Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Úzkost, díl II: Jak se poprat s úzkostí

Kristýna Mášová koučka
Kristýna Mášová koučka
Vloženo 18. 7. 2016
Líbí se mi
Úzkost, díl II: Jak se  poprat s úzkostí

Úzkost, díl II: Jak se poprat s úzkostí

V prvním díle Jak poznat, že trpím úzkostí jsme si řekli něco o tom, co je to úzkost, jaké má projevy a jak vzniká. Dnes se zaměříme na řešení. 

 

Jak s úzkostí pracovat

Úzkost můžeme ovlivnit na stejných úrovních, jako vznikla.

  • V psychické oblasti můžeme pracovat na sebevědomí, sebedůvěře, schopnosti zvládat stres, odvaze, zpracování nepříznivých minulých zážitků….
  • V sociální sféře nám jistě prospěje, pokud se začneme postupně obklopovat lidmi, kteří nám fandí, podporují nás, dodávají nám sebedůvěru.
  • Celý proces může podpořit i prací s tělem. Relaxačními technikami lze zpětně obnovit porušenou rovnováhu nervového systému, a tím i celého organismu. Možná jsou dechová cvičení nebo autogenní trénink, jóga a další relaxační a meditační techniky.

Doporučuji přístupy kombinovat, tedy pracovat jak s tělem, tak na duševní úrovni.

 

Doporučení

  • Po vyloučení organické příčiny (tedy hmatatelné nemoci těla) je třeba si připustit, že původ bude nejspíše psychický. Už jen to je obrovský krok vpřed. Nestanete se tím o nic horší než druzí, naopak rázem vyrostete a budete mít poprvé skvěle nakročeno k tomu, abyste se svým trápením definitivně zatočili. Buďte na sebe za takové poznání pyšní.
  • Rozhodněte se, že vezmete život do vlastních rukou a něco s tím uděláte.
  • Nesnažte se strach zcela vyloučit ze svého života, přijměte strach jako kamaráda, který vám může pomoci pochopit svůj život, ukázat správnou cestu a hnout se z místa. Je velmi pravdivé, že čemu se bránice, to přetrvává.
  • Snažte se vypozorovat, kdy vaše nepříjemné stavy mizí, nebo v minulosti mizely, pozorujte, co vám dělá dobře, kde na své obtíže zapomínáte a zařaďte jich do života o to víc. Mně osobně funguje poslouchání hudby, zpívání si, přesazování kytek. Obecně tedy funguje dělat jakoukoli činnost, která vás baví a která zaměstná váš mozek. Mně osobně také pomáhá být v přítomnosti pozitivně nalazených přátel.
  • Natrénujte si některou z relaxačních technik a denně ji používejte jako prevenci i ke zvládnutí aktuálního úzkostného stavu. Do ničeho se ale nenuťte, prostě si vyberte, co Vám osobně dělá dobře. Možností máte nepřeberně. Navíc je velmi příjemné setkávat se třeba na kurzech jógy s dalšími podobně nalazenými lidmi.
  • Pokud si nejste schopni pomoci sami, velmi doporučuji vyhledat pomoc odborníka, vaše cesta pak může být daleko příjemnější i kratší.

Ze srdce vám přeji šťastnou cestu, s láskou Kristýna

 

Pokud máte pocit, že zrovna já jsem tím pravým průvodcem na Vaší cestě, přijďte na vstupní konzultaci do mé koučovny v Pardubicích.

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Maruš11
Maruš11 3. 4. 2020

Odpovědět
avatar
Daniela Labužíková 18. 9. 2019

Taky jsem trpěla úzkostmi a sama jsem se s tím vůbec nemohla poprat, zkusila jsem se proto objednat k https://psycholog-holcner.cz/ a musím říct, že mi to opravdu pomohlo. Pokud se z úzkostí taky nemůžete vymanit, určitě se objednejte k psychologovi, není to žádná ostuda.

Odpovědět
Kristýna Mášová koučka

Odpovědět
Ema777
Ema777 16. 10. 2018

Dobrý den neco malo najdete i zde https://drkh.cz/jak-se-zachovat-pri-stavu-uzkosti/ kazdopadne je dulezite probrat problemy s odbornikem..najdete si nekoho kdo vam vyhovuje a snazi se dat moznost i vasim pozadavkum

Odpovědět
Elektronka
Elektronka 30. 9. 2016

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
90 092
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.