Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Niki
Niki
Vloženo 23. 3. 2020
Líbí se mi

Přerušovaný půst

Niki
Niki
Vloženo 23. 3. 2020
Líbí se mi
Přerušovaný půst

Přerušovaný půst

Zdravím všechny 

Vzhledem k tomu, že se ráda věnuji zdravému životnímu stylu a navíc po dětech jsem to stejně musela zavést, jelikož sice genetiku nemám úplně špatnou, i tak jsem jako aktivní člověk k tomu tíhla. Proto jsem si pro Vás připravila blog o výživě, sportu a celkovém zdraví. Nikoho do ničeho nenutím, nikomu nic nevyvracím, jsem ráda, za každý nápad nebo zkušenost a tak i já bych ráda toto předala dále. Berte tohle jako inspiraci, každému sedí něco jiného.

 

Ale...JARO je tady a je potřeba ve svém těle "uklidit". Všichni víme, že jakmile se cítíme dobře, jde to vidět i na psychice. A hlavně na Vás.

 

Moje zkušenost je v přerušovaném půstu.

Co to teda je?

Přerušovaný půst není DIETA, ale způsobem stravování. Při této metodě se nezmění to, co jíte, ale změní se čas, kdy budete jíst.

Během této metody je nutné rozlišení dne na dvě časová období – fáze jídla a fáze hladovění. Fáze jídla je 6-8 hodin. 

Po uplynutí této doby tělo přechází do stavu, který se nazývá tzv. post absotbční. Tento stav obvykle trvá 8-12 hodin po posledním požitém jídle. V tomto momentě tělo se bude nacházet ve fázi hladovění.

 

Pro tělo je mnohem jednodušší spalovat tuk ve fázi hladovění, protože není aktivní inzulín. V tomto momentě je možné se zbavit i těžce nepřístupného tuku, který normálně během doby krmení jde jen těžko spálit.

 

Podpořit odbourávání zásob tuku můžete i cvičením v době hladovění, svaly si z něj totiž budou po vyčerpání glykogenových zásob tvořit energii.

 

Jakákoliv snaha, která vede k zamyšlení, co jíme a jaký dopad má strava na náš organismus a na naše zdraví, je přínosem.

Klady půstu vidím pouze u lidí, kteří jsou disciplinovaní, jsou rozhodnutí pro změnu životního stylu a režimu.

U režimu přerušovaného půstu vidím jako pozitivum nenásilné a pravidelné odlehčení těla spojené s očistou organismu bez pocitu hladu. 

PRO LAIKY- ODLEHČÍTE TĚLU

 

Varianty půstu by si měl volit každý sám, jelikož k tomu musíme přizpůsobit aktivity, práci a podobně.

Moje METODA a RADA je 7/17. 

Příklad: Když vstanu v 7, dám si snídani, protože bez toho já se neobejdu, pestrou, vyloženě se nacpu ovocem, jsem člověk co potřebuje cukry. Samozřejmě jím vše. Jídlo ukončím ve 14h. Pak jsem na vodě. 

Když vstanu v 8, třeba o víkendu, jím do 15h.

Snídaně

Svačina

Oběd

A před ukončením mé jídelni doby, si dám " věčeři".

Kdy si tělo nejvíc odpočine? No přece v noci! Proto jej na noc nezatěžujme.

 

Nejím malé porce, ale ani se nepřejídám, tohle je o vyzkoušení co Vám sedí a než si tělo zvykne. Jím vyvážená jídla, v každé porci zahrnu něco jiného. Nebojím se toho a žádné kalorie nepočítám. 

Čokoládám a podobně se vyhýbám, ale vzhledem k tomu, že jím sladké snídaně, tak mi to ani nechybí. Samozřejmě mě popadne sladkománie  Jdu a vykoupím Ollies nebo jdu na suffle a vyloženě se "otrávím cukrem" 

 

Cvičím, hýbu se, ale nepředřu se!!!

Takže dělejte co Vás baví.

Budu Vám tady přidávat Tipy na recepty či cvičení.

 

 

 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Jankkas
Jankkas 19. 5. 2020

Rada by som to skúsila. prospešné pre zdravie

Odpovědět
Maruš11
Maruš11 25. 3. 2020

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 24. 3. 2020

jím střídmě, jím zdravě _)

Odpovědět
Niki
Niki 24. 3. 2020

to je dobře Tělo si samo řekne kdy co potřebuje dohnat

lemur
lemur 24. 3. 2020

Prima.

Odpovědět
Kahomar
Kahomar 23. 3. 2020

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
98 127
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.