Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

REDZU
REDZU
Vloženo 21. 9. 2021
Líbí se mi

Lidé při nákupech více zohledňují udržitelnost. Více než 60 procent Evropanů se snaží snižovat svou uhlíkovou stopu

REDZU
REDZU
Vloženo 21. 9. 2021
Líbí se mi
Lidé při nákupech více zohledňují udržitelnost. Více než 60 procent Evropanů se snaží snižovat svou uhlíkovou stopu

Lidé při nákupech více zohledňují udržitelnost. Více než 60 procent Evropanů se snaží snižovat svou uhlíkovou stopu

Většina Evropanů si myslí, že by výrobci i obchodní řetězce měly dělat více pro ochranu životního prostředí. Více než polovina obyvatel Evropy při svých nákupech zohledňuje jejich postoj vůči udržitelnosti. 6 z 10 lidí v Evropě aktivně pracuje na snižování vlastní uhlíkové stopy. Dále se snaží omezit plýtvání potravinami, snížit spotřebu plastů a častěji vynechávat maso či mléčné výrobky. Vyplývá to z aktuálního výzkumu FMCG Gurus pro ProVeg Česko zaměřeného na to, jak téma udržitelnosti ovlivňuje nákupní chování zákazníků i jejich vnímání značek a obchodních řetězců. 

 

Tématu snižování uhlíkové stopy ve výrobě a retailu se bude ve čtvrtek 23. září věnovat také webinář, který organizuje ProVeg Česko zdarma pro širokou veřejnost. O vlivu jednotlivých kategorií potravin na klima bude mluvit děkan FTOP VŠCHT prof. Ing. Vladimír Kočí. Ph.D.MBA. Lucie Mádlová z Asociace společenské odpovědnosti poradí, do kterých konkrétních cílů udržitelného rozvoje lze toto téma zahrnout. Realizaci v praxi ukážou odborníci ze společností IKEA a Unilever. Chybět nebude ani podrobnější prozkoumání výsledků průzkumu FMCG Gurus, který přinesl závěry níže. 

 

Lidé jsou ostražitější vůči firmám a více se sami zapojují do boje za zdravou planetu

I v souvislosti s pandemií koronaviru jsou lidé čím dál více ostražití vůči postojům firem k tématu udržitelnosti. Jejich podíl vzrostl celosvětově ze 35 na 46 %, v Evropě pak ze 30 na 43 %.  Více než polovina Evropanů a Evropanek zároveň aktivně vyhledává informace o udržitelných iniciativách a zohledňuje je při svém nákupním rozhodování. Nejvíce se zajímají o snižování uhlíkové stopy (svět 70 %, Evropa 66 %), globální oteplování (svět 68 %, Evropa 62 %) a obaly šetrné k životnímu prostředí (svět 51 %, Evropa 46 %).

 

Spotřebitelé a spotřebitelky jsou aktivní nejen ve vyhledávání informací o praktikách firem, ale sami se snaží chovat tak, aby omezili svůj dopad na životní prostředí. Za poslední rok nejvíce vzrostl podíl těch, kteří se snaží snižovat svou uhlíkovou stopu, a to dokonce o 30 % (2019: 33 %, 2020: 63 %). Dále se lidé nejčastěji snaží omezit plýtvání potravinami a snížit spotřebu plastů.

 

Stále více obyvatel Evropy řeší stravu a cíleně omezuje spotřebu masa

Zároveň si lidé uvědomují i to, že na stav životního prostředí má vliv i to, jak se stravují, a každý druhý proto za poslední rok provedl změny ve svém jídelníčku. Mimo již zmiňované snahy o menší plýtvání jídlem se lidé nejčastěji zaměřují na výběr lokálních produktů a snižování či úplné vyřazení masa a mléčných výrobků. Ke snižování konzumace živočišných produktů přispívají vedle environmentálního aspektu i další, osobnější motivace - vnímání rostlinných potravin jako zdravějších či snaha o zlepšení nutriční hodnoty jídelníčku. 

 

„Flexitariánství a reduktariánství je novým trendem, u kterého lidé konzumují maso a živočišné produkty jen příležitostně nebo jejich spotřebu cíleně omezují z nejrůznějších důvodů, často kvůli vlastnímu zdraví, ekologickému aspektu, novým chutím či právům zvířat. Tento trend rozhodně vítáme, naším hlavním cílem je totiž snížit spotřebu masa a dalších živočišných produktů o 50 % do roku 2040. Pomoci může každý z nás. Ať už zvolíte rostlinné pondělky, vyzkoušíte veganské obědy nebo rostlinnou stravu o víkendech, vliv na vaší osobní ekologickou stopu bude značný. Už jen výměna jednoho hovězího burgeru za sójový ušetří tolik vody, jako kdybyste se 4 měsíce nesprchovali," říká Martin Ranninger, ředitel ProVeg Česko.

 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
ohnivázenaMagdalena
ohnivázenaMagdalena 22. 9. 2021

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 22. 9. 2021

tak to by bylo prima, kdyby lidem konečně došlo, kde celé roky děláme chybu

Odpovědět
Kahomar
Kahomar 22. 9. 2021

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
101 476
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.