Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

evionka
evionka
Vloženo 14. 6. 2016
Líbí se mi

7 důvodu, proč cvičit jógu

evionka
evionka
Vloženo 14. 6. 2016
Líbí se mi
7 důvodu, proč cvičit jógu

7 důvodu, proč cvičit jógu

Sedm důvodů, proč cvičit jógu

1)      Zbavuje stresu.

Je dokázáno, že určité stresové relaxační techniky dokážou snížit hladinu stresového hormonu kortizolu v krvi, čímž se redukují fyzické efekty stresu a zklidňuje se celý organismus. Cviky se ve své působnosti doplňují, pomáhají zajistit celoživotní zdraví a tak stupňují i životní naděje.

2)      Pomáhá proti bolestem

Má pozitivní vliv na svalstvo, klouby i měkké tkáně a navíc umožňuje např. lidem s bolestí zad si lépe uvědomovat své pohybové návyky a držení těla. Existují speciální cviky, které mu mnoha nemocí a potíží uleví již po velmi krátké době – a bez nežádoucích vedlejších účinků.

3)      Udržuje váhu pod kontrolou

Díky jogínským technikám dechu dochází k automasáži vnitřních orgánů, zlepšuje jejich funkci a urychluje metabolismus a trávení. Umění jógy navíc podporuje zdravé stravovací návyky a zlepšuje sebevědomí.

4)      Zlepšuje intimní život

Praktikováním jógy se nezlepšuje jen fyzická kondice a pružnost těla, cvičení rovněž redukuje stres a roztěkanost. Působí na zvýšení citlivosti a vnímání jemných energií, učí s nimi pracovat a využívat je ve svůj prospěch. Kromě toho zlepšuje emocionální prožitky a uspokojení, což je pro kvalitní sex důležité.

5)      Omlazuje

Na zlepšení paměti, koncentrace a přísun nové energie působí dechové cvičení, které zlepšuje funkci plic a zvyšuje množství kyslíku v těle. Nenásilné napínání svalů a kloubů zajišťuje optimální prokrvení všech částí těla, což pomáhá obnovovat tkáň, rozvádět výživné látky po celém organismu a vylučovat škodlivé toxiny. Tím se zpomaluje proces stárnutí a člověk získává novou chuť do života.

6)      Zvedá náladu

Meditativní aspekty jógy pomáhají lépe zvládat kritické situace. Pravidelný pohyb potlačuje úzkost, navozuje pocit pohody a je skvělou prevencí záchvatů deprese. Mozek při cvičení produkuje endorfiny a zklidňuje hladinu adrenalinu v krvi a nervový systém a způsobuje příjemné povznesení mysli.

7)      Posiluje imunitní systém

Výzkumy dokazují, že cvičení jógy může zvýšit množství imunitních buněk, které zabraňují propuknutí infekce, o více než 25%. Díky tomu je organismus daleko odolnější a jeho náchylnost k nemocem nižší.

 

 

 

 


   

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
avodamok
avodamok 14. 6. 2016

Zatiaľ som ju nikdy necvičila akosi si k nej neviem nájsť cestu

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 14. 6. 2016

jóga je jistě dobrá věc, jen jsem se k ní ještě nikdy nedopracovala

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
88 644
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.