avatar
Ludmila Toboláková
vloženo 21. 9. 2018
Líbí se mi

Co takhle cvičení na oči?

avatar
Ludmila Toboláková
vloženo 21. 9. 2018
Líbí se mi
Co takhle cvičení na oči?

Co takhle cvičení na oči?

Žijeme v době chytrých telefonů, tabletů a počítačů.  Sedíme každý den celé hodiny za stolem a hledíme do obrazovky monitoru.  A to i tehdy, když zrovna nemusíme. Naše oči jsou vysílené, unavené a občas zjistíme, že nás taky bolí. Navíc má většina z nás špatné postavení hlavy. Přetěžujeme oční nervy i svaly. Kromě

reflexní terapie, o které jsme si již něco říkali, jsou i jiné možnosti. A opět nic nestojí, jen trochu času. Já když mám unavené oči, tak si na chvíli lehnu a na oči si dám navlhčený kosmetický tampon na odličování obličeje. Pak provádím cvičení, které mi oči vrací zase do kondice.

Je nezbytné provádět pohyby očima uvolněně a nenásilně, ovšem do krajních poloh. Po každém cviku následuje krátký odpočinek. Cvičí se zásadně bez brýlí!

  1. Promasírujte oční bulvy, případně celý obličej lehkými krouživými pohyby bříšky prstů.
  2. Zavřete oči a intenzivně svírejte několik sekund víčka (napětí svalů lze i slyšet). Pak dvacetkrát zamrkejte. Celé opakujte pětkrát.
  3. Pohledy nahoru a dolů. Hlavu držte uvolněně, oči mírně povolte a pohybujte jimi nahoru a dolů. Snažíme se dívat na kořen nosu. Opakujeme šestkrát.
  4. Totéž jako u předchozího cviku, ale se zavřenýma očima.
  5. Několikrát opisujte očima do prostoru před sebou velké písmeno H.
  6. Úhlopříčné pohyby. Podívejte se intenzivně nahoru doprava, pak dolů doleva. Totéž na druhou stranu. Opakujte třikrát.
  7. Několikrát opisujte očima do prostoru před sebou velké písmeno A.
  8. Kroužení očima. Podívejte se na kořen nosu a potom pohybujte 4 x očima v kruzích na jednu stranu. Odpočiňte si a zopakujte totéž na druhou stranu.
  9. Totéž jako u předchozího cviku, ale se zavřenýma očima.
  10. Zaostřování. Ve vzdálenosti asi 20 cm před očima vztyčte prst (aby byl ostře vidět). Pak se podívejte na předmět (nebo bod) vzdálený minimálně 5 metrů a zaostřete na něj. Pohledy na prst a na vzdálený předmět (bod) střídáme asi desetkrát. Cvičení provádějte vždy s dokonalým zaostřením a snažte se postupně zrychlovat. Lze cvičit několikrát denně.
  11. Dvacetkrát zamrkejte.
  12. Osvěžení očních svalů vodou. 20 x si dlaněmi rázně šplíchněte studenou vodu na zavřené oči. Lze provádět vícekrát denně.

Zkuste to

Přeji hezký víkend.

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.

ŽENY s.r.o. v číslech

1
žena na začátku (naše Eva)
3.
rok startujeme v novém
9
regionálních Pracoven ŽENY s.r.o.
67 520
registrovaných inspirativních žen
2 887
testovaných produktů
108 807
vložených hodnocení