Spisovatel Manuel Ortigosa se jednoho dne, když dopisuje svůj další román, dozvídá, že jeho manžel Álvaro Muňiz de Dávila, se kterým se seznámil před patnácti lety na knižním veletrhu, zemřel při dopravní nehodě. To však není jediná rána, která jej zasáhne. Po nešťastné zprávě se dozvídá, že manželovo tělo se nalezlo ve městě Lugo. Co tam dělal? Měl být přeci na služební cestě úplně někde jinde….
Díky dědickému řízení je vtažen do tajuplného druhého života svého manžela, o kterém neměl ani ponětí. Álvaro se totiž po smrti svého otce stal markýzem ze Santo Tomé, jedné z nejmocnějších galicijských rodin. A jako pravá šlechtická rodina si i tato střeží své soukromí jako ostříž. Manuel se při návštěvě rodinného sídla As Grileiras seznamuje s policejním agentem ve výslužbě, který mu naznačí, že nemuselo jít o tragickou nehodu, ale o chladnokrevnou vraždu! Oba se pouští do nebezpečného vyšetřování na vlastní pěst. Postupem času jim ve vyšetřování pomáhá i Álvarům přítel z dětství, kněz Lucas. Manuel postupně odhaluje nová a nová tajemství, z kterých jde až mráz po zádech. Jsme svědky nekalých praktik Álvarovy rodiny, ale i špinavostí, kterých se dopouští místní církev. Co je člověk ochotný udělat pro to, aby jedno jeho tajemství nikdy za žádnou cenu nevyšlo na povrch? A je možné tajemství uchovat, když jde o tajemství sdílené s dalšími osobami?
Jak již bylo řečeno, hlavní hrdina je povoláním spisovatel a jeho bujná představivost a fantazie protkává celý příběh. Po Álvarově smrti se Manuel stal vlastníkem veškerého rodinného majetku a podniků, z čista jasna se z něj stává bohatý muž… Jak si s touto rolí poradí člověk, který byl zvyklý být opečováván a o nic se nestarat?
Vlastní pocit z četby: Román Toto všechno ti dám se čte vcelku dobře, v půlce jsem však měla pocit, jako by se děj nikam nepohnul a pořád se točil kolem jedné a té samé věci. Nicméně při poslední větě románu mi ukápla i slza. Za mne kniha, která je vhodná pro čtení v sychravém počasí.
Technické poznámky: Kniha byla vydána v roce 2018 nakladatelstvím JOTA. Celkem má 552 stran. Z anglického originálu přeložila Simoneta Dembická. Obálku navrhla Veronika Cágová.