Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Ovace
Ovace
Vloženo 4. 9. 2017
Líbí se mi

Obchodní řetězec Lidl na letácích a obalech výrobků maže kříže z řeckých kostelů

Ovace
Ovace
Vloženo 4. 9. 2017
Líbí se mi
Obchodní řetězec Lidl na letácích a obalech výrobků maže kříže z řeckých kostelů

Obchodní řetězec Lidl na letácích a obalech výrobků maže kříže z řeckých kostelů

Obchodní řetězec Lidl rád láká do svých supermarketů zákazníky na speciální akce, zaměřené na gastronomii jednotlivých zemí. Pravidelně se zde opakují italský, mexický, španělský či řecký týden. Nyní si ale zákazníci všimli, že na propagačních fotografiích na letácích propagujících řecký týden něco podstatného chybělo. Lidl totiž zcela nepochopitelně smazal kříže z modrých kupolí kostelů na ostrově Santorini. Informoval o tom zpravodajský web belgické televize RTL.

Santorini je souostroví i název obce, které se nachází na rozhraní Egejského a Krétského moře. Hlavním ostrovem je Théra, se kterou sousedí menší Thirasia a malý ostrůvek Aspronisi. V Santorini je až 450 kostelů různých velikostí a prozatím mají všechny kříže.

Světle modré kupole konstrastující s bílými stěnami budov z ostrova Santorini patří k typickým řeckým obrázkům. Lidl je využívá jako ilustrace na své letáky i na obaly řeckých jogurtů či pistácií. Ovšem z kostelů kříže maže. „Jsem šokován obchody Lidl, které sice prodávají řecké výrobky, ale vymazaly část jeho krajiny a jeho kultury,“ postěžoval si televizi RTL jeden ze zákazníků. A není sám.

Kampak zmizel křížek? Ani se neptejte….

O celou se záležitost se začali zajímat také čeští zákazníci na Facebooku Lidlu. V diskusích na sociálních sítích se ptají: Takže černoši na letáku být můžou, ale křížek na kostele ne? Lidl totiž podobně „zabodoval“ už letos v lednu, když do svého akčního letáku použil černošského modela.

Samotný Lidl se v nejnovějším případě hájí snahou „zachovat náboženskou a politickou neutralitu“. Co je ale na mazání křížů neutrálního? Není to náhodou urážka řecké kultury? Krok Lidlu má asi podobnou logiku, jako kdyby se všichni běloši měli povinně přebarvovat načerno.

 

„Naším cílem rozhodně nebylo kohokoliv urazit a omlouváme se, pokud k tomu došlo. V tomto případě se jednalo o výrobek prodávaný na mnoha evropských trzích současně v rámci tematické akce Řecký týden. Design obalu byl proto navržen mezinárodním týmem (…) Do budoucna aktuální zkušenost při tvorbě dalších návrhů obalů budeme brát v potaz,“ vysvětlili zástupci řetězce na sociálních sítích.

Jestli je cílem Evropy hanět a ničit vlastní kulturu, je na dobré cestě. Příště by se mohl místo řeckého týdne konat rovnou týden arabský. A je po problému…

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Glady
Glady 5. 9. 2017

Odpovědět
lemur
lemur 5. 9. 2017

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

2 922
testovaných produktů
85 675
registrovaných inspirativních žen
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.