Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

MichaelaZS
MichaelaZS
Vloženo 1. 8. 2016
Líbí se mi

Pomáhejte a bavte se aneb Značková show s jednou z TOP HR na světě Rostyou Gordon-Smith

MichaelaZS
MichaelaZS
Vloženo 1. 8. 2016
Líbí se mi
Pomáhejte a bavte se aneb Značková show s jednou z TOP HR na světě Rostyou Gordon-Smith

Pomáhejte a bavte se aneb Značková show s jednou z TOP HR na světě Rostyou Gordon-Smith

A přišla krize...

Ležel tam štos papírů. Milion tužek. Litry nedopité kávy ve špinavých hrníčcích. Tak vypadalaschůzka zapálených nadšenců nad nápadem. Myšlenkou vytvořit charitativní pořad. Značkovou show. Zbytky od minulé večeře hnily na kuchyňské lince. Náš žaludek svírala ovšem jiná obava. Bylo nás pět. A jeden z nás se tvářil nepřítomně.

“Připadám si jako idiot dělat to zdarma. Sorry, končím, nevidím v tom hodnotu. Chci něco jiného.” Pronesl kameraman, náš kamarád. Dlouhé měsíce nám pomáhal, nyní změnil kurz. Pár týdnů před startem natáčení! Čára přes rozpočet, (kterej nebyl). Nůž v zádech, (které nás už tak bolely). Ale co, to se děje, každý má právo na změnu názoru! Nebo snad ne?

Tak jsme si popřáli mnoho štěstí. - Bohové to tak chtěli. Jenom přeci - měli jsme stát více nohama na zemi… Hledat náhradního kameramana? - Kde? Tým na natáčení? - Cha, cha... Techniku? To nezvládneme. Ten večer jsme prochlastali. Probrečeli. A tak nějak - pohřbili.

“Crrrrrrr, crrrrrrrrr.” Budí mě z kocoviny druhý den ve tři odpoledne telefon. “Slyšel jsem, že děláte charitativní pořad s celebritami. Máme zájem se zapojit!”

Asi nějaký hloupý žert, říkám si…”Dobře, je to 30 natáčecích dní, nemáme prachy, techniku. Takže teď to můžete důstojně zavěsit. Děkuji a -” vychrlil jsem na magora na druhé straně.“Počkejte, počkejte, to víme. Co blbnete, člověče, vždyť to je skvělá reference - natáčet celebrity, a navíc je to i pro charitu!” S otevřenou pusou jsem se zvedl z gauče.

Dnes to vidíte sami. Značková show existuje. Lidé ji sledují. Pomáhá dobré věci. - A přesto chybělo tak málo a nic z toho by nebylo.. Kdy tedy nastává ten bod zlomu, kdy všechno vzdáváme? A kdy se z přátel stávají konkurenti a z konkurentů spojenci? Jakou všichni tihle lidé kolem nás hrají roli? Domnívám se, že obrovskou.

Sám Stephen King, světoznámý spisovatel, čelil útrapám odmítnutí. Žádný z jeho napsaných románů původně nechtěli vydat. Prý byly pro čtenáře příliš ujetý. Jeden večer se rozhodl s tím seknout. Přišla k němu vlastní žena a seřvala ho. Že když to vzdá, nestojí jako chlap za nic. A on psal. Poslal nakladateli. A uspěl…

Většina lidí ovšem takové štěstí na lidi kolem sebe nemá. Spíše od druhých slyšíme: “Nemáš dostatek vzdělání. Nemáš praxi. Nemáš talent. Nemáš kontakty.” Znáte to? Na svém startu veřejně známé osoby, brand manažera, jsem se s tím setkával poměrně často.

Tenkrát mě nakopla máma při válení těsta na cukroví: “Přestaň bulet. A začni mluvit s lidmi, kteří dokázali to, co chceš ty. Nevěř rybářům. Oni ví, jak chytat pstruhy v potoce, ne velryby na otevřeném moři.” Něco na tom je, co myslíte?

Proč máme tedy tendenci odrazovat druhé od lovení velryb? A proč, když mi sami chceme velrybu ulovit, ptáme se lovců pstruhů?

Možná proto, že si sami nevěříme. A místo kritiky konkurence, která nás posune k velrybám, chceme slyšet chválu za ulovené pstruhy. Že by pocit sebezáchovy? Nechuť měnit status quo? Strach z dosažení opravdového úspěchu? Dost možná.

Každá situace nám dává možnost volit. Ovšem někdo volí ze dvou možností, někdo z třiceti… Je to jako počítačová hra. Čím lepší jste v tom, co děláte, čím více chyb děláte, tím více zkušeností máte. A zkušenosti rozšiřují portfolio vašich možností v hlavě.

Náš kamarád kameraman tehdy řekl, že “zdarma” nic dělat nebude, a odešel ke konkurenci. Možná cítil, že to je pod jeho úroveň. Možná ho někdo v minulosti zradil. Nebo měl potřebu vydělat více peněz.

Každopádně po spuštění projektu nám začaly chodit velmi zajímavé placené zakázky… Uvědomil si to v okamžiku rozhodování? Nebo měl v hlavě jen jednu možnost na rozhodnutí?

Je to zvláštní, ale čím více bohatých a slavných lidí poznávám, tím častěji se setkávám s ochotou pomáhat ZDARMA. Dělají to, protože si uvědomují nejenom svoji hodnotu, ale i lidskou hodnotu vaši.

Není to vypočítavost. Je to přirozená a kladná lidská vlastnost, na které vyrostly celé civilizace. A ať už jste doktoři, právníci, ekonomové, koučové, faráři, uklizečky - rostete na ní také  Rostyou Gordon-Smith jsme se na tom shodliZahráli jsme si totiž v díle Značková show hajzlbáby.

Po natáčení za mnou dorazila ustaraná Rosťa :“Víš, Tome, já si těch žen velmi vážím. Taky jsem dělala hajzlbábu v Anglii před lety.” Nadšeně zajásala na podpatku a přitom je to teď žena, která nemá ve svém oboru téměř konkurenci.

“Fakt? A jaké to je? Vyprávěj!” Posadil jsem se a naslouchal. Příběh, který mi řekla, ve mně zanechal hodnotu. Nalezla bohatství pod záchodovou mísou.

Totiž uvědomění, že je jedno, co děláte a kdo všechno to dělá také. Jediné, na čem záleží, je to, jaké možnosti z toho vymačkáte. I když se zdá, že splachovat záchody je pod úroveň…. - Na záchod chodí i bohatí!

Tomáš Lukavec

Moderátor Značkové show a brandmanažer úspěšných značek dostal nápad. Měl touhu udělat v českém prostředí talkshow, která by neměla obdoby. Vždycky lidi rád překvapí. Stejně jako jeho banán. Ano. Je to tak. Jeho neznámější kampaň Banán za milion obletěla před dvěma lety český i slovenský internet. Všechny zachvátilo banánové šílenství. To jste mohli vidět i na jeho FacebookuInstagramuTwitteru nebo Linkedinu.

Nová zábava. Spojení smíchu a pomoci

Značková show Tomáše Lukavce je nový koncept zábavy. Šlo nám o to ukázat lidem známé tváře českého i slovenského showbyznysu v jiném světle. Pobavit, rozesmát, ale také pomoci. Dát tam to něco navíc.

Proto je show charitativní. Pomáháme celkově 12 charitám a neziskovým organizacím. V každém díle.

Každá celebrita odpovídá na podivuhodné otázky, plní úkol a nakonec prodává banán na ulici. K vybraným penězům přidává pak Tomáš 100% a částka se tak zdvojnásobí. Vše poté putuje na nadaci nebo organizaci, které je zrovna díl věnován.

A jak se celebritám daří? Kdo se umístí na banánovém pořadníku jako první?

Do třináctého dílu jsme pozvali úžasnou ženu, která ráda čeří vodu a je jednou z nejpřednější HR na světě. Rostyu Gordon-Smith, která pomáhala nadačnímu fondu Erudikon, který skrz patrony a finanční pomoc umožňuje dosažení vysokoškolského vzdělání motivovaným studentům se sociálním hendikepem. A jak se jí dařilo? To uvidíte zde.

Dejte odebírat a buďte u toho.

Pomáhejte a bavte se!

Pojďte do toho taky: http://www.erudikon.cz/jak-se-zapojit

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Amanda
Amanda 10. 8. 2016

Díky Rostye sbírám peníze v Bille, čas jsou peníze...

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
87 861
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.