Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Jana Popelková
Jana Popelková
Vloženo 10. 11. 2015
Líbí se mi

Barvy v podnikání

Jana Popelková
Jana Popelková
Vloženo 10. 11. 2015
Líbí se mi
Barvy v podnikání

Barvy v podnikání

Nebe je modré, tráva zelená, oheň červený… vše má nějakou barvu. Co je to vlastně barva a jak na nás působí? K odpovědi si musíme barvy rozdělit na čistě technický jev spojený s fyzikou a na vnímání barev skrze lidské oko.

Fyzici mi prominou značně zjednodušené vysvětlení, jak vznikají barvy. To proč je nebe modré a tráva zelená, je způsobeno dopadem, odrazem a štěpením bílého světla na určitou vlnovou délku a tu lidské oko vnímá jako barvu. Barvy vnímáme skrze čípky, které jsou součástí sítnice.

„Skvělé, teď vím, proč je nebe modré, ale pořád nevím, jakou barvu do loga a na web si mám dát….“

Máte-li produkt, kterým chcete zaujmout co největší masu lidí, mělo by naprosto ideálně Vaše logo obsahovat červenou, zelenou, nebo modrou barvu. Proč? Právě kvůli té fyzice. V oku máme tři druhy čípků, které vnímají tři základní barvy. Zbytek barev, je již pouhé míchání těchto základních a opět funguje na principu překrývání vlnových délek. V sítnici najdete modré čípky, je jich mnohem méně, odhadem jen asi 4%. Zelených čípků je asi 32% a zbylých 64% je čípků červených.

 

Tady už jasně vidíte, proč je červená jedna z nejoblíbenějších barev. Máme největší schopnost ji vidět (na rozdíl od býka, který je barvoslepý a je absolutně jedno, jestli před ním mácháte červenou, nebo bílou látkou  ). Zároveň, i když modrých čípků máme nejméně, jsou nejcitlivější a modrou barvu vidíme nejrychleji ze všech barev.

 

Takto se dělí barvy z hlediska fyziky a fyziologie, další z aspektů při výběru