Obchodní řetězec Lidl rád láká do svých supermarketů zákazníky na speciální akce, zaměřené na gastronomii jednotlivých zemí. Pravidelně se zde opakují italský, mexický, španělský či řecký týden. Nyní si ale zákazníci všimli, že na propagačních fotografiích na letácích propagujících řecký týden něco podstatného chybělo. Lidl totiž zcela nepochopitelně smazal kříže z modrých kupolí kostelů na ostrově Santorini. Informoval o tom zpravodajský web belgické televize RTL.
Santorini je souostroví i název obce, které se nachází na rozhraní Egejského a Krétského moře. Hlavním ostrovem je Théra, se kterou sousedí menší Thirasia a malý ostrůvek Aspronisi. V Santorini je až 450 kostelů různých velikostí a prozatím mají všechny kříže.
Světle modré kupole konstrastující s bílými stěnami budov z ostrova Santorini patří k typickým řeckým obrázkům. Lidl je využívá jako ilustrace na své letáky i na obaly řeckých jogurtů či pistácií. Ovšem z kostelů kříže maže. „Jsem šokován obchody Lidl, které sice prodávají řecké výrobky, ale vymazaly část jeho krajiny a jeho kultury,“ postěžoval si televizi RTL jeden ze zákazníků. A není sám.
Kampak zmizel křížek? Ani se neptejte….
O celou se záležitost se začali zajímat také čeští zákazníci na Facebooku Lidlu. V diskusích na sociálních sítích se ptají: Takže černoši na letáku být můžou, ale křížek na kostele ne? Lidl totiž podobně „zabodoval“ už letos v lednu, když do svého akčního letáku použil černošského modela.
Samotný Lidl se v nejnovějším případě hájí snahou „zachovat náboženskou a politickou neutralitu“. Co je ale na mazání křížů neutrálního? Není to náhodou urážka řecké kultury? Krok Lidlu má asi podobnou logiku, jako kdyby se všichni běloši měli povinně přebarvovat načerno.
„Naším cílem rozhodně nebylo kohokoliv urazit a omlouváme se, pokud k tomu došlo. V tomto případě se jednalo o výrobek prodávaný na mnoha evropských trzích současně v rámci tematické akce Řecký týden. Design obalu byl proto navržen mezinárodním týmem (…) Do budoucna aktuální zkušenost při tvorbě dalších návrhů obalů budeme brát v potaz,“ vysvětlili zástupci řetězce na sociálních sítích.
Jestli je cílem Evropy hanět a ničit vlastní kulturu, je na dobré cestě. Příště by se mohl místo řeckého týdne konat rovnou týden arabský. A je po problému…
Obchodní řetězec Lidl na letácích a obalech výrobků maže kříže z řeckých kostelů
-
Týden od 12. – 18.10.: Vzdor: „Jen já vím, jaká jsem já!“
RenataPetříčková||Osobní rozvoj a podnikání
Budeme v sobě hledat ekosystém. *heart*, kytičky, trávičku, ale taky kameny a možná i kus hnoje. Omlouvám se za upřímnost,...
-
Energie 2. týdne
PetraLehká||Osobní rozvoj a podnikání
Druhý týden na nás dolehne energie všeho, co jsme přes Vánoce odložili. Opět se nám zase připomenou naše povinnosti...
-
Deset pravidel lidskosti
MichaelaKřížová||Osobní rozvoj a podnikání
1. Dostaneme tělo Každý z nás má fyzické tělo jako schránku pro svou duši a aby se naše duše cítila...
-
Dáma České republiky
Martina Soukupova||Osobní rozvoj a podnikání
Každá z nás má svůj vlastní příběh, prožíváme svůj život, máme svoje starosti nestačíme vnímat jak ten čas letí. ...
-
Osudová přitažlivost
TerezaPyrchalová||Osobní rozvoj a podnikání
Snad se na mě nebudete zlobit, když dnes nebudu psát tak úplně o Feng Shui nebo o astrologii. I...
-
NA HROMNICE O HODINU VÍCE
Marie Kostelecká||Osobní rozvoj a podnikání
Dnes je magické datem 2.2.2020 NA HROMNICE O HODINU VÍCE – proto jsem se i já rozhodla VĚNOVAT ZDARMA...
-
Recenze knihy Abych přežila: můj útěk ze Severní Koreje
Denisa Šimíčková||Osobní rozvoj a podnikání
Kniha prostoupená zoufalstvím, ale i nadějí a neskutečným odhodláním, to je autobiografický příběh Yeonmi Parkové s názvem „Abych přežila“, který...
-
Rozhodni se… Dneska si prosím o radu od Vás
LucieJancurová||Osobní rozvoj a podnikání
Odkrýváme tajemství karet: Více než jen věštění Dneska si jdu pro radu od Vás. Hlas lidu je někdy k...