Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

lektorka
lektorka
Vloženo 18. 1. 2014
Líbí se mi

Jak neutratit v obchodě víc než jste plánovali

lektorka
lektorka
Vloženo 18. 1. 2014
Líbí se mi
Jak neutratit v obchodě víc než jste plánovali

Jak neutratit v obchodě víc než jste plánovali

Proč utrácíme v supermarketech víc peněz za potraviny než  jsme původně zamýšleli?

Položili jste si někdy tuhle otázku?

Myslím si, že to málokdo řeší.

Stále jen nakupujeme a utrácíme.

Následně i vyhazujeme prošlé potraviny.

Plýtváme.

V marketech není nic jen tak náhodně. Všechno má svůj jasný cíl.

Dovést zákazníka k větším nákupům, k většímu a zbytečnému utrácení peněz.

První co nás láká je AKCE - letáková, ta nás přivede do obchodu.

A prodejce nás má tam, kde potřeboval.

Uvnitř obchodu.

Tam na nás zkouší další triky, aby jsme koupili i jiné zboží.

K nákupu potřebujeme nákupní košík, nejlépe na kolečkách.

Tam se vejde věcí i ty, které jsme nechtěli původně koupit.

Zboží, na kterém má obchod velký zisk, jsou umístěny hned u vchodu, kdy váš nákupní košík  je ještě prázdný a vy máte chuť nakupovat.

Jde o zeleninu, ovoce nebo pečivo.

Potraviny denní potřeby, které nezbytně každý potřebuje nakoupit, najdeme co nejdále od vchodu. Díky tomu musíme projít všemi uličkami a  díky tomu si prohlédneme  všechno vystavené zboží a tím se zvyšuje šance, že utratíme víc peněz.

Market je dobře postavené bludiště, kterým musíme projít a nakupovat a nakupovat.

Také světlo hraje svoji roli a to dost zásadní.

Možná jste si už všimli, že třeba na maso svítí teplé světlo, které podtrhuje jeho červenou barvu a tím je víc atraktivní. Na pečivo směřuje světlo zvýrazňující žlutavost pečených dobrot.

Platí  i  známá věc - nejvíce se prodává zboží umístěné v rovině očí.

Je to tak lukrativní místo, že dokonce výrobci a dodavatelé platí obchodníkům  nemalé peníze za to, když jejich zboží umístí právě do regálu v té správné výšce.

Pro naše nejmenší jsou lákadla umístěna v jejich úrovni očí.

Průzkumy prokázaly, že je důležité, aby zákazník měl zboží na dosah. Pokud se jej může dotknout, vzít do ruky a prohlédnout, tak to velmi zvyšuje pravděpodobnost, že si jej nakonec koupí.

V prostorech plného nakupujících lidé tráví méně času, méně nakupují a necítí se tam příjemně. Proto se obchody neustále nafukují a zvětšují, aby měl zákazník pocit příjemného prostoru, že se na něj nikdo netlačí ve frontě a má klid na svůj nákup.

Místo, kde s největší pravděpodobností nakoupíte něco, co jste vůbec nechtěli,  je fronta u pokladny.

A tak ruku na srdce, opravdu to co u pokladny přidáte k vašemu nákupu jste při vstupu do prodejny chtěli koupit ?

Obchody mají i své věrnostní karty pro zákazníky.

Sbíráme výhodné body, slevy. Prodejci poskytujeme své osobní údaje, které jsou  pečlivě analyzovány a na jejich základě  prodejce optimalizuje skladbu svého zboží, zjišťuje trendy a přizpůsobuje se tak, aby více prodal - a vy utratili.

Tak to je jen v malé kostce, jak jsou na nás a naše peněženky prodejci připraveni.

Jak tedy nepodlehnout?

  1. Žádné letáky do schránky
  2. Na nákup nechoďte hladoví
  3. Do  obchodu  chodíme vždy se seznamem
  4. Kreditku nechte doma a plaťte jen hotovostí
  5. V marketu si vezměte malý košík do ruky

A hlavně platí, co domu nepřineseme, to také nesníme nebo prošlé nevyhodíme! 

 

 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Jankkas
Jankkas 5. 7. 2020

Odpovědět
Maruš11
Maruš11 7. 4. 2020

super

Odpovědět
avatar
Alena Otilová 20. 8. 2019

Já nakupuju hlavně jídlo, které je ve slevě. Vím, kolik co stojí, takže poznám, jestli je sleva opravdová, nebo ne. Daleko radši ale nakupuji na internetu, kde využívám slevové kupóny http://kuponozdroj.cz/ . To je totiž jediný způsob, jak opravdu ušetřit.

Odpovědět
konatovka
konatovka 1. 3. 2015

Do obchodu chodím v poslední době jen s "blbenkou" a o fintách marketů už vím, takže si na to dávám pozor a zboží hledám také ve spodních regálech.

Odpovědět
Lakousek
Lakousek 1. 8. 2014

super

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
96 057
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.