Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

avatar
Iveta Chlupová
Vloženo 17. 7. 2019
Líbí se mi

Barefootky anebo návrat do minulosti

avatar
Iveta Chlupová
Vloženo 17. 7. 2019
Líbí se mi
Barefootky anebo návrat do minulosti

Barefootky anebo návrat do minulosti

Už jako malá jsem měla potíže s chodidly a musela jsem s nimi doma cvičit, abych vše dala do pořádku. Povedlo se. Postupem času jsem ale zapomněla jak se o svá chodidla starat, a proto jsem nedávno navštívila seminář Zdravá chodidla, který byl od začátku až do konce nabitý spoustou velmi užitečných informací.


A co jsem se dozvěděla?

1. Nejdůležitější je správná obuv

Nejlépe žádná - kdykoliv to jde, měli bychom chodit bez bot, aby si naše chodidla znovu zvykla na různorodý povrch, jako když jsme byli malí. Případně nosit barefoot boty neboli bosoboty.


2. Na bosoboty je třeba si zvyknout

...a hlavně cvičit s chodidly, abychom mohli tyto bosoboty nosit kdykoliv, kdekoliv a jakkoliv dlouho. Může to být dlouhá doba i několik měsíců či let, než chodidla rozcvičíme a zvyknou si na drsnější povrch. Cvičit se dá s různými míčky, s gumou či pomoci jógy. 

3. Správná chůze

Jelikož nás chodidla nosí celý den a musejí zvládat nápor naší váhy, měli bychom se naučit správně chodit. Stejně jako dýchání by měla být chůze samozřejmostí, ale bohužel ani chůzi ani dech neprovádíme správně. Je třeba využívat celou plosku nohy a správně se odrážet až od prstů. Ze začátku je to složité, protože v klasických botách hodně dupeme, chodíme přes paty a od špiček se vůbec neodrážíme, jen se tak kolíbáme.

4. Relaxace pro naše chodidla

Naše chodidla si zaslouží časté masáže a relaxaci, ať už s pomocí masážních pomůcek, či reflexní masáže anebo koupele ideálně s mořskou solí. 

5. Pedikúra

Aby byla naše chodidla i po vizuální stránce hezká, měli bychom praktikovat vše výše zmíněné a zároveň pravidelně navštěvovat pedikúru, ošetřovat nožky doma a chodidla zjemňovat krémy s vyšším obsahem přírodních látek.

Je toho celkem mnoho, ale je to potřeba. Naše nohy si to zaslouží. Navíc vše souvisí se vším. Postavení chodidel má vliv na naše kolena, kyčle a páteř. Pokud nezačneme odspoda, pak nemůžeme čekat zázraky nahoře.

Jak to mám já s bosobotami?

Jelikož jsou nyní bosoboty pro mnoho lidí velmi nákladnou záležitosti (ceny se pohybují mezi 2000 - 5000 Kč), tak ani pro mě není možné si nakoupit hned několik párů a všechny své boty vyměnit. I kdybych na to peníze měla, tak na to tyto boty nejsou moje chodidla zvyklá a mohla bych si zadělat na pěkný průšvih. S chodily proto každý večer či obden cvičím. Používám k tomu malý molitanový míček a větší overbalový míček. Dále chodidla pravidelně masíruji a pomocí jógové sestavy protahuji jak plosky, tak prsty a nárty na nohou. Za začátku je to celkem bolestivé, ale vím, že výsledek bude stát za to.  

 

Moje barefootky

Momentálně mám ve svém botníku 2 druhy barefootek. Jedny sandálky od české firmy Tarahumara a druhé tenisky z konopí od české firmy Bohempia. Jsem velmi spokojená s oběma, ale zatím jsem je úplně nevyměnila za klasické boty, to bude ještě nějakou chvíli trvat

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
hudlenka
hudlenka 19. 7. 2019

nic pro mne, je to plochá bota, to bych nevydržela, hned mě bolí páteř

Odpovědět
avatar
Iveta Chlupová 22. 7. 2019

ne každá noha je pro tyto boty stavěná, proto je třeba s ní pravidelně cvičit, aby pak nic nebolelo

hudlenka
hudlenka 22. 7. 2019

lemur
lemur 18. 7. 2019

Odpovědět
avatar
Iveta Chlupová 18. 7. 2019

ŽENY s.r.o. v číslech

2 922
testovaných produktů
86 083
registrovaných inspirativních žen
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.