Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Jana Bártíková
Jana Bártíková
Vloženo 14. 8. 2014
Líbí se mi

Být či nebýt na Linked-in?

Jana Bártíková
Jana Bártíková
Vloženo 14. 8. 2014
Líbí se mi
Být či nebýt na Linked-in?

Být či nebýt na Linked-in?

To je oč tu běží!

Ano, o to opravdu jde. Význam LinkedIn při hledání práce roste neuvěřitelným tempem. Je už jen otázkou několika měsíců, kdy i u nás bude platit - nejsi na LinkedIn - tak neexistuješ....

Procento personalistů, kteří hledají kandidáty primárně na LinkedIn (nezveřejňují inzeráty na pracovních portálech a aktivně oslovují kandidáty podle profilů na LinkedIn, rapidně roste.

Většina personalistů si dnes vedle životopisů, při výběru prochází i profily kandidátů - na LinkedIn.

Profil na LinkedIn začíná být nejen podpůrným, ale už i rozhodujícím faktorem pro rozhodnutí o pozvání nebo nepozvání kandidáta na pohovor.

Takže odpověď je jasná: Buďte IN! Buďte na LinkedIn!!!

Jenže - jenom být tam nestačí. Důležité je mít na LinkedIn kvalitní profil, který vám bude sloužit. Který vás bude minimálně reprezentovat a ideálně prodávat!

95% českých a slovenských profilů na LinkedIn nedělá ani jedno.

Velkou část tvoří profily, kterým já říkám "telegrafické".
To jsou profily, kde se o jejich majiteli dozvíte tak maximálně to, že od do pracoval na nějaké pozici a pro nějakou firmu. Vypovídací hodnota pro personalistu = 0. Hodnota pro budování kontaktů, pro obchod a kariéru = 0. Takový profil je úplně zbytečný. Jen zabírá zbytečně místo v kyberprostoru.

Na druhé straně spektra jsou profily "encyklopedické".
Ty obsahují dlouhatánské bloky textu, ve kterých se těžko orientuje a které se nechtějí nikomu číst.  Asi jejich autoři chtěli napsat román a spletli si místo... Jak personalista ty kvanta textu uvidí, zmizí rychle pryč...

Třetí kategorií jsou profily takzvané "statistické".Tady už je možné se něco dozvědět! Kromě toho, že se dozvíme kdy a kde dotyčný pracoval, je zde také několik odrážek, kde je uvedeno, jakou měl náplň práce. Říkáte si, že tenhle profil už má pro personalistu a další zainteresované nějakou vypovídací hodnotu? Zklamu vás. Ani ne.

Když personalista hledá třeba manažera obchodního týmu, tak se podívá na profily lidí, kteří mají v titulku tuhle nebo podobnou pozici uvedenou. Co myslíte, jak moc se bude lišit náplň práce, kterou v jejich profilech najde? Vůbec. Všichni totiž vedli tým (různě velký, pravda), byli zodpovědní za plnění cílů, vedli porady a koučovali obchodníky v terénu. Hm, koho si vybrat? Těžká otázka....

Takže jak má takový profil vlastně vypadat?

Kvalitní profil přitáhne pozornost personalistů jako magnet. A protože takových je jako šafránu, tak svítí mezi těmi ostatními jako halogen. Nedá se prostě přehlédnout...

Takový profil:
1. Je stručný a přehledný
2. Vypráví váš příběh - kdo jste, co znáte a co umíte. Co chcete dělat a proč
3. Prodává vás a vaši hodnotu. Kdo ho čte, ví okamžitě, jestli můžete být na dané pozici přínosem
4. Mluví o vašich výsledcích a úspěších
5. Zdobí ho kvalitní profesionální fotografie, na které se tváříte mile

Říkáte, že to není snadné takový profil vytvořit? Ale je. Existuje návod, podle kterého si ho vytvoří každý. A k tomu navíc životopis (a motivační dopis) , který otevírá dveře na pohovory (přeci jen má životopis ještě dost zásadní slovo). A když už se vám ta pozvání na pohovory pohrnou, tak bude jistě rozumné se na ně pořádně připravit a natrénovat si je. Prostě neponechat nic náhodě, ne? No chcete tu novou práci mít rychle?

A teď ten návod. Tak ten je tady. I s tím vším ostatním (životopis, motivační dopis, pohovor a ještě nějaké třešinky...). Ale jenom do neděle....

PŘEJÍT RYCHLE K NÁVODU>>>>>

Hezký den a těším se na vás na LinkedIn! Navažte se mnou spojení!

Jana Bártíková

 

Jste na LinkedIn? A je váš profil spíš telegrafický, encyklopedický anebo statistický? Napište mi o tom do komentářů!

 

 

 

 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Jankkas
Jankkas 3. 7. 2020

Odpovědět
Maruš11
Maruš11 6. 4. 2020

Odpovědět
Lakousek
Lakousek 17. 8. 2014

Neznám to.

Odpovědět
konatovka
konatovka 17. 8. 2014

Ještě jsem o tomto neslyšela a ani bych neměla zájem, vystačím si s tím, co mám dosud. Pro někoho to může být třeba přínosné.

Odpovědět
Alice
Alice 16. 8. 2014

Já tam jsem, ale myslím, že ani slovo telegraficky, to nevystihuje, nenapsala jsem tam v podstatě nic. A dosud jsem nechápala, proč bych měla. No, tak já se nad tím zamyslím....

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
100 553
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.