Leyli je africká přistěhovalkyně. Bydlí v malém bytě v Marseille, pracuje v hotelu a stará se o své tři děti Bamby, Alphu a Tidiana. Nežije si špatně a je přece tak hezká, tak okouzlující – co by ji mohlo trápit? Ale Leyli uvnitř sžírá strach. Ukrývá totiž temné tajemství a její děti nejsou v bezpečí…
Thriller Byla prý docela hezká z pera francouzského romanopisce Michela Bussiho pojednává o sérii vražd několika zaměstnanců společnosti Vogelzug, která se zaměřuje na pomoc nelegálním uprchlíkům v nouzi. Vraždy má na svědomí neznámá exotická kráska, jež mužům těsně před smrtí odebere krev. Jaký je důvod k samotným vraždám a k odebrání jejich krve? Vyšetřování komplikovaného případu se zhostí zkušený komisař Petar Velika a mladý poručík Julo Flores.

Hlavní hrdinkou příběhu je africká přistěhovalkyně Leily Maalová, matka tří dětí – Bamby, Alpha a Tidiana, která se snaží zajistit důstojný život sobě i své rodině v malém bytečku ve francouzském městě Port-de-Bouc. Současné události jsou protkány popisem doby Leilyna dětství a dospívání, které rozhodně nebylo idelické a proto může čtenář motivy vražd do jisté míry pochopit. Nemusíme skrývat, že vraždící útočník je znám již od prvních stran. Tento fakt však knize nikterak neubírá na napínavosti. Autor přistupuje k aktuálnímu ožehavému tématu migrace opravdu bravurně. Nesnaží se problém zobecňovat, ale naopak nabízí řadu velice zajímavých postřehů, které vnímavého čtenáře vedou k mnoha úvahám.

Vlastní pocit z četby

Přiznám se, že jde o první román tohoto autora, který se mi dostal do rukou a jsem za to moc ráda. Určitě si přečtu i další díla. Perfektní, napínavý thriller týkající se problémů, které náš současný svět aktuálně dost pálí.