Mýty a legendy pro unavené rodiče a jejich děti je knihou, která fantastickým a velice neotřelým způsobem odkrývá starobylý svět tradičních mýtů a legend, avšak vyprávění Dana Greena je naprosto netradiční. Musím říct, že jsem se při čtení bavila, smála, někdy až za břicho popadala.
A jak správně název knihy napovídá, je určena unaveným rodičům a jejich neodbytným dětem, které vyžadují stále víc a víc příběhů, které jsou sice povětšinou neměnné, ale přesto mohou být vyprávěny i proměnlivou, pozoruhodnou formou. A přesně k tomu je určena tato kniha – když rodičům dojdou nápady, jak tradiční vyprávění oblíbených příběhů opepřit! Dětem se navíc touto formou vysvětlí, že legendy a mýty jsou součástí lidských kultur od nepaměti, že některé vznikly dokonce před tisíci lety, a přesto jsou stále s námi a to jen díky vyprávění. A proč takové pověsti vůbec vznikaly? Lidé si jimi vysvětlovali dříve „nevysvětlitelné“, to co jednoduše nedokázali pochopit, protože technologie a věda ještě nebyla na takové úrovni, aby všechny ty věci odhalila. Lidé si tak těmito „vymyšlenými“ mýty dokázali vysvětlit „kouzla“, jakými je samotný život a smrt, proč jednou svítí slunce, jindy metou blesky a plno dalších neuvěřitelných událostí…
Každý z příběhů je doplněn srandovními ilustracemi Jo Connora – pro děti budou jistě zábavné. A navíc! Některé z nich jsou i černobílé a vybízejí tak k vymalování. No proč ne? Sice nevím, zda to bylo záměrem samotného autora, ale mě se vybarvovat chtělo!
Technické poznámky: Kniha byla vydána v roce 2019 nakladatelstvím Jota. Celkem má 224 stran. Autorem je Dan Green. Z anglického originálu přeložila Petra Andělová. ISBN 978-80-7565-569-1.
Autor: Denisa Šimíčková