Nejkrásnější dívka vídeňské smetánky, Alma Schindlerová, pozvedne metropoli ze židle svými zásnubami s ředitelem vídeňské Opery, dirigentem Gustavem Mahlerem. Mahler se stává středobodem celého dívčina života, zbožňuje jej i se všemi jeho chybami, věčnou nerudností, i s vědomím, že jeho největší vášní bude navždy jen a jen hudba. Avšak jak sám Mahler později přiznává, až po boku své múzy Almy je schopen tvořit opravdová veledíla.

Alma se ve svém dospívání nechá zvábit malířským géniem Gustavem Klimtem, velice blízký vztah naváže i s klavírním mágem Alexandrem Zemlinským. Opravdovou lásku však pocítí až po seznámení s ne moc společensky založeným Mahlerem.

Celou knihou prostupuje krása divadla, hudby, komponování. Sama Alma komponuje vlastní skladby, avšak právě manželstvím s Gustavem se musí většiny svých radostí vzdát. Krušné chvíle prožívají oba po ztrátě dcery.

Vlastní pocit z četby

Velmi citlivě sepsaný román Múza z Vídně vypráví skutečný příběh o neobvyklém životě jedné významné ženy, která žije po boku ještě významnějšího muže. S Almou prožíváme první lásky i odhodlání odevzdat se muži svých snů. Prožíváme s ní nejen radosti, ale bohužel i stinné stránky, které život přináší. Se všemi se však dokáže vyrovnat právě proto, že má po svém boku muže, který je jí ve všem oporou. Oba navzájem se potřebují, jeden bez druhého by jen těžce existoval…
Technické poznámky: Kniha byla vydána v roce 2019 nakladatelstvím MOBA. Celkem má 400 stran. Autorkou je Caroline Bernard. Z německého originálu přeložila Dagmar Hoangová. ISBN 978-80-243-8899-1.