Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Jana Bártíková
Jana Bártíková
Vloženo 18. 3. 2016
Líbí se mi

Víme, koho hledáme do týmu? Jak vybírat vhodné lidi do firmy

Jana Bártíková
Jana Bártíková
Vloženo 18. 3. 2016
Líbí se mi
Víme, koho hledáme do týmu? Jak vybírat vhodné lidi do firmy

Víme, koho hledáme do týmu? Jak vybírat vhodné lidi do firmy

Dům je třeba stavět od základů, to je známá věc. I přestavba domu začíná kontrolou a opravami základů. Důvody jsou jasné: nikdo nechce, aby mu dům spadl na hlavu.

A jak je to s hledáním lidí do týmu, do firmy? Kde tahle práce vlastně začíná? Co tady tvoří ty pevné základy?

V mnoha firmách a týmech začíná hledání někde uprostřed. Zveřejní se už x-krát použitý inzerát na x-krát použitém pracovním portále a čeká se. Odpovědí přijde buď málo anebo je obtížné najít mezi tím množstvím životopisů skutečně kvalitní kandidáty, kteří splňují naše požadavky.

Jaký bývá konečný výsledek? Hledání trvá velmi dlouho a stojí spoustu času, energie a peněz. Vybraný kandidát se velmi často ukáže jako ne ten správný a celý kolotoč začne nanovo. Jak tomu předejít?

Postavte pevné základy

Nemůžeme získat a vybrat si správného člověka do týmu, pokud nevíme, koho vlastně hledáme. To je ten pevný základ, na kterém bude stát kvalitní nábor a výběr. Už úspěch hned dalšího kroku, pracovního inzerátu, na něm závisí doslova bytostně. Umění sdělit, koho hledáte, je pro kvalitu ohlasů na váš inzerát rozhodující.

Takže, ptám se, víte  OPRAVDU koho hledáte?

Kdo to ví nejlíp?

Kdo nejlépe ví, jaké kompetence potřebuje člověk pro danou práci a pro dosažení požadovaných výsledků? Kdo zná problémy, které lidé na téhle pozici řeší, jaké překážky překonávají? Kdo má nejlepší představu o tom, jaký typ osobnosti do týmu potřebuje? Kdo zodpovídá za výsledky, kterých dosahuje díky lidem, které vede? Manažer, lídr týmu. Je v každodenním kontaktu s lidmi, komunikuje s nimi, vede je, pomáhá jim. To je člověk, který by především měl jasně definovat, koho potřebuje.

Jste takový lídr? Přebíráte hned od začátku odpovědnost za to, s kým budete spolupracovat? Dokážete jasně definovat, koho do týmu potřebujete?

726_372_30.3

Pořád dokola

Pokud se obsazuje nová pozice, je potřeba její definice celkem jasná. Ale co když obsazujeme uvolněnou pozici? Velmi častá praxe – použijeme to, co už máme od minula… A funguje to? Je tohle skutečně člověk, kterého hledáme? Proč vlastně odešel ten před tím? Nevybrali jsme špatně třeba právě proto, že naše definice nebyla správná?

Trh práce se změnil, lidé a jejich hodnoty se mění, situace ve firmě, zákaznický trh, konkurence… Je to živý organismus a pokud nereagujeme na aktuální situaci, jsme dříve nebo později ztraceni. Nemůžeme hledat stále stejného člověka do stále se měnícího prostředí.

Kdy naposledy jste revidovali požadavky na pracovní pozice, náplň práce…. ?

Jsme lidé, nejsme stroje

Firmu, tým, tvoří lidé, kteří spolupracují, komunikují. Tráví spolu hodně času, jsou mezi nimi emoce… Schopný lídr dokáže skvěle pracovat s osobnostmi ve svém týmu a využít jejich potenciál. Většina definic pracovních pozic se však omezuje na požadavky na znalosti, zkušenosti, dovednosti. A kde je člověk, osobnost, jeho hodnoty a motivace?

Když definujete pracovní pozici, představujete si skutečné lidi nebo jen kompetence?

Pro koho vlastně hledáme

Abychom dokázali správně definovat, koho hledáme, musíme především vědět, pro koho. Jistě, přeci pro vaši firmu, pro váš tým… A jaká je vaše firma? Jaké je její poslání? Jaké jsou firemní hodnoty? Jaké jsou cíle firmy a jak jich chce dosáhnout?

A kdo jste vy? Jaké je vaše poslání, jako lídra týmu? Jaké jsou vaše hodnoty? Jakými lidmi se potřebujete obklopit, abyste dokázal(a) využít potenciál svého týmu naplno?

Znáte odpovědi na tyto otázky? Víte, pro koho vlastně nového člověka hledáte?

Začněte stavět

Zastavte se a vraťte se k základům. Zamyslete se nad tím, koho a pro koho vlastně hledáte. Protože jen když tyhle dvě části skládačky do sebe zapadnou, bude vaše spolupráce a váš tým fungovat.

Krok za krokem si tohle všechno spolu projdeme a ukážeme. Hned na začátku. Naučíte se, jak stavět pevné základy. A pak budeme pokračovat dál. Už za pár dní na tomhle semináři >>>

Hezký den!
Jana Bártíková

 

P.S. Co podle vás je ještě potřeba vědět, abychom dokázali oslovit, vybrat a získat do týmu správného člověka? Napište mi svůj názor do komentářů pod článkem.

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Jankkas
Jankkas 25. 6. 2020

Odpovědět
Maruš11
Maruš11 4. 4. 2020

Odpovědět
gustawka
gustawka 18. 3. 2016

Presne

Odpovědět
Tamara
Tamara 18. 3. 2016

Souhlasím s Cyarnicou. A navíc, vše se penězi zaplatit nedá, mám pocit, že poslední dobou mizí dobré vztahy v kolektivu, převažuje negativismus, závist. Já denně děkuji, jaké má štěstí na svou firmu, šéfy, kolegy. Po všech stránkách - materiálních i těch ostatních. přála bych všem, aby se těšili do práce jako já, cítili se v ní dobře a taky aby měli pocit dobrého ohodnocení své práce.

Odpovědět
Jana Bártíková
Jana Bártíková 19. 3. 2016

Tamaro, není to jen o štěstí. Je to hlavně o tom, jakou práci pro jakou firmu si vybereme a jak si potom mi sami nastavíme hranice vůči zaměstnavateli, kolegům... Co jim dovolíme a co už ne, Hezký den, Jana

Cyarnica | BeCydog.cz
Cyarnica | BeCydog.cz 18. 3. 2016

pak je ještě druhá strana věci, kdy firma ví přesně koho chce, co bude dělat, ale není schopná mu nabídnout nic a už vůbec nic navíc, proč by zrovna tento vysněný člověk měl u nich pracovat. Když konkurence nabízí větší mzdu, benefity, lepší kolektiv, šéfa, dojezdnost apod....

Odpovědět
Jana Bártíková
Jana Bártíková 19. 3. 2016

Ano, nejen firma si vybírá, je to oboustranné a i uchazeč by měl přemýšlet nad tím, pro jakou firmu chce pracovat a vybrat si... Hezký den, Jana

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
99 285
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.