Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Art of Living
Art of Living
Vloženo 8. 12. 2016
Líbí se mi

Dvě minutky a je po stresu! Účinné cvičení, které vás hodí do pohody

Art of Living
Art of Living
Vloženo 8. 12. 2016
Líbí se mi
Dvě minutky a je po stresu! Účinné cvičení, které vás hodí do pohody

Dvě minutky a je po stresu! Účinné cvičení, které vás hodí do pohody

Stres je slovo dnes skloňované snad ve všech pádech. Neznám člověka, který by jím  alespoň občas netrpěl. A není divu, když musí většina z nás zvládnout obrovské pracovní vytížení, mnozí máme na bedrech břímě hypotéky, stále častěji se staráme o stárnoucí rodiče, bojíme se o své děti, budoucnost… No a co si budeme povídat, občas ke stresu stačí třeba jen cesta do práce v ranní špičce.

Říkáte si, jestli to všechno zvládnete, a já se nedivím, tuhle otázku si pokládá snad každý. Pokud je stres ve vašem životě přítomen, takže jste stále napjatí, nervózní nebo pořád ve střehu, ovlivňuje to nejen vaše prožívání a spokojenost, ale často to může vést i ke zdravotním komplikacím.

Stres je běžná psychická a fyzická reakce na určité zážitky v našem životě a vaše tělo má v sobě uložen geniální mechanizmus, jak na stres reagovat. Používá obranné reakce, které byly původně určeny k ochraně v případě ohrožení predátory a agresory a které sídlí v mozkovém kmeni, neboli plazím mozku.

Abyste si od aktuální stresové situace ulevili, mám pro vás velmi jednoduché a zároveň velmi účinné cvičení, které vychází právě z práce s plazím mozkem. Je postavené na orientaci v prostoru, tady a teď a je tak nenápadné, že ho můžete dělat naprosto kdekoli. Nikdo nic nepozná. Spočívá v aktivaci našich 5-ti smyslů a umožňuje tělu se zklidnit a uvolnit.

 

Cvičení: 2 minutky a je po stresu

 

  • Začněte velmi pomalu, opravdu co nejpomaleji to dokážete otáčet hlavou a dívat se kolem sebe. Všímejte si všeho, co vidíte a zkuste to zkoumat do detailů.
  • Uvědomujte si, že právě v tuto chvíli vám žádné bezprostřední nebezpečí nehrozí. Vše kolem vás je naprosto v pořádku a bezpečné.
  • Pokud má vaše mysl tendenci utíkat zpět ke stresoru, vracejte se zpět k tomu, co vidíte a vnímáte okolo sebe.
  • Zapojte do cvičení sluch. Jáké zvuky kolem sebe slyšíte? Odkud přicházejí? Zkoumejte je podrobně a dejte si na to dostatek času.  
  • Nyní zkuste zacítit vůně a pachy, které kolem vás jsou. Jsou příjemné, či nepříjemné? Jaký je jejich zdroj? 
  • A jaký máte pocit v ústech? Jakou chuť máte na jazyku?
  • Dotýkáte se něčeho rukama? Jaké to je, cítit na své kůži oblečení? Kdy všude na těle cítíte, jak se vás látka dotýká?

 

Cvičení dělejte tak dlouho, dokud se neuklidníte a neuvolníte. Někdy stačí 2 minuty, někdy je třeba 5 až 10 minut. Díky němu posilujete svou odolnost vůči stresu a čím více máte kontrolu nad současnou situací, která ho přináší a nad nejistotou, která je s ním spojená, tím větší je pravděpodobnost, že se budete se stresem vyrovnávat lépe i v budoucnu.

Napište mi do omentářů, jak se vám cvičení líbí a jaké s ním máte zkušenosti. 

 

 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Duch
Duch 27. 1. 2017

To musím vyzkoušet

Odpovědět
sipeji
sipeji 27. 1. 2017

určitě zkusím

Odpovědět
avatar
Mária Luniová 26. 1. 2017

Stojí to za vyskúšanie

Odpovědět
TerezaZlin
TerezaZlin 26. 1. 2017

Zkusím někdy

Odpovědět
papunkova
papunkova 26. 1. 2017

Tak to musim vyzkoušet

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

1
žena na začátku (naše Eva)
3.
rok startujeme v novém
10
regionálních Pracoven ŽENY s.r.o.
3 000
žen v průměru na jedné akci v OC
85 203
registrovaných inspirativních žen
2 922
testovaných produktů
43 290
odeslaných produktů
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.