Mezi ostatními vozy okamžitě zaujme designem a vzbudí zvědavost. Na jízdní vlastnosti a pohodlí při cestování, jaké Citroen C3 diesel nejnovější generace s pětistupňovou převodovkou nabízí, jsme se podívaly zblízka. Výsledek? Ideální auto do města a na výlety, na víkend. Na větší cesty už bych sáhla jinam. Přesto je tenhle buclík auto, které má u mě zelenou.
Někomu se zdá krásný, někomu až ošklivý, ale rozhodně je nepřehlédnutelný. Velká kola, crossoverový vzhled. Kamkoli s ním dorazíte, vzbudíte pozornost. Je jiný. Především při pohledu zpředu. Tři páry světel rozdílných tvarů v různé úrovni nad sebou, baculaté vzezření, které ještě podporuje tříbarevná kombinace bílé, černé a červené.

Na boku upoutají černé ochranné plasty Airbump, označené synem výstižně jako „matračky“. Ochranné prvky v černé barvě, které dodávají designu zajímavý šmrnc, najdete i kolem blatníků a světel. Zezadu už citroen až takovou pozornost budit nemusí. Impozantní bude zkrátka především příjezd.

Nepotřebujete klíčky. Otevřete dálkovým ovladačem snadno tak, že přistoupíte k vozu. K nastartování stačí mít čidlo u sebe v kapse, v kabelce… Nemusíte nic hledat a vyndávat. Po nasednutí jednoduše stisknete tlačítko Start a můžete vyrazit. To, že není třeba nikam zasouvat klíč, je nezvyk a mnozí mohou mít při seznamování s autem nejdříve problém, že zapomenou, kde tento ovladač vlastně mají. Při odchodu z auta je dobré na to myslet a ubezpečit se, že „klíč“ ke svému vozu skutečně máte u sebe.
Do města je C3 ideální. Šetří palivo, pomáhá při couvání
Diesel motor nemá až takovou sílu, jak mám ráda, ale rozhodně to není žádný šoura. Po rozjezdu frčí dobře a uspokojivě. V zatáčkách jsem měla pocit, že nedrží až tak pevně stopu, volant reaguje na sebemenší pohyb a bylo třeba vyjíždět oblouky s jistou opatrností. Není to auto na rallye, ale do města ideální.
Při zastavení na křižovatce motor vypíná a šetří palivo, stejně jako dříve testovaný Peugeot 208. Po zařazení rychlosti a sešlápnutí plynu automaticky bez problému samo tiše nastartuje a vcelku bez prodlení vyjíždíte a pokračujete v cestě. Otázka je, jak dlouho v takové dobré kondici tyto metody šetření paliva vydrží a zda nemohou být po mnoha kilometrech jezdění poruchové.

Dobrým pomocníkem je kamera při couvání, která nepřehlédne nic ani pod úhlem vašeho výhledu zadním oknem. Není tedy třeba se ani moc otáčet. Boční zrcátko se sledováním mrtvého bodu oceníte při předjíždění i vyjíždění z řady. Bezpečnost hlídá i varování při vyjetí z jízdního pruhu při rychlosti nad 80 km v hodině. Vyhřívané sedačky pak najdou uplatnění nejen v třeskuté zimě, ale i v tomto skutečně aprílovém počasí. Za mnohé z vychytávek je samozřejmě třeba si připlatit.
Prostorný interiér by snesl více odkládacích ploch. Do kufru naložíte i velký nákup
Po nasednutí působí kabina vzdušně, na předních pohodlných sedadlech je dostatek prostoru, zadní sedačky jsou trochu tvrdší. Chyběly mi boční opěrky a stropní madla, po kterých jsem ze zvyku sahala. Jak si na něco zvyknete, berete to jako samozřejmost a v jiném modelu vám to pak zkrátka schází. Přivítala bych více odkládacích ploch mezi sedadly, fajn byla velká schránka před spolujezdcem a kapsy ve dveřích.

Třistalitrový kufr je velký akorát na rodinné nákupy, či na chalupu. Na dovolenou už by byl pro 4člennou rodinu zřejmě nedostatečný. Při vytahování věcí z kufru trochu překáží vysoká nákladová hrana, což může být pro ženy či seniory obtížnější.

 
Nezbytná multimediální výbava: kamery a tablet
Na dotykovém displeji uprostřed palubní desky ovládáte vše včetně klimatizace, navigace, hudby či vašeho telefonu, který připojíte pomocí bluetooth. Mnohé nadšence pro tyto hračičky může ale vyhledávání všemožných funkcí tabletu odvádět od pozornosti v řízení. Projděte si tedy raději veškeré funkce dříve, než vyjedete, zabere to jen chvilku. Ať pak zbytečně neztrácíte čas při jízdě. Přece jen je lepší koukat hlavně na silnici.

A to i přesto, že jedna z kamer Citroenu slouží pro automatické brzdění v hustém provozu, pokud by řidič na chvilku „zaspal“ a ohrozil tak přední nárazníky a vůz před sebou. Další již zmiňovaná kamera pak pomáhá při parkování.
Stále on-line: sdílejte zážitky z cest!
To ale ještě není vše. Pomocí širokoúhlé kamery na čelním skle u zpětného zrcátka je možné fotit, natáčet a vše sdílet na sociálních sítích, v případě potřeby i s policií. Což má své výhody, pokud potkáte nějakého piráta silnic. Při nehodě se kamera zapne automaticky a zaznamená 30 sekund před nárazem a minutu po něm. Telefon připojíte ke kameře snadno přes wifi.

Resumé? Nový Citroen C3 nabízí příjemné svezení, nepostrádá řadu bezpečnostních prvků, usnadňuje manévrování při parkování, do kufru se vejde kočárek i velký nákup a díky navigaci určitě nezabloudíte. Je ideální do města i na výlety a na silnici udělá také dost parády. Pro ženy jako stvořený. Tak neváhejte nasednout. 😀
Šťastnou cestu! A mnoho krásných výletů za poznáním! 😎
 
Jak se vám nová generace Citroenu C3 líbí?
A jaký vůz řídíte nejraději vy? 
Sdílejte s námi své zážitky z cest!
 
 

0 Komentářů

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account