Román z prostředí psychiatrické ambulance Typhlos na Manhattanu zachycuje životní příběh jedné z jejich hlavních psycholožek Sam Jamesové, která sama má problém udržet svůj život v normálu. Jejím posláním se stalo přesvědčování druhých o tom, že je dokonalá profesionálka – terapeutka a psychologická poradkyně každým coulem, navíc s dokonalým životem a harmonickým vztahem s přítelem Lucasem. Navenek se umí ovládat, na lidi okolo působí jako vstřícná, příjemná a vyrovnaná osobnost. Opak je však pravdou, a právě čtenář je svědkem jejího postupného úpadku, který je způsoben nadměrným požíváním alkoholu i sadistickým přítelem, který nejde pro ránu daleko.
Jediným, kdo její trápení vidí a dokáže mu porozumět, je záhadný pacient Richard, který je na kliniku přijat a Sam přidělen na starost. Na jeho příkladu je jasně vidět, že si nemáme o lidech dělat příliš ukvapené závěry. Právě Richard otevře Sam oči a zachrání jí tím od totálního kolapsu. Můžete tak hádat, kdo komu vlastně pomáhá a proč vlastně. Odhalení přijde až s poslední větou knihy…
Vlastní pocit z četby: Psychologický thriller Slepí byl ze začátku docela napínavý, nicméně ve své podstatě se stále dokola omílalo to samé, a to problémy jedné bláznivé psycholožky, která má pomáhat druhým, ale neví si rady ani sama se sebou, bojuje se svými démony a zoufale se snaží udržet nad vodou. Až závěr knihy dokázal mou pozornost opět upoutat barvitým líčením životních údělů dvou osob, které se navzájem zpovídají ze svých zpackaných životů.
Technické poznámky: Kniha byla vydána v roce 2018 nakladatelstvím Host. Celkem má 358 stran. Z anglického originálu přeložil Pavel Bakič.