avatar
Lenka Vymlátilová
vloženo 13. 7. 2018
Líbí se mi
image

Anticukrová výzva

(video pod článkem)

Ve výzvě Necukruji jsem se věnovala tématu, jak chutím na sladké efektivně předcházet.

V dalším sladkém blogu již nebudete tolik číst, ale budete se především dívat.

Nápoje

O nevhodnosti slazených nápojů bylo již mnoho napsáno, a to nejen námi, STOBáky!

Právě jsem se vrátila z dovolené u moře, kde se petky s Colou opravdu válely na každé druhé dece na pláži a děti si ji společně s chipsy nosily na svačinku do dětského klubíku.

Napadá mě pouze toto: ??????????????????????

Litr limonády obsahuje průměrně 2 000 kJ, což může být hodnota celého hlavního jídla! Spotřeba limonád v ČR dlouhodobě přesahuje hodnotu 100 litrů na obyvatele a rok!

Pozn. Kostka cukru na fotografii odpovídá 2,5 g cukru.

Coca-Cola 2 l: 73 ks          Fanta 2 l: 63 ks     Sprite 2 l: 49 ks     Tonic 2 l: 43 ks

 

Ledový čaj 1,5 l: 35 ks    Džus 1 l: 32 ks        Voda ochucená 1,5 l: 21 ks

Minerální voda 1,5 l: 0 ks

Obsah kostek cukru v jedné sklenici nápoje (0,2 l)

        Coca-Cola: 7 ks               Fanta: 6 ks                       Džus: 6 ks                Tonic: 6 ks

Sprite: 5 ks                    Ledový čaj: 4 ks             Voda ochucená: 3 ks

Zakysané mléčné výrobky a mléčné dezerty

Většina jogurtů obsahuje okolo 3 – 4 kostek přidaného cukru, bílý jogurt žádný přidaný cukr neobsahuje a jeho energetická hodnota je tak až dvakrát menší.

Ochucené kysané nápoje a ochucená mléka obsahují až 10 kostek v jednom balení. Jedná se proto o zdánlivě zdravé svačinky. 

Preferujte neslazené varianty, které si můžete dochutit čerstvým ovocem.

V oblíbených dezertech typu mléčná rýže se může skrývat až 8 kostek cukru. Pokud si tento dezert připravíte doma z rýže, mléka a vanilky, můžete množství cukru libovolně snížit.

Snídaňové cereálie

Cereálie jsou oblíbenými produkty, kterými spousta Čechů odstartuje svůj den.

Mezi výrobky najdeme kvalitní cereálie obsahující minimum cukru a celozrnné obiloviny, ale také přeslazené "patvary" zabalené v atraktivních krabicích. Mezi nejsladší produkty se bohužel řadí cereálie pro děti!

Sledujte proto složení a množství cukru ve 100 g produktu. 

Některé snídaňové cereálie obsahují až 40 % cukru!

Kolik cukru přijmete v jedné porci běžně dostupných produktů?

Pozn. V tabulce jsou hodnoty přepočteny na větší kostky cukru o hmotnosti 4 g

Název

Obsah sacharidů/g

Obsah cukru/g

Kostky cukru

Energie/kJ

Bona Vita (porce 30 g)

Cinnamon

20

8

2

580

Choco Balls

23

13

3

475

Jeníkův lup

18

9

2

520

Müsli čokoládové sypané

20

3

1

490

Müsli čokoládové zapékané

21

7

2

580

Cereal fit

25

5

1

490

Dobrá vláknina

18

6

1,5

410

Dobré z ovsa

21

4

1

470

Emco (porce 30 g)

Biskiti s čokoládou

19

5

1

570

Mysli čokoládové zapékané

18

7

2

570

Mysli čokoládové sypané

18

3

1

480

Teddy obilná medová zrnka

24

11

3

490

Opavia (porce 30 g)

Bebe Dobré ráno Mini čokoládové

20

9

2

580

Nestlé (porce 30 g)

Nestlé Fitness original

23

3

1

470

Cini Minis

22

7

2

530

Chocapic

22

9

2

490

Cherios

23

8

2

480

REJ (porce 30 g)

REJ Müsli čokoládové

19

3

1

490

REJ Müsli ořechové

17

2

0,5

520

Kaše

Obliba kaší roste. I zde je však třeba sledovat potravinové obaly a obzváště mezi instantními produkty pečlivěji vybírat.

