Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

PRO-AKTIV
PRO-AKTIV
Vloženo 22. 3. 2017
Líbí se mi

Jak zhubnout a cítit se lépe? Zkuste upravit svůj jídelníček

PRO-AKTIV
PRO-AKTIV
Vloženo 22. 3. 2017
Líbí se mi
Jak zhubnout a cítit se lépe? Zkuste upravit svůj jídelníček

Jak zhubnout a cítit se lépe? Zkuste upravit svůj jídelníček

Konec zimnímu přejídání, začíná lehké svěží jaro plné energie a dobré nálady. Při pohledu ven to sice dnes moc vesele nevypadá, ale nebojme se, podle kalendáře jaro už máme a pocitově určitě také brzy dorazí.

Na které potraviny se zaměřit?

Co tedy přidat nebo ubrat ze svého menu, abyste nebyli unavení a byli třeba i o pár kil lehčí?

Hlavně se netrapte různými detoxy, dietami a hladovkami. Odlehčete jídelníček, ale nemusíte se trápit hlady. Naopak! Dopřejte si kvalitní a lehce stravitelné potraviny a vybírejte ty, které k jaru patří.

Uberte v jídelníčku živočišné tuky, což v praxi znamená, nahraďte tučné maso například luštěninami nebo zakysanými mléčnými výrobky, drůbežím masem a sladkovodními rybami.

Místo brambor, knedlíků a těstovin si raději dejte kvalitní rýži nebo quinou a dávejte přednost kváskovému pečivu.

Pokud jste se naučili připravovat si výživné snídaňové kaše z ovesných vloček, vyzkoušejte odlehčenou variantu a dejte si kaši rýžovou nebo jáhlovou.

Čerstvého ovoce jaro mnoho nenabízí, ale jablka a hrušky nám jarní jídelníček příjemně osladí, a pokud máme mražené sezónní ovoce, jako jsou jahody, borůvky, maliny, určitě je vhodná doba k jejich spotřebě.

Největší část pomyslného denního talíře by v jarním období měla zaujmout zelenina. Říká se, že chuť jara je kyselá a hořká. Dopřejte si tedy rukolu, čekanku, ředkvičky, bílou ředkev a pažitku.Vypěstujte si klíčky z řeřichy nebo soji mungo. Klíčky můžete přidávat do salátů, pomazánek nebo jen tak na chleba s Lučinou nebo Ricotou. Skvělé jsou v kombinaci s kvašenou (fermentovanou) zeleninou. To je ten nejlepší a nejúčinnější multivitamín, který si můžete připravit.

Místo soli vsaďte na osvědčené bylinky

Na jaře doporučuji méně solit a dochucovat spíše bylinkami –oregáno, pažitka medvědí česnek, a kořením – kmín a kurkuma.

PŘEJI KRÁSNÉ JARO A DOBROU CHUŤ

 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Ovace
Ovace 5. 1. 2018

Přesně tak

Odpovědět
KamilaK
KamilaK 22. 5. 2017

!!!!!

Odpovědět
lemur
lemur 27. 3. 2017

Skvělé rady. Bylinky používám, ovoce a zeleninu jíme.

Odpovědět
PRO-AKTIV
PRO-AKTIV 23. 3. 2017

Všem vám děkuji za komentáře. Jsem ráda, že stále více lidem záleží na tom, co jedí. Kdo z vás má čas a chuť, přijďte něco z jarního talíře ochutnat a možná se inspirovat. Mrkněte do kalendáře ŽENY s.r.o., akce bude 3. 4. 2017. Těším se, že se uvidíme

Odpovědět
Glady
Glady 23. 3. 2017

dobré rady

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

1
žena na začátku (naše Eva)
3.
rok startujeme v novém
10
regionálních Pracoven ŽENY s.r.o.
3 000
žen v průměru na jedné akci v OC
84 946
registrovaných inspirativních žen
2 922
testovaných produktů
43 290
odeslaných produktů
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.