Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

DARMIA
DARMIA
Vloženo 5. 8. 2015
Líbí se mi

19 jednoduchých tipů pro udržení vašeho zdraví. Vyzkoušejte je také

DARMIA
DARMIA
Vloženo 5. 8. 2015
Líbí se mi
19 jednoduchých tipů pro udržení vašeho zdraví. Vyzkoušejte je také

19 jednoduchých tipů pro udržení vašeho zdraví. Vyzkoušejte je také

1. Pijte ráno teplou vodu

Sklenice teplé vody hned po probuzení (a ještě lépe s trochou citronové šťávy)- projede vám rovnou do střev a vyčistí tam usazený hlen z předchozího dne.

2. Zvlhčujte, netopte

Vás žaludek potřebuje provlhčovat, ne zapít. Když pijete tekutiny během jídla, utopíte v nich trávící enzymy a pak je možné jen částečné trávení. Proto pijte tekutiny, džusy nebo raději vodu, 30 minut před jídlem nebo po něm, ale nikdy ne při jídle.

3. Kousejte pomalu 

Jedním z nejdůležitějších doporučení je kousat pomalu tak dlouho, až je potrava v ústech úplně tekutá. Každé sousto si skutečně vychutnejte. Ohmatejte si jeho tvar a prožijte všechnu chuť, kterou sobě má. Proces trávení začíná ve chvíli, kdy vám při kousání přijde jídlo do kontaktu se slinami. Dobře rozkousaná potrava pak projde zažívacím traktem hladce a s maximálním výživným efektem.

4. Jezte v klidu

Fyzicky není možné řádně strávit potravu, jestliže jste rozčilení nebo jste se zrovna pohádali. Jezte v klidu. Trávení se vám podstatně zlepší.

5. Ani horké - ani studené

Teplota jídla, které vám vstupuje do těla, ovlivňuje funkci sleziny – energetického akumulátoru – a ostatních orgánů zrovna tak. Ledové nápoje orgány oslabují. Polykání horkého jídla, které vám popálí patro, není o moc lepší, protože poraní ústní membrány, poničí žaludeční stěnu a likviduje chuťové pohárky. Jídlo, pití i vodu je nejlépe přijímat vlažné nebo o teplotě okolního vzduchu.

6. Ozdobte si talíř

Když k jídlu čicháte, upíráte na něj oči nebo o něm dokonce jen přemýšlíte, mozek se vám horečně rozběhne a vyšle slinným žlázám pokyn k činnosti. Právě sliny totiž obsahují jeden z trávicích enzymů. Proto si připravujte atraktivní a lahodné pokrmy a trávení se vám vylepší.

7. Střídejte jídla

Nejezte totéž jídlo každý den. Příliš velké množství žádné konkrétní potraviny nepotřebujete a často může vést k alergiím, citlivosti a nesnášenlivosti. Dobré je nechat si před opakováním oblíbeného jídla asi tři dny času. Nejenže tak předejdete vzniku alergií, ale také poskytnete svému tělu širší výběr různých živin.

8. Naslouchejte svému tělu 

Zaznamenávejte si, po jakém jídle bažíte. Pokud máte opravdu moc velkou chuť na nějaké konkrétní jídlo – kvůli jeho barvě, vůni nebo tomu pocitu – pak prostě poslechněte své touhy a dejte si ho. Může to být tak, že vaše tělo potřebuje nějakou výživnou složku, která je v toto jídle obsažená. Nemluvím tu pochopitelně o čokoládových sušenkách! Mám na mysli všechny ty čerstvé bylinky, ovoce, zeleninu, koření a tak dále, které mají v každém obchodě s potravinami.

9. Rovnou k použití

Projděte se zelinářským oddělením s otevřenou myslí a duší. Co vypadá pěkně? Co je příjemného do ruky? Co hezky voní? Který z plodů vyhlíží zdravě a robustně? Pak si vyberte.

10. Enzymy! Enzymy! Enzymy! 

Naklíčená semínka, syrová zelenina, syrové ovoce, ořechy, kysané zelí, miso pasta, tamari – sojová omáčka – jsou plné živých enzymů, klíčové složky pro správnou absorpci potravy a pevné zdraví.

11. Snídejte

K snídani vždy něco zdravého a plnohodnotného. Ráno je doba, kdy energie žaludku kulminuje a trávicí šťávy plné enzymů začínají ustupovat.

12. Čile do postele 

Poslední denní jídlo snězte alespoň 2-3 hodiny před spaním. Když jíte příliš pozdě, stresujete a opotřebováváte své tělo. Pozdní jídlo nemůžete náležitě strávit, jestliže jdete spát s plným žaludkem. Škodí to vašim trávicím orgánům, srdci a játrům, nemluvě o libidu!

13. Dostatek zeleniny s křížovou strukturou 

Jezte spoustu zelí, brokolice, růžičkové kapusty nebo květáku. Pomohou vám pročistit krev a nabít ji energií.

14. Správné kombinace potravin

OVOCE + MASO/RYBY = PLYN, SAMOTNÉ OVOCE = ŽÁDNÝ PLYN

15. Každý den půl hodiny v pohybu

Jakýkoli druh pravidelného lehkého cvičení – strečink, chůze, jízda na kole, plavání, taiči, jóga, tanec, procházky – pomáhají rozhýbat lymfu, vylučovat toxické látky a regenerovat tělo.

16. Zručně s ručníkem 

Když se jdete sprchovat nebo koupat, ještě než opravdu vlezete do vody, vezměte si ručník, namočte ho v horké vodě a třete s ním celé tělo. Začněte s chodidly a postupujte vzhůru po nohou, hrudi a pažích, vždy směrem k srdci. Takto se vám rozhýbe krevní oběh, oživí energetické meridiány a současně zlepší trávení.

17. Tření kůže 

Jednou týdně si setřete suchou kůži speciálním kartáčem, abyste trochu rozhýbali lymfu.

18. Do postele včas 

Čím časněji půjdete spát, tím lépe se pak budete cítit. Játra a žlučník provádějí své detoxikační dílo pravidelně mezi jedenáctou a druhou hodinou v noci. Pokud nejdete spát do jedenácté, přirozený očistný proces se naruší a v důsledku toho se budete cítit vyšťavení.

19. Jen tak být 

Každé ráno si udělejte pět minut času na to „jen tak být“, zastavit se a zamyslet se, než se vrhnete do dalšího hektického dne. Na nic nemyslete, nic nedělejte, jen tak si buďte. Nezáleží na tom, jestli budete mít oči otevřené nebo zavřené. Ale udělejte si několik vzácných okamžiků jen pro sebe. Poděkujte za nový a nádherný den.



Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
sisinkaj
sisinkaj 13. 1. 2018

Odpovědět
avatar
Petra Schäferová 4. 1. 2017

Všechno je pravda a potreba delat

Odpovědět
lemur
lemur 29. 12. 2016

Díky za dobré rady.

Odpovědět
Jana7
Jana7 28. 12. 2016

spoustu z toho dělám

Odpovědět
Amanda
Amanda 28. 12. 2016

Hm

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

1
žena na začátku (naše Eva)
3.
rok startujeme v novém
10
regionálních Pracoven ŽENY s.r.o.
3 000
žen v průměru na jedné akci v OC
84 955
registrovaných inspirativních žen
2 922
testovaných produktů
43 290
odeslaných produktů
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.