“Vzdávám to!” Už mě v lásce nic hezkého nečeká, tím méně v sexu…
Také vás napadá něco podobného, nebo to už natvrdo žijete? *sad*
Pak je tohle kniha právě pro vás.
A o vás… a také o těch druhých, kteří za tento „životní neúspěch mohou“. Tak moc to bolí! Autorka se pustila na tenký led vyhořatých vztahů, ve kterých roli může hrát dokonce i vzájemný odpor, a střípek po střípku dává dohromady duši zlomených žen i mužů a budí dávno ztracenou lásku.
A s každou další stranou musíme říct, že klobouk dolů. Nad šířkou i hloubkou témat, která se v takových vztazích otvírají a my vůbec v běhu všedního dne nemáme ponětí, že zdánlivé drobnosti či dogmata s tím také hluboce souvisí. Žasneme nad citlivostí, s jakou provází autorka viníky i oběti.
Jak dostává OBA milence z pevných slupek do otevřeného těla.
Ale není to jen pro vyhořaté!
Celkově je kniha skvělou anatomií sexu, ve kterém chceme s druhým souznít, takže je to báječné vzrušující čtení i pro šťastně zadané spřízněné duše, skvělá kniha pro každého, protože nám vysvětluje často malicherné problémy, jež vznikají snadno a které ale v nesourodých vztazích působí velké problémy a vztah doslova zhroutí. A zhroutí i víru v další vztah či opravu toho stávajícího.
NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚTA: Sex je pokračování zkušeností z doby, kdy pro nás byl fyzický dotek emocionální potřebou.
Aneb zpátky do dětství. Pokud jsme jako malé děti zažili odmítání, emocionální hlad nebo jiné neuspokojené potřeby, ve chvíli, kdy začínáme se sexuálním životem, nevědomky navazujeme na tyto emocionálně-fyzické prožitky a vzorce.
Vzpomeňte si třeba na to, proč pan Grey potřeboval trestat ženy a cítit fyzickou bolest. Ne, toho člověka to skutečně nebaví, není to jeho záliba, je to jen program běžící na pozadí, program dychtivosti, odporu, emočního uzavření či stresových situací… dá se tedy říci, že náš vztah k sexu je dán tím, jak moc jsme byli vymazleni, nevymazleni jako děti. Jaké pouto jsme si udělali k přítomnosti/nepřítomnosti intimity a důvěry.
Soulad těl, soulad duší, soulad života – to je rovnice, kterou si z této knihy odnášíme.
To je cíl, kterého máme dosáhnout.
Nevydařené vztahy – nemusí být naší vinou
V knize najdete i několik případů z praxe autorky, která pracuje s lidmi, kterým prostě vztahy nejdou, mají smůlu na partnery – a věřte, že to není o tom, že ten člověk je vadný, ale v kořenu jeho problému je něco z dětství, něco nezdravého z vazeb mateřských. Stačil strach, odmítnutí, návyk – a celý život si vyhledáváme partnery, kteří nám tento návyk do života vnesou znovu v partnerských dramatech. Svobodomyslní muži jsou často právě ti nejzávislejší na sexu, zároveň s hlubokým strachem z intimity a hlubšího trvalejšího vztahu. Sebejistý svůdce je ve skutečnosti nejistý bezradný chlapeček. Často své tělo necítíme a v partnerských vztazích a pak je naší cestou nalézání sebe samých. Proč se po sexu cítíme špatně, co je to za energii, která nás zanese „špínou“ a proč to tak je?
Autorka opravdu otevírá množství bolestivých a hluboce intimních témat a staví je vedle zdravých vzorců, nalézá pro čtenáře řešení a pokládá jim ty správné otázky.
Určitě je toto jedna z nejlepších knih na téma „jak pochopit vztahy a intimní milování takové, jaké skutečně je“.
Něžný, leč důrazný návod na spokojený život s partnerem a encyklopedie křehkých zranění, která mohou nastat tak snadno!
O AUTORCE:
Eva-Maria Zurhorst je nejznámější německá vztahová poradkyně a autorka řady bestsellerů. Svou původní profesi novinářky vykonávala například v Jihoafrické republice a Egyptě. Později se jako komunikační poradkyně přesunula do sféry ekonomiky. Po absolvování dodatečného psychoterapeutického výcviku dnes se svým mužem Wolframem působí jako vztahový kouč a kouč pro rozvoj kariéry. Její knihy byly přeloženy do 17 jazyků.
Vydalo nakladatelství Synergie Publishing SE, 2019, www.synergiepublishing.com