Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

avatar
Lenka Fučíková
Vloženo 18. 4. 2017
Líbí se mi

Hubnutí s YOGOVOU stravou

avatar
Lenka Fučíková
Vloženo 18. 4. 2017
Líbí se mi
Hubnutí s YOGOVOU stravou

Hubnutí s YOGOVOU stravou

Tak nějak nenápadně jsem se stala z člověka závislého na jídle nejdřív vegeteriánem a pozděj i člověkem vcelku bez problémů dodržujícím zásady zdravého stravování. Nejtěžší na cestě bylo pochopit, že cukr je opravdu „zabiják“ a že dokud nezařadím i v rostlinné stravě dost bílkovin, nikam se neposunu. Moje tělo bude mít bez dostatku rostlinných bílkovin pořád hlad a svaly a klouby budou špatně regenerovat. Není mi 20, abych si nedostatek regenerace mohla dovolit .

 


YOGA a STRAVA

Lidé praktikující yogu jsou v dnešní době jedním z příkladů, jak si díky správné stravě udržet zdraví i do vysokého věku. Přesto, že mnozí z nich žijí v Indii v hodně náročných klimatických i hygienických podmínkách, dožívají se vysokého věku. Jejich dieta je často jednoduchá, často se mění v závislosti na ročních obdobích a tom, co je právě v přírodě k dispozici. U tradičních yogínů nikdy neobsahuje maso (což by bylo v rozporu s jejich yogovou filozifií neubližování živým tvorům). V mnoha případech jsou živočišné produkty vynechány úplně.

Většina lidí podléhá dnes jakési deziluzi, že nelze přežít bez diety s vysokým obsahem živočišných bílkovin. Tato falešná představa se velmi rychle rozšířila po celém světě a nikomu nevadí, že velkou část světové populace tvoří právě vegetariáni a plní požadavek nenásilí (odmítají brát život zvířatům).

Člověk, který žije o dietě s vysokým obsahem živočišných bílkovin věří, že bílkoviny jsou nezbytné pro zdraví. Svým způsobem má pravdu. Bílkoviny opravdu potřebujeme ve velkém množství k životu. Získáváme je však prakticky z každého jídla, které jíme pokud je naše strava dobře vyvážená a jídlo kvalitní. Ponechme tedy všechny skeptiky, ať zodpovědí otázku, kde kráva bere bílkoviny.

Bílkoviny jsou obsaženy v lušťěninách, rostlinných mlécích, nevymletých obilninách a moukách, ořechách a semenech. Navíc strava bohatá na rostlinné bílkoviny vede ke snížení váhy, které je v našich zeměpisných šířkách tolik žádoucí a to bez pocitu hladu a strádání.

Kudy jsem šla? Jak jsem došla k zdravému jídelníčku?

  • Zařadila jsem chlorellu a ječmen Green Ways do jídelníčku.
  • Některé NEdobroty mi přestaly chutnat.
  • Začala jsem intenzivně cvičit yogu.
  • Protože mě pořád hrozně bolely svaly a klouby, hledala jsem a hledala, až jsem našla rostlinnou bílkovinu .
  • Mezi cvičeními jsem se naučila jíst lehkou víceméně rostlinnou stravu, ale stále si hlídám dostatek bílkovin.
  • Vypozorovala jsem, že po sladkostech s rafinovaným cukrem usínám asi do 30ti vteřin. Protože jsem hodně aktivní a chci všechno stihnout, cukr jsem vysadila. Sladím medem, datlovým sirupem apod.

 

Více vegetariánských receptů s dostatkem bílkovin na www.lenkafucikova.cz

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
sasidlo
sasidlo 1. 7. 2020

Odpovědět
Jankkas
Jankkas 17. 6. 2020

Odpovědět
Maruš11
Maruš11 31. 3. 2020

super

Odpovědět
Tereza N.
Tereza N. 20. 4. 2017

já když tak sirupy ... nejlépe agáve ale povtšínou nesladím

Odpovědět
Glady
Glady 20. 4. 2017

já nesladím ani cukrem ani stévií

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
98 128
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.