Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Monika P.
Monika P.
Vloženo 22. 7. 2016
Líbí se mi

Jak být ve správné náladě bez panáka nebo pilulky? – část první

Monika P.
Monika P.
Vloženo 22. 7. 2016
Líbí se mi
Jak být ve správné náladě bez panáka nebo pilulky? – část první

Jak být ve správné náladě bez panáka nebo pilulky? – část první

    Chystáte se žádat o zvýšení platu? Jdete vyřídit nepříjemnou záležitost?

    V takovém případě se potřebujete se dostat do té správné nálady, mít sebejistý pocit, být vytrvalý, neústupný… Říkáte si, že takového stavu nikdy nemůžete dosáhnout? Já vám ale prozradím, že to není tak těžké, jak se může zdát. Existuje totiž management nálady - utváření pocitů, který můžete použít kdykoli a kdekoli. Skvělé, že? Teď si popíšeme, jak to funguje.

    Většina z nás je schopna ovlivňovat svoji náladu. Běžně si vyvoláváme vzpomínky na šťastnou událost nebo se zaměřujeme na činnost, která nás baví a uspokojuje, vytváří nám požadovaný pocit radosti. Management nálady je postaven právě na principu vědomého použití myšlenek a vzpomínek. Zjednodušeně řečeno, na co budeme myslet, tak se budeme cítit.

 

Zkuste vědomě použít své myšlenky, kdykoli potřebujete dosáhnout určitého pocitu.

 

    Při utváření naší paměti patří emoce k těm nejdůležitějším. Mozková centra paměti a emocí spojuje nervová dráha, jsou tedy neustále v kontaktu. Nejdříve vzniká emoce, ta je krátkodobá, po ní následuje pocit – tedy patrné a identifikovatelné změny a celkové vnímání jevu.

    Pocit nám dává zpětnou vazbu o naší momentální náladě – pokud svůj pocit poznáme, tím spíš nás napadne, co bychom mohli udělat proto, abychom nepříjemný stav vylepšili.

 

    Vyzkoušejte sami, jak management nálady funguje:

  • Zeptejte se sami sebe: „Jak se cítím?“ Odpověď bude znít takto: „Cítím se…“ (doplňte požadovaný pocit, například sebevědomě, šťastně). Toto si v myšlenkách nebo nahlas opakujte několikrát za sebou. Změna na sebe nenechá dlouho čekat - konečně jste totiž začali vnímat svůj pocit.

 

  • Nyní zkuste pracovat se slovy. Po dobu jedné minuty si říkejte pořád dokola: „Jsem smutná/ý, smutná/ý.“ Uvidíte, že slova jsou mocná - slova jsou myšlenky a myšlenky jsou pocity. Jaký bude váš pocit? Všímejte si, jak bude chovat vaše tělo, svaly na obličeji…

 

  • Ale pokud slova zvolíte specificky a autenticky: „Jsem vytrvalá/ý, neústupná/ý, rozvážná/ý.“ Všímáte si, co se děje? Můžeme jít žádat o zvýšení platu!

 

 

Jak jinak ještě můžeme aktivovat pozitivní, sebeposilující a odvahu dodávající pocity? To se dozvíte v dalším článku. Zaměříme se na tělo a emoce, protože emoce a tělo jsou spolu úzce spjaty.

 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Jankkas
Jankkas 23. 6. 2020

Odpovědět
Maruš11
Maruš11 3. 4. 2020

super

Odpovědět
Moni82
Moni82 22. 7. 2016

Odpovědět
TerezaZlin
TerezaZlin 22. 7. 2016

Já jsem prdlá sama o sobě, k dobré náladě nepotřebuji žádné podpůrné prostředky

Odpovědět
Monika P.
Monika P. 25. 7. 2016

To je úplně nejlepší

Eva Nytrová
Eva Nytrová 22. 7. 2016

tato cvičení jsou opravdu lepší než pilulky

Odpovědět
Monika P.
Monika P. 22. 7. 2016

Souhlasím, chce to sice trošku cviku ,ale nemá to pak žádné vedlejší účinky...

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
94 731
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.