Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Dech používejme jako mocný nástroj, který nás může dovést do přítomného okamžiku

KamilaK
KamilaK
Vloženo 2. 11. 2019
Líbí se mi
Dech používejme jako mocný nástroj, který nás může dovést do přítomného okamžiku

Dech používejme jako mocný nástroj, který nás může dovést do přítomného okamžiku

Toto cvičení je v podstatě druh meditace, při níž dosáhneme během chvíle zklidnění a uvolnění. Zkusme se v každodenních činnostech, při kterých nám začínají tuhnout svaly a dostáváme se do napětí, na chvíli zastavit a zavřít oči.

Třikrát se zhluboka a klidně nadechněte a vydechněte. Můžete si položit ruce na místa na těle, kde cítíte potřebu, poposednout si, trochu zahýbat rameny, zavrtět se, aby se rozpustilo ještě více napětí. Poté začněte pozorovat každý nádech a výdech a vaše pocity v těle. Pozorností zůstávejte plně u dechu a těla několik minut. Po nějaké době možná zjistíte, že se vaše myšlenky rozutekly k rozdělané práci, to ale vůbec nevadí. Můžete se vrátit k pozorování dechu anebo cvičení ukončit. I pět minut takového zastavení stačí na to, abychom si udržely právě získaný klid i po mnohem delší dobu. Je dobré toto provádět několikrát denně, proto doporučuji nastavit si na telefonu časovač, který vám bude tato malá zastavení bezútěšně hodinu co hodinu připomínat.

TIP k udržení pozornosti na dech: Říkejte si stále „nadechuji – vydechuji“

„Zvolněte své tempo a začněte si všímat krásy, která vás nyní obklopuje, a tak opět vplujete do radosti a potěšení.“ Rebecca Campbell

Zdroj obrázků: bing.com

 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
KamilaK
KamilaK 3. 11. 2019

Odpovědět
Eva K.
Eva K. 3. 11. 2019

Odpovědět
lemur
lemur 3. 11. 2019

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

2 922
testovaných produktů
86 012
registrovaných inspirativních žen
165 073
vložených hodnocení
a

Chci odebírat novinky na svůj email.