Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Alena Ratajova
Alena Ratajova
Vloženo 28. 1. 2016
Líbí se mi

Promluvit na veřejnosti? Noční můra – 2. část

Alena Ratajova
Alena Ratajova
Vloženo 28. 1. 2016
Líbí se mi
Promluvit na veřejnosti? Noční můra – 2. část

Promluvit na veřejnosti? Noční můra – 2. část

O tom, že mluvení na veřejnosti může být pro někoho problém a vzbuzovat stres, jsem psala v 1. části. Tam si můžete přečíst, jaké činnosti můžete udělat dopředu, abyste byli klidnější a měli větší šanci na úspěch.

Když už tedy tyto „rizikové faktory“ máme podchycené, ještě jsou způsoby jak si úspěch víc pojistit.

Den D si můžete obléci své oblíbené oblečení a vzít si amulet, který vám přinese štěstí. Někomu mohou fungovat určité „rituály“ – např. že se dobře nasnídá, nebo naopak má sevřený žaludek, tak raději nejí nic. Pokud je to váš případ, doporučuji si vzít s sebou minimálně nějakou čokoládovou sušenku, nebo něco jiného na zub, aby vám nebylo špatně z hladu

Z hlediska barev, aby se vám snáze mluvilo, vám doporučím „něco“ tyrkysového na krk. U pánů to může být klidně tyrkysový kamínek na přívěsku, schovaný pod košilí. Pro dámy např. tyrkysový šátek či také nějaká ozdoba na krk. Důležité je, aby „to“ tyrkysové bylo co nejblíže krku, tahle barva totiž podporuje činnost krční čakry a vám se pak „lépe“ mluví.

Máte pár minut před vystoupením a jste velmi nervózní, máte pocit žaludku na vodě, tendence odbíhat na toaletu? Zkuste si najít klidné místo, kde budete sami, a zkuste se zklidnit. Nevíte jak? Tak jen dýchejte, zhluboka se nadychujte a vydechujte. Zkuste si najít vlastní způsob, co vám pomůže. Když nezabere toto, zkuste se třeba se jít chvíli nadýchat čerstvého vzduchu, pokud na to máte čas, někde si zakřičet, zanadávat, trochu se vyhecovat, promluvit si s někým, kdo vás uklidní.

Pokud sportujete, určitě znáte nějaká „vítězná gesta“. Pokud neznáte, vzpomeňte si, co dělají sportovci, když vyhrají, dají gól. Zkuste si předtím, než půjdete předstoupit před obecenstvo, toto gesto udělat a dejte do toho energii, pak už vejdete jako vítěz.

Mně pomáhají i různé „motivační“ věty typu „jsem dobrá, to zvládnu, jsem naprosto klidná“ atd.

Naučila jsem se tenhle „stres před“ změnit na pozitivní stres, baví mě a zároveň mě to nutí se na akci připravit, beru to důkladně a s respektem a pokorou. A mnohokrát se mi potvrdilo, že i když se vevnitř třesete a máte nervy, tak když dokážete v obličeji nasadit sebevědomý výraz a nezradí vás vaše tělo, lidé si budou myslet, že jste hodně sebevědomá osoba a takovéhle vystupování je pro vás naprostá samozřejmost a maličkost. Zadejte si do googlu „nonverbální komunikace“ nebo se tomu můžeme věnovat ještě někdy příště.

Všechno je jen o cviku, o tom, že se otrkáte a přestanete se bát (ne vystoupit, ne mluvit před lidmi), ale přestanete se bát, že uděláte chybu, že něco řeknete špatně, že se ztrapníte. V tomhle okamžiku veřejné vystupování začnete brát úplně jinak – jako hru, jako výzvu a začne vás to bavit.

I s tímhle vám můžu pomoci. Kontaktujte mě zde.

 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Jankkas
Jankkas 30. 6. 2020

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 10. 4. 2020

Odpovědět
Maruš11
Maruš11 4. 4. 2020

i moje je to můra

Odpovědět
Ovace
Ovace 21. 12. 2016

Ano

Odpovědět
gustawka
gustawka 31. 1. 2016

To je pravda

Odpovědět
Alena Ratajova
Alena Ratajova 1. 2. 2016

díky za názor

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
99 286
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.