Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

DARMIA
DARMIA
Vloženo 5. 3. 2016
Líbí se mi

10 tipů jídel pro vaše harmonické zdraví

DARMIA
DARMIA
Vloženo 5. 3. 2016
Líbí se mi
10 tipů jídel pro vaše harmonické zdraví

10 tipů jídel pro vaše harmonické zdraví

Dnes jsem si pro Vás připravila 10 TIPŮ - 10 různých variant, které bysme měli jíst často.

PROČ? Protože jsou pro naše zdraví velmi prospěšné a hodnotné. 

Vždy záleží na každém z nás, jak a co do zdraví investujeme. 

Pokud chceme mít VÍCE ENERGIE, ZHUBNOUT nebo PEVNĚJŠÍ ZDRAVÍ je nutné zvolit optimální jídlo pro nás!! Jinak to nepůjde!!

 

10 energeticky hodnotných jídel 

 

  1. Ovesné vločky – jsou dobrým zdrojem vápníku, draslíku, hořčíku a pro energetický příjem důležitého vitamínu B. Hořčík hraje významnou roli při přeměně konzumované stravy na energii a přispívá k redukci únavy a vyčerpání. Ovesné vločky mají také nízký glykemický index, což znamená, že tělu dodávají stálý přísun energie delší dobu. Zkuste si dát zdravou snídani nebo svačinu v podobě müsli - ideálně bez cukru, ovesné kaše doplněné ovocem, semínky a doporučuji přidat výživovou směs Zdravého jídla na doplnění všech živin. 
  2. Oříšky jsou bohaté na proteiny, vitamíny, minerály a tělu prospěšné tuky, zkrátka dobrá volba ke svačině. Mandle: obsahují minerály uvolňující energii, jako hořčík a vápník. Vlašské ořechy jsou bohaté na draslík, zinek a energii uvolňující železo, zatímco arašídy jsou dobrým zdrojem vitamínu B6, který pomáhá tělu využívat a ukládat energii z proteinů a sacharidů obsažených v jídle. Ať už si vyberete cokoli, všeho s mírou, protože ořechy mají vysoký obsah tuků a kalorií – ideální porce je malá hrst, což jsou asi dvě polévkové lžíce.
  3. Ovoce –. většina druhů ovoce je dobrým zdrojem vitamínu C, antioxidantů a vlákniny, a tak je ovoce dokonalým svačinovým energetickým nábojem. Vitamín C má pro tělo mnoho důležitých funkcí, včetně uvolňování energie z potravy a snižování pocitu únavy. Pomeranče a další citrusy jsou doslova nabité vitamínem C. Dobrou volbou jsou i banány bohaté na sacharidy, což je palivo, kterému tělo dává přednost, a navíc obsahují draslík, který je důležitý pro normální fungování svalů. Obecně neexistuje žádné závadné ovoce, takže se snažte hlavně o pestrost, abyste získali maximální výživnou hodnotu.  
  4. Zelenina – možná si vzpomínáte, jak vám maminka říkávala: „Sněz tu zeleninu, je moc dobrá!" Nyní už víte, jak to myslela! Brokolice, špenát a výhonky obsahují malé, nicméně důležité množství železa, které pomáhá odolávat únavě a vyčerpání a také uvolňovat energii v potravě. Dobrou volbou jsou také brambory, protože jsou energeticky vydatné díky sacharidům a obsahují i vitamín C, který je nutný pro uvolňování energie z potravy do organismu, a vitamín A prospěšný pro kůži a zrak. 
  5. Celozrnné varianty – vyměňte bílou rýži, chléb a těstoviny za celozrnné varianty, získáte tak delší doby uvolňování energie do organismu. Upravené sacharidy obsahují minimum vlákniny a prošly dlouhým zpracováním, zatímco neupravené varianty jsou na vlákniny bohaté, což znamená, že tempo uvolňování cukru je pomalejší a jejich trávení nevede k výkyvům v podílu cukru v krvi. Vláknina navíc v žaludku bobtná, a díky tomu se budete cítit delší dobu sytí. Hnědá rýže a celozrnný chléb jsou dobrým zdrojem energie ze sacharidů a pantotenové kyseliny (známé spíše jako vitamín B5), která pomáhá tělu získávat energii z potravy.
  6. Ryby – vynikající zdroj proteinů, ale také mnoha vitamínů a minerálů. Tučnější ryby, jako losos, makrela, pstruh, sleď, tuňák nebo sardinky, jsou bohaté na vitamíny B6, Niacin (B3) a B12, které hrají významnou roli při přeměňování jídla na energii. Rybí maso je také bohaté na hořčík – další klíčový minerál v energeticky hodnotné stravě. Tučnější ryby dále obsahují zdravé mastné kyseliny omega 3, jež prospívají srdci. 
  7. Libové červené maso – červené maso se obecně moc nedoporučuje, nicméně může vašemu tělu zajistit přísun proteinů a železa. Nízká hladina železa v těle vede k anémii, která se projevuje únavou, apatií a obecně nedostatkem energie. Maso je také jedním z hlavních zdrojů vitamínu B12 ve stravě, který taktéž pomáhá uvolňovat energii z přijímané potravy.
  8. Fazole a čočka – pomalu uvolňují energii a jsou plné vlákniny, která zpomaluje trávení, a zajišťuje tak vyrovnanější přísun energie. Různé druhy fazolí a čočky obsahují železo, které je významné z hlediska tvorby červených krvinek, jež zásobují tkáně kyslíkem, a snižují tak únavu a vyčerpání. Fazole a čočka, to vůbec není nuda - můžete je dávat k masu, do polévek a salátů, jsou univerzální přílohou, která vás spolehlivě nasytí.
  9. Vejce – jedna z mála potravin, kterou lze nazývat kompletním zdrojem bílkovin, protože obsahují všech 9 esenciálních aminokyselin – tedy stavebních kamenů proteinů ve vašem těle. Tyto aminokyseliny jsou zásadní pro tvorbu nové svalové hmoty a její obnovu. Coby bohatý zdroj bílkovin jsou vejce skvělou energetickou potravinou a nasytí vás na delší dobu – energii totiž uvolňují pomalu. 
  10. Česnek – když budete často konzumovat česnek, asi to příliš nezvýší vaši oblibu ve společnosti, nicméně jeho účinky na zdraví lidé znají již stovky let. Víme, že česnek má pozitivní vliv na srdce a upravuje krevní tlak – a k tomu dodává jídlu skvělou chuť!



Více zde: http://www.libusejankujova.cz/news/a10-tipu-pro-vase-harmonicke-zdravi/

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Li
Li 17. 11. 2020

Odpovědět
Jankkas
Jankkas 29. 6. 2020

Odpovědět
Maruš11
Maruš11 4. 4. 2020

super

Odpovědět
Ovace
Ovace 28. 12. 2016

Mňam

Odpovědět
Jana7
Jana7 12. 3. 2016

to vypadá nádherně, jen se do toho pustit

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
93 880
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.