Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Lenka Vymlátilová
Lenka Vymlátilová
Vloženo 28. 11. 2018
Líbí se mi

Blíží se Vánoce, nejvyšší čas připomenout si zásady zdravého pečení

Lenka Vymlátilová
Lenka Vymlátilová
Vloženo 28. 11. 2018
Líbí se mi
Blíží se Vánoce, nejvyšší čas připomenout si zásady zdravého pečení

Blíží se Vánoce, nejvyšší čas připomenout si zásady zdravého pečení

Ve videu k této Výzvě dole pod článkem jsme vám slíbili, že vám stačí pouze 5 kroků k tomu, aby vaše pečení bylo skutečně zdravější.

Tak tady jsou!

1. Používejte méně cukru

Třtinový, kokosový, med nebo agávový sirup? Cukr je stále jen cukr, ať už je bílý nebo hnědý, tekutý nebo sypký. Při pečení můžete s klidným srdcem používat i obyčejný řepný cukr, ale hlídejte to podstatné - jeho množství!

Snižte množství jakéhokoliv cukru, který používáte, na polovinu nebo třetinu než je uvedeno v receptuře.

Problematice cukru jsem se více věnovali zde a konkrétní tipy na snižování množství cukru najdete i v článku v Tipech pro vás.

2. S tuky šetřete a vybírejte kvalitní

Tuky mají ze všech živin nejvíce kalorií, a proto to s nimi také nepřehánějte. Kvalitní tuky však do jídelníčku určitě patří a vašim cílem nesmí být zredukovat jejich příjem až k nule!

Pro pečení se hodí nejlépe řepkový olej nebo kvalitní rostlinné tuky určené na pečení, vyzkoušet můžete i avokádo. Nezapomínejte ani na oříšky a semínka, skvělá jsou také ořechová másla.

Část tuku lze nahradit jogurtem, zakysanou smetanou nebo kefírem. Tímto způsobem se vám podaří snížit množství tuku, a tedy i množství energie ve výsledném pokrmu, aniž by to bylo tolik znát na chuti.

Problematice tuku jsme se více věnovali i v naší Výzvě Používám tuky správně.

3. Přidejte si bílkoviny

Bílkoviny vás zasytí a sníží glykemický index vašeho díla. Proto na ně nezapomínejte ani při pečení.

Přidejte do těsta nebo ke sladkému pokrmu třeba tvaroh, jogurt nebo čerstvý sýr. Při pečení by neměla chybět vejce a počítají se i rostlinné bílkoviny, které naleznete například v luštěninách.

Vše podstatné o bílkovinách si můžete připomenout zde.

4. Nezapomínejte na vlákninu

Vláknina má mnoho pozitivních účinků, jedním z nich je i zvýšení pocitu nasycení a snížení glykemického indexu (což platí zejména pro rozpustnou vlákninu).

Dávejte při pečení přednost celozrnným moukám a cereáliím, skvělé jsou ovesné a jiné vločky. Nezapomínejte na ovoce, zeleninu, oříšky či semínka a nebojte se experimentovat ani s luštěninami.

5. Nejdůležitější rada nakonec - nepřehánějte to s množstvím

I zdravá buchta je stále buchta a zdravé cukroví je stále cukroví, a proto si dejte pozor, abyste to s množstvím nepřehnali.

Nedokážete-li odolat, když je doma napečeno, pak...

  • připravujte sladké v menším množství, protože co nemáte pod nosem, to nesníte
  • pořiďte si na pečení menší nádobí - pekáček, menší dortovou nebo koláčovou formu
  • skvělé jsou muffiny, kterých můžete upéct tolik, kolik zrovna uznáte za vhodné
  • připravujte miniaturnější verze klasických sladkých dobrot, například sušenky, lívance, nebo třeba cukroví, to vše lze připravovat menší

8 ks malého cukroví = 40 g, 8 ks velkého cukroví = 120 g

Neradi improvizujete a potřebovali byste inspiraci a recepty na mlsání s nižším obsahem cukru a tuku?

Pak neváhejte a nakoukněte do našeho nového e-booku Mlsej zdravě se STOBem. Najdete v něm chytře zpracovanou teorii i s praktickými radami pro převedení do praxe a samozřejmě i inspiraci v podobě receptů na sladké i slané mlsání. A jak už to tak s námi bývá, opět vše řádně a poctivě propočítáno!

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
beata0063
beata0063 2. 12. 2018

inšpiratívne

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 2. 12. 2018

hezké rady, sladíme minimálně, peču už dlouho s omezením cukru. občas to někomu až nechutná, ale my jsme si zvykli a nám to tak chutná...vlákniny také často máme a bílkovin by to asi chtělo více

Odpovědět
sasidlo
sasidlo 2. 12. 2018

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

1
žena na začátku (naše Eva)
3.
rok startujeme v novém
10
regionálních Pracoven ŽENY s.r.o.
3 000
žen v průměru na jedné akci v OC
85 170
registrovaných inspirativních žen
2 922
testovaných produktů
43 290
odeslaných produktů
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.