Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

avatar
Romana Franck
Vloženo 29. 7. 2020
Líbí se mi

Za lesklými vlasy, zářivou pokožkou a pěstěnými nehty je vyvážená strava

avatar
Romana Franck
Vloženo 29. 7. 2020
Líbí se mi
Za lesklými vlasy, zářivou pokožkou a pěstěnými nehty je vyvážená strava

Za lesklými vlasy, zářivou pokožkou a pěstěnými nehty je vyvážená strava

Stravování ovlivňuje nejen vaši tělesnou konstituci, vitalitu a kondici, ale má velký dopad také na kvalitu a vzhled naší pokožky, nehtů nebo vlasů. Strava, kterou přijímáte, totiž působí i zevnitř ven a vaše pleť nebo špatná kvalita vlasů pak nekompromisně odhalí všechny dlouhodobé prohřešky, kterých se ve stravování dopouštíte. Pomocí jednoduchých zásad při výběru a zpracování potravin a správného příjmu vitaminů a minerálů můžete vaši pleť rozzářit, zbavit se nevzhledného akné, lámavých nehtů nebo poškozených vlasů. Jak na to poradí Ivana Kabelková, výživová poradkyně programu Cambridge Weight Plan.

Pokud trpíte na tenké, lámavé nehty, problémy s pokožkou nebo dokonce poprsakanými koutky úst, hledejte příčinu ve stravě a především v nedostatku vitaminů skupíiny B. „Všem těmto a dalším podobným problémům můžete předcházet pestrou stravou. Vitamin B2, tzv. riboflavin, je obsažen v mléčných produktech, mase a zelenině. B7 neboli biotin získáte z vajíček, ořechů či sojových bobů. A nakonec B5, kyselina pantotenová, která hraje důležitou roli pro regeneraci buněk, je obsažena ve vajíčkách, luštěninách, mléce a celozrnných produktech,“ vysvětluje výživová poradkyně Kabelková, která zdůrazňuje důležitou roli i dalších vitaminů – A, E a C, ale i nepostradatelných minerálů.

Vitamin A totiž přímo působí na vzhled naší pokožky, pomáhá ji chránit před vysoušením a přirozeně ji vypíná. K jeho zdrojům patří například mořské ryby, mléko, sýry nebo játra. Vitamin E, posilující vazivovou tkáň, slouží jako důležitý antioxidant pro ochranu před škodlivými vlivy UV-záření a ztrátou hydratace. Najdete jej například v ořechách, celozrnných produktech a za studena lisovaných olejích. „Lidem, kteří trpí lámavými nehty a popraskanou pokožkou, se doporučuje také zvýšit příjem zinku, obsaženého v hovězím mase, mořských rybách, vejci, mléčných a celozrnných výrobcích nebo paraořeších či slunečnicových semínkách,“ říká výživová poradkyně programu Cambridge Weight Plan.

 

Vlasy, koruna krásy každé ženy

Pro výživu vlasů jsou rozhodující sirné aminokyseliny v kombinaci s vitaminy a minerály, které nesou hlavní živiny pro tvorbu keratinu. Ten je pak základní stavební bilkovinou, která tvoří strukturů vlasů, ale také nehtů. Každá buňka v těle obsahuje keratinová vlákna, ve vlasech a nehtech je jich však nejvíce. „Nejlepším zdrojem aminokyselin, které jsou pro výživu vlasů klíčové, je vaječný bílek. Obsahuje totiž cystein a methionin. Z dalších se pak jedná omaso a mléčné výrobky,“ upozorňuje Ivana Kabelková s tím, že rostlinné bílkoviny jsou méně vhodné, protože mají nízký obsah některých růstových aminokyselin, především lysinu. Z vitaminů pak kvalitu vlasů ovlivńuje hlavně vitamin B7 (biotin) a B5 (kyselina pantotenová). Z minerálních prvků je to především zinek, vápník a hořčík. „Nezapomínejte ale ani na křemík, jehož přírodními zdroji jsou celozrnné cereálie, luštěniny, zelenina a bylinky jako kopřiva nebo přeslička rolní. Právě ten zajistí zvýšenou odolnost a zdravý lesk,“ vysvětluje výživová poradkyně.

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
benca
benca 30. 7. 2020

Parada

Odpovědět
Maruš11
Maruš11 30. 7. 2020

bezva

Odpovědět
Kahomar
Kahomar 30. 7. 2020

super

Odpovědět
lemur
lemur 30. 7. 2020

Prima tipy.

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 29. 7. 2020

souhlasím .-)

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
91 527
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.