Nela a François se potkali před více než osmi lety při nakupování. On se právě přistěhoval i s rodinou z Francie a Nela jim nabídla pomoc při zařizování a poznávání života v Praze. Stalo se z toho velké rodinné přátelství, které v roce 2013 přerostlo do obchodního partnerství.

Mají společně velké plány a jejich Francerii můžete navštívit v Praze, v Kolínské ulici č.3 nebo Nuselské 44.

Nelo, můžete mi prosím prozradit, jak rozjet podnikání s nulovou investicí, které začne hned vydělávat? Připadá mi to jako pohádka.

Základem je dobrý nápad, ale s nulovou investicí to nebylo. Museli jsme mít základní kapitál na nákupy. Objevili jsme něco, co v České republice chybí. Prodáváme francouzské produkty, pro které dodnes jezdíme sami do Francie.

Vše začalo tím, že jsme jeli s kamarádem na výlet do Francie a předtím jsme zavolali několika známým, jestli chtějí něco přivést. Začali jsme testovat, jestli je o francouzské produkty v Čechách zájem. Na začátku to nebyl žádný byznys, jen experiment.

Postupně se nám ale začali ozývat lidé, o kterých jsme nikdy neslyšeli, na základě Word of Mouth, neboli ústně šířené reklamy. Tak nás napadlo, že je tady prostor pro nějaký obchodní plán. Začali jsme pracovat s nějakou marží, vypracovali strategii, založili si firmu, vytvořili webové stránky a začali jezdit pro zboží přímo na objednávku.

Takže abych odpověděla na Vaši otázku – dá se začít s nulovou investicí, musíte si dát ale mnohem více času na rozjezd. S penězi je start mnohem rychlejší (smích).

Jak jste se poznala se svým francouzským společníkem?

Můžu říct, že jsme nejlepší přátelé déle než osm let. Poznali jsme se úplnou náhodou v obchodě. Jeho malá dcerka seděla v nákupním vozíku a já jsem si s ní začala povídat, protože mám ráda děti. Mluvila jsem na ní, ona mi ale neodpovídala. Najednou se objevil její tatínek François a mně došlo, že mluvím na malou Francouzsku. François se zrovna s rodinou přistěhovali do Prahy, začali jsme se bavit a já mu nabídla pomoc při poznávání jeho nového domova. Postupně se z přátelství stalo i obchodní partnerství.

Bylo otevření kamenné prodejny v plánu nebo to bylo spontánní rozhodnutí?

Nemluvila bych úplně o spontánním nápadu. Pro nás byl důležitý e-shop, který fungoval jako obchod na objednávku. První obchod v Praze, v Kolínské ulici, jsme otevřeli po roce a půl a bylo to vlastně na přání našich zákazníků z e-shopu. Začali se ozývat, že by si chtěli nakoupit sýry nebo víno hned a nečekat měsíc, až zase pojedeme do Francie.

Neměli jsme moc peněz na skladové zásoby a tak tomu odpovídalo i množství nabízených produktů. Začali jsme s menší nabídkou, zboží jsme vozili po pár kusech. Všechny vydělané peníze se vracely zpět do byznysu a police se začaly postupně zaplňovat a rozšiřovat.
Byl tady prostor pro otevření druhého obchodu v Nuselské 44, který je koncipován jako prodejna s kavárnou. Opět musím říct, že jsme vyslyšeli přání zákazníků, kteří si chtěli posedět a dát si dobrou kávu nebo kvalitní víno. První prodejna je malá, není tam prostor k sezení a zákazníci postávali se skleničkou v ruce.  

Co u vás můžeme nakoupit?

Francie a gastronomie znamená pro většinu lidí víno a sýry. Nechceme se specializovat na nějaké delikatesy, jsme typickým obchůdkem, který najdete kdekoli ve Francii. Dovážíme vína ze všech francouzských oblastí a potraviny každodenní spotřeby. Nakoupíte u nás od sladkostí jako jsou bonbony, čokoláda, máslové sušenky až po nakládanou zeleninu, hotová jídla či nejrůznější ingredience pro vaření. Vyrábíme si čerstvé obložené francouzské bagety, které si můžete dát k vínu nebo si je vzít s sebou do školy nebo práce.

Výraz francouzský je v Česku synonymem pro drahý? Kdo je vaším zákazníkem?

Jak už jsem říkala, nespecializujeme se na drahé delikatesy. Většinu zákazníků tvoří Češi, kteří si zvykli na kvalitní potraviny. Nejvíce se zvyšuje prodej vína, protože když jednou okusíte kvalitní pití, nechce se Vám z nároků slevovat. Sýry prodáváme od 59 korun a cena kvalitního vína začíná na 99 korunách. Pro zboží jezdíme jednou měsíčně, pokud máme větší objednávku vína, tak využijeme spediční služby. Sortiment obměňujeme a inspirujeme se i přáním zákazníků. Pokud to zapadá do naší koncepce, rádi nabídku rozšíříme.

Další skupinou zákazníků je silná francouzská komunita, u které si myslím, že jsme se dobře etablovali. Většina Francouzů, žijících v Praze o nás slyšela.

Dodáváte také do restaurací, obcházela jste s nabídkou provozní nebo si Vás našli sami?

Obešla jsem spoustu restaurací, hotelů a vinných barů. Máme stálé zákazníky, ale přáli bychom si jich více. Na tom musíme ještě zapracovat.

Francouzská kuchyně je vyhlášená, máte nějaký oblíbený recept z vašich surovin?

Musím říct, že ze zkušenosti je nejvděčnějším pohoštěním čerstvá nakrájená bageta se slaným máslem z Bretaně, dobrá šunka, ovčí sýr, vynikající olivy a víno. Jsem typický konzument, který v létě miluje vychlazené růžové, ale v zimě si dávám téměř výhradně červené. Víno je surovina, kterou rádapřidávám při vaření i do  těstovin, cibulačky nebo pod maso.

 

Plány jsou veliké, nejsme skromní a chceme expandovat. Každý rok bychom chtěli otevřít jednu prodejnu, takže jich bude o pět více. Dále fungující e-shop ve třech jazycích, s rozvozem po celé ČR.

Příští prodejnu chceme na Smíchově, kde je velká francouzská komunita a francouzské lyceum. Nové prodejny nebudou jen v hlavním městě, postupně se rozšíříme i mimo Prahu.

Je to krásná výzva a jsem šťastná, že mohu takhle plánovat. Užívám si to a chci náš rozvoj dovést do úspěšného konce. Věřím tomu, že když se někdo snaží a jde do podnikání s dobrý nápadem, nadšením a vytrvalostí, úspěch je téměř zaručen.

0 Komentářů

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account