Obchodní řetězec Lidl rád láká do svých supermarketů zákazníky na speciální akce, zaměřené na gastronomii jednotlivých zemí. Pravidelně se zde opakují italský, mexický, španělský či řecký týden. Nyní si ale zákazníci všimli, že na propagačních fotografiích na letácích propagujících řecký týden něco podstatného chybělo. Lidl totiž zcela nepochopitelně smazal kříže z modrých kupolí kostelů na ostrově Santorini. Informoval o tom zpravodajský web belgické televize RTL.
Santorini je souostroví i název obce, které se nachází na rozhraní Egejského a Krétského moře. Hlavním ostrovem je Théra, se kterou sousedí menší Thirasia a malý ostrůvek Aspronisi. V Santorini je až 450 kostelů různých velikostí a prozatím mají všechny kříže.
Světle modré kupole konstrastující s bílými stěnami budov z ostrova Santorini patří k typickým řeckým obrázkům. Lidl je využívá jako ilustrace na své letáky i na obaly řeckých jogurtů či pistácií. Ovšem z kostelů kříže maže. „Jsem šokován obchody Lidl, které sice prodávají řecké výrobky, ale vymazaly část jeho krajiny a jeho kultury,“ postěžoval si televizi RTL jeden ze zákazníků. A není sám.
Kampak zmizel křížek? Ani se neptejte….
O celou se záležitost se začali zajímat také čeští zákazníci na Facebooku Lidlu. V diskusích na sociálních sítích se ptají: Takže černoši na letáku být můžou, ale křížek na kostele ne? Lidl totiž podobně „zabodoval“ už letos v lednu, když do svého akčního letáku použil černošského modela.
Samotný Lidl se v nejnovějším případě hájí snahou „zachovat náboženskou a politickou neutralitu“. Co je ale na mazání křížů neutrálního? Není to náhodou urážka řecké kultury? Krok Lidlu má asi podobnou logiku, jako kdyby se všichni běloši měli povinně přebarvovat načerno.
„Naším cílem rozhodně nebylo kohokoliv urazit a omlouváme se, pokud k tomu došlo. V tomto případě se jednalo o výrobek prodávaný na mnoha evropských trzích současně v rámci tematické akce Řecký týden. Design obalu byl proto navržen mezinárodním týmem (…) Do budoucna aktuální zkušenost při tvorbě dalších návrhů obalů budeme brát v potaz,“ vysvětlili zástupci řetězce na sociálních sítích.
Jestli je cílem Evropy hanět a ničit vlastní kulturu, je na dobré cestě. Příště by se mohl místo řeckého týdne konat rovnou týden arabský. A je po problému…
Obchodní řetězec Lidl na letácích a obalech výrobků maže kříže z řeckých kostelů
-
Empatie připouští pocity jiných a vnímá, co si přejí ostatní lidé, nehledí – pouze na svoje já
Blogerka Michaella||Osobní rozvoj a podnikání
Musím se přiznat, že se mi toto slovo spojené s pocity hodně zamlouvá a souhlasím, že člověk musí umět...
-
Proč to děláte?
VeronikaŠubrtová||Osobní rozvoj a podnikání
Jsem taková mašina. Hodně lidí mi říká, že nechápe, kde na to vše, co dělám, beru energii. Upřímně, já...
-
Jak zorganizovat svatbu za 14 dní
Marie Kostelecká||Osobní rozvoj a podnikání
Chcete naplánovat svoji svatbu rychle a perfektně, ale zdá se Vám to jako nemožný úkol? Ukážu Vám, že splnění...
-
Investiční trojúhelník
DenisaMajáková||Osobní rozvoj a podnikání
Při investování je naše rozhodnutí ovlivněno 3 hlavními položkami, a to: Likvidita Riziko Výnos Tyto položky si představte...
-
Recenze knihy Agónie a extáze
Denisa Šimíčková||Osobní rozvoj a podnikání
Do převyprávění životního příběhu velikána italské renesance a tzv. manýrismu Michelangela Buonarrotiho v podobě životopisného románu se americký spisovatel Irving...
-
Byla to zkouška, ale dala jsem ji
MarkétaKrálová||Osobní rozvoj a podnikání
V momentě, kdy píšu tento článek, sedím po snídani u stolu v krásném bytě uprostřed Berlína, piju čaj z...
-
Opravdovým jídlem k sobě samé
Beáta Konvalinová||Osobní rozvoj a podnikání
Tereza Broschová je certifikovaná výživová poradkyně a specialistka na terapeutickou dietu, ve světě známou jako autoimunitní protokol (AIP), která má velký...
-
Tip na čtení – Rudý měsíc
MichaelaKřížová||Osobní rozvoj a podnikání
Dny jsou čím dál kratší a chladnější…Tak dnes posílám další tip na čtení.. Rudý měsíc, aneb jak chápat a...