Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

avatar
Hana Rozenska
Vloženo 16. 2. 2018
Líbí se mi

10 důvodů proč pít vodu

avatar
Hana Rozenska
Vloženo 16. 2. 2018
Líbí se mi
10 důvodů proč pít vodu

10 důvodů proč pít vodu

1. Limonády ji nenahradí
Člověk neumí příliš dobře získávat tuto tekutinu z jiných zdrojů než z vody samotné. Alkohol, limonády, káva, čaj. To všechno našemu tělu vodu naopak z těla odebírá!

2. Žízeň škodí paměti
Nedostatek vody je důvodem každodenní únavy. Už při dvouprocentním úbytku vody se zhoršuje schopnost soustředit se, zhoršuje se krátkodobá paměť, nastupují problémy se základní matematikou.

3. Ulehčuje trávení
Díky vodě se živiny získané z potravy dostávají v krvi do těla, stejně tak je voda důležitá při vylučování odpadních látek z organismu.

4. Okysličuje krev
V dostatečně zavodněném těle je krev mnohem více okysličená a tělo tak účinněji přeměňuje tuky na energii.

5. Udržuje teplotu
Voda pomáhá tělu udržovat teplotu. Pokud chodíte cvičit, je často lepší pít obyčejnou vodu než iontové nápoje obohacené o cukry. Při vypití 350 ml vody tělo během 15 minut vstřebá 240 ml. Pokud vypijete limonádu, vstřebáte jen 30 ml.

6. Chrání imunitu
Pokud málo pijete, může dojít k chronické buněčné dehydrataci. Buňky jsou vysušené a zesláblé a jsou tak náchylnější k mnoha nemocem.

7. Potlačuje hlad
Voda přirozeně potlačuje chuť k jídlu a pomáhá trávit tuky. Nedostatečné pití vody způsobuje vyšší ukládání tělesného tuku. Chcete-li zhubnout, je důležité hodně pít.

8. Brání chronickým potížím
Člověk by měl denně vypít 2– 2,5 litru vody, a to nejen v létě, kdy je optimální spotřeba až 5 litrů denně. Chronická dehydratace kromě únavy a nesoustředěnosti způsobuje zácpu, močové a ledvinové kameny, může dojít až k selhání ledvin.

9. S minerálkou opatrně
Minerálkami nelze zcela nahradit čistou vodu, jejich značky je důležité střídat. Nadbytek minerálních látek způsobuje ledvinové kameny, vápník se usazuje v cévách, železo zase v játrech. Minerálky jsou ale vhodný doplněk, hlavně při zvýšené zátěži.

10. Nezbytná při sportu
Pokud nebudete při zvýšené fyzické zátěži dostatečně pít, může dojít k přehřátí organismu a k jeho celkovému kolapsu. Úbytek vody z těla o 5 % zhoršuje fyzický výkon až o třetinu!


Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
hudlenka
hudlenka 10. 4. 2020

Odpovědět
Maruš11
Maruš11 30. 3. 2020

Odpovědět
Tvořilka97
Tvořilka97 18. 2. 2018

Vodu piju ráda, někdy si ochutím citronem nebo třeba mátou V zimě mám raději bylinkové čaje, které zahřejí

Odpovědět
Marsy
Marsy 17. 2. 2018

vodu piji pravidelně, osvěžující je s limetkou a mátou

Odpovědět
sisinkaj
sisinkaj 17. 2. 2018

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
90 203
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.