Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Alena Ratajova
Alena Ratajova
Vloženo 11. 2. 2016
Líbí se mi

Vy jako značka aneb jak úspěšně komunikovat sám sebe

Alena Ratajova
Alena Ratajova
Vloženo 11. 2. 2016
Líbí se mi
Vy jako značka aneb jak úspěšně komunikovat sám sebe

Vy jako značka aneb jak úspěšně komunikovat sám sebe

Máte skvělý produkt nebo službu, ale nikdo o něm neví? Jste odborníci, ale když se vás někdo zeptá, co děláte, nedokážete se prodat?

Je to i váš případ?

Kdo si myslíte, že má větší šanci na úspěch? Odborník ve svém oboru, nebo ten, kdo dokáže„správně“ hovořit a zaujmout touto svou schopností?

Já osobně si myslím, že ten druhý . Protože i když ten druhý kromě mluvení v podstatě nic neumí, tak díky tomu, že se dokáže prodat (třeba i za vyšší cenu), si toho prvního může najmout.

Ideální je kombinace obojího – jste profesionálové a odborníci na slovo vzatí ve vašem oboru a zároveň dokážete svůj produkt, službu, či sami sebe komunikovat. I když třeba máte někoho, kdo může mluvit za vás, stejně vy jste ta hlavní osoba. Obzvlášť pokud jste majitel/ka firmy, tak lidé budou chtít jednat s vámi, protože VY máte ty rozhodovací pravomoce.

A nezapomínejte ani na to, že vy sami jste značkou!!! Pokud tedy přicházíte do styku s více lidmi, ať už to jsou vaši zaměstnanci, klienti, obchodní partneři, měli byste i vy na svékomunikaci zapracovat.

Jak už jsem psala v předchozích článcích, při setkání s někým novým byste měli být schopni se představit (přečíst si můžete zde). Druhou stranu zaujmout, aby se o vás chtěl dozvědět víc. Komunikovat jasně, tedy tak, aby vám bylo rozuměno. Ve vaší komunikaci se ideálně vyvarovat„slovním vatám“ – slovům, která ve vaší řeči nemají co dělat a jen si jimi naháníte čas, kdy mozek je pomalejší než ústa. Tady je jednoduché řešení – mluvte pomaleji a více si rozmýšlejte, co řeknete.

Nejčastější a poslední dobou nejvíc používané „slovní vaty“ jsou: nicméně, prostě, v podstatě, skutečně, přesně, jako, viď, dá se považovat i „vole“, de facto, vlastně, JAKOBY (můžete si přečíst článek zde) a další.

Jakoby se teď ozývá se ze všech stran a já na vás apeluji – prosím, dávejte si na tato slovíčka pozor. Ptáte se proč? Je to především pro vás. Když totiž tato slovíčka hodně často používáte, ten druhý vás neposlouchá, soustředí se totiž jen na „jakoby“ a v duchu vám počítá, kolikrát ho řeknete. Jeho mozek totiž není schopen nic víc než „jakoby“ vnímat. A vy přece chcete, aby vás druhý poslouchal, že?

Více na www.alenaratajova.cz 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Jankkas
Jankkas 29. 6. 2020

Odpovědět
Maruš11
Maruš11 4. 4. 2020

Odpovědět
Ovace
Ovace 21. 12. 2016

Odpovědět
Jíťa
Jíťa 19. 2. 2016

Děkuji Aleno, v pondělí mám velmi důležité dvě schůzky. Musím si připravit velmi krátké slovní představení našeho projektu, a proto mi tento článek přišel v pravou chvíli. Uf, už aby to bylo za mnou.

Odpovědět
Alena Ratajova
Alena Ratajova 23. 2. 2016

držím palce

Jíťa
Jíťa 24. 2. 2016

Děkuji Alenko, jedna schůzka byla odvolaná a druhá dopadla mooooc dobře.

gustawka
gustawka 14. 2. 2016

Není to snadné ale jde to

Odpovědět
Alena Ratajova
Alena Ratajova 15. 2. 2016

Nevím, co konkrétně myslíte....když se chce, všechno jde a většinou to chce trénink

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
99 285
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.