Smutný příběh o nepřející lásce, o nalinkovaném životě, do kterého vám všichni mluví, o bezradnosti, smutku, osamocení ale i sebeobětování.

Příběh osmnáctileté Dot začíná celkem nevinně. Celý život žije s rodiči a sestrou v pronajatém domku, třou bídu s nouzí, ale Dot si nijak zvlášť nestěžuje. Po boku své nejlepší kamarádky Barb zažívá mnohá dívčí dobrodružství v jinak ponurém a věčně upršeném Londýně. Vše se změní poté, co potká Sola. Solomon Arbuthnott je člověk, který může přinést světlo a teplo do jejího fádního života – a co víc, Sol je mladý, pohledný voják s vynikajícími vyhlídkami, pochází z bohaté a vážené rodiny. Někdo, o kom vždycky snila. Někdo, kdo jí může snést modré z nebe. Ti dva se zamilují až po uši a začínají plánovat idylickou budoucnost. Představují si společné zestárnutí na ostrově Svatá Lucie, Solově rodišti, jak se budou denně koupat v moři a ke snídani popít ananasový džus. Avšak píše se rok 1961. Doba téhle lásce mezi bílou dívkou a černým chlapcem vůbec nepřeje. Láska je zapuzena nejen společností, ale i rodiči z obou stran. Sol ze dne na den zmizí a Dot se ocitá v nelehké situaci, která jí změní život v noční můru…

Vlastní pocit z četby: Smutný příběh o nepřející lásce, o nalinkovaném životě, do kterého vám všichni mluví, o bezradnosti, smutku, osamocení ale i sebeobětování. Knihu jsem načala jako odpočinkový romantický román, ale nakonec jsem musela setřít i nějakou tu slzu.

Technické poznámky: Kniha byla vydána v roce 2017 nakladatelstvím Omega. Celkem má 288 stran. Autorkou je Amanda Prowse. Z anglického jazyka přeložila Jana Šimonová. ISBN 978-80-7390-349-7.