Určitě platí, že kaši nejvhodnějšího složení si vyrobíte sami doma z celých obilovin a dochutíte si ji čerstvým nebo sušeným ovoce, oříšky a semínky. 

Na fotografii jsou použity menší kostky odpovídající cca 2,5 g cukru.

Přehled obsahu cukru v jedné porci (nejčastěji kolem 60 g suché směsi) běžně dostupných instantních kaší

Název

Obsah sacharidů/ g

Obsah cukru/ g

Kostky cukru

Energie/ kJ

Dobrá kaše ovesná brusinka (BonaVita)

46

18

4,5

1065

Chia kaše brusinky a kešu oříšky Zdravý život (Semix)

43

15

4

1065

Jáhlová kaše snídaňová (Extrudo)

50

9

2

990

Jáhlová rychlá kaše (Knuspi)

50

9

2

995

Kaše šestizrnná bio (Country life)

53

0

0

1040

Ovesná kaše -80 % Zdravý život (Semix)

30

1,5

0,5

915

Ovitte ovesná kaše čokoláda (Lidl)

45

18

4,5

1105

Ovitte ovesná kaše jahoda (Lidl)

45,5

17,5

4,5

1075

Ovesná kaše Natural s přírodní vanilkou (Dr.Oetker)

38

13

3

1005

Ovesná kaše Brusnice (Dr.Oetker)

40

18

4,5

990

Ovesná kaše s jablky a skořicí (Emco)

46

18

4,5

1030

Ovesná kaše Natural (Emco)

39

5

1

1105

Ovesná kaše Natural light (Emco)

42

8

2

1020

Nomina cereální kaše rýžová (Nominal)

52

0

0

1010

 

Čokolády

"Když já tu hořkou fakt nemám ráda."

To často slýchám a věřte mi, že já ji taky dlouho nemusela. Oproti sladkým čokoládám však obsahuje minimum cukru. Podívejte se sami a zvažte, zda ji nevezmete konečně na milost...

   

 

Hořká čokoláda 50 %                                                                   Hořká čokoláda 90%

Mléčné čokolády mohou obsahovat i přes 50 g cukru ve 100 g!

Víte, kolik cukru je ve vašem jídelníčku obsaženo? Zapište si jídelníček do programu Sebekoučink a zjistěte, jak jste na tom.

Máte-li vaše semaforky stále červené, podívejte se do tipů, jak efektivně snížit obsah cukrů v jídelníčku.

A co Vy a cukru? Objevili jste nějaký extra cukrový výrobek, u kterého se nestačíte divit?

Další opravdu výživné výzvy najdete zde: https://www.stobklub.cz/vyzva-52/?redirect=false

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
avatar
Clairest 14. 7. 2018

Inspirativní

odpovědět
Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
avatar
Ovace 13. 7. 2018

tak to je síla !!

odpovědět
Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
avatar
TerezaZlin 13. 7. 2018

Jinak cukr je opravdu i tak, kde bychom ho vubec nečekali. Vše sladké, umělé, nepřirozené chutě....ale jde to, se mu vyhnout. Místo sladké umělé kaše si dát bílý jogurt s ovocem a ořechy...

odpovědět
Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
avatar
TerezaZlin 13. 7. 2018

Děkuji moc za článek! Stravuji se low carb a cítím se moc dobre. Malokdo si uvědomuje, že cukr je fakt zlo a způsobuje nemoci.

odpovědět
Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
avatar
konatovka 13. 7. 2018

Souhlasím s Vámi, že cukr je zlo, proto jsem ho vyloučila ze stravy před 26ti lety a stravuji se podle pravidel dělené stravy podle L. Kořínkové a díky tomu si udržuji i v důchodovém věku postavu, také sportuji. Jenže, bohužel, mnohým lidem to vůbec nevadí, že jsou obézní a mají z toho nemoci. Vidím to kolem sebe.

avatar
Marsy 12. 7. 2018

krásně zpracované,cukry jsou opravdu skoro všude i tam kde by je nikdo nečekal uzeniny, sýry , paštiky apod

odpovědět
Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
avatar
TerezaZlin 13. 7. 2018

Je to tak

ŽENY s.r.o. v číslech

1
žena na začátku (naše Eva)
3.
rok startujeme v novém
9
regionálních Pracoven ŽENY s.r.o.
65 947
registrovaných inspirativních žen
2 855
testovaných produktů
107 359
vložených hodnocení