Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

silta - blogerka
silta - blogerka
Vloženo 13. 12. 2016
Líbí se mi

Co jíst v zimě, aby nám bylo dobře?

silta - blogerka
silta - blogerka
Vloženo 13. 12. 2016
Líbí se mi
Co jíst v zimě, aby nám bylo dobře?

Co jíst v zimě, aby nám bylo dobře?

V létě jsme si dopřávaly syrovou zeleninu a ovoce, saláty a čerstvé šťávy. Jenže to všechno nás ochlazuje a my se teď  v zimě potřebujeme zahřát. Syrovou zeleninu a ovoce tedy v těchto dnech omezte. Vybírejte raději to, co je u nás přirozeně k mání od přírody, nebo se dá na zimu uskladnit. Dopřejte si i kvalitní maso a tuky.

1. Vařte polévky a vývary

Polévka je grunt a v zimě to platí dvojnásob. Silný hovězí nebo slepičí vývar vás zahřeje a navíc dodá pořádnou sílu v boji proti nemocem. Kořenová zelenina zase dodá vitaminy a vlákninu. Není pravda, že vařením se vše zničí. Jsou vitaminy, které získáte právě vařením, např. betakaroten.

 2. Pečte jablka a hrušky

Udělejte si štrúdl, uvařte kompot, vylepšete bábovku. Štrúdl a kompot dochuťte skořicí, čistí střeva a tím podporuje naši imunitu. Do klasického těsta přidejte na malé kousky nakrájené jablko a hrušku a upečte si bábovku nebo litou buchtu, koláč bude krásně vláčný. Povařte ovesné vločky ve vodě, je to za pár minut hotové a dochuťte nastrouhaným jablkem, skořicí a medem. Zasytí a nakopne!

3. Dopřejte si maso a zelí

Pečené maso nám dodá sílu, zasytí a zahřeje. K němu dušené nebo syrové kysané zelí pomůže maso strávit, protože obsahuje bakterii kdyseliny mléčné a navíc nám dodá vysokou dávku vitamínu C. Obsahuje také vitamin K, B-vitaminy, draslík, vápník, fosfor, hořčík a další minerály. Podporuje tvorbu krve, bojuje proti únavě, posiluje imunitu a vylučování toxických látek z těla ven.

4. Luštěte lušteniny

Lušteniny se nám moc nelíbí, nadýmají a jsou „hlučné“. Pokud je však připravíte správně, dodáte tělu maximum živin a vitamínů, zejména skupiny B. Luštěniny před úpravou nechte koupat ve vodě se saturejkou několik hodin, vyplaví se tím většina nadýmavých složek. Pak vodu slijte a luštěniny pořádně propláchněte.

5. Zobejte oříšky

Ořechy jsou bohaté na zdravé tuky, bílkoviny, vitamin E a B, hořčík a měď. Navíc obsahují vlákninu, která také napomáhá trávení. Můžete je zobat jen tak nebo nasekat do těsta. Ořechy jsou skvělým zdrojem energie, která se neukládá na tuky. Blahodárně působí na regeneraci po psychické i fyzické stránce. 

6. Používejte hojně bylinky a koření

Objevte zázračnou řeřichu. Nenápadná rostlinka v sobě ukrývá skutečnou bombu proti nemocem, obsahuje vitamin C a B1, betakaroten, draslík, železo, hořčík, vápník a další důležité látky. Řeřicha navíc umí zbavit ledviny a močové cesty toxických látek a působí protizánětlivě. Pepř jídlu dodá říz, pomůže trávit a zahřeje. Reguluje krevní oběh, zvedá krevní tlak a tím pomáhá zásobovat orgány živinami a kyslíkem.

 

Na závěr dobrá rada nad zlato. Nevynechávejte tuky!

Většina vitamínů se do těla vstřebává právě pomocí tuků. Ty "správné" tuky jsou velice důležité pro celkovou psychickou i fyzickou kondici, protože pomáhají vyvážit produkci hormonů a rovnováhu v těle. Navíc masu dodává chuť právě tuk. 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Jana7
Jana7 28. 12. 2016

polévky miluji

Odpovědět
sarinkaCZ
sarinkaCZ 27. 12. 2016

jj,takový pořádný vývar zahřeje.....a v tomhle počaasí mi chutná ještě víc!

Odpovědět
Petra OCTO CODES FORUM
Petra OCTO CODES FORUM 19. 12. 2016

tak to přesně sedí, hlavně polévky teď můžu pořád

Odpovědět
Ovace
Ovace 15. 12. 2016

Kaše a hodně teplé zeleniny

Odpovědět
janys13
janys13 15. 12. 2016

Většinu potravin teď jíme, a v zimě vařím daleko častěji polévky, než v létě...

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

1
žena na začátku (naše Eva)
3.
rok startujeme v novém
10
regionálních Pracoven ŽENY s.r.o.
3 000
žen v průměru na jedné akci v OC
84 959
registrovaných inspirativních žen
2 922
testovaných produktů
43 290
odeslaných produktů
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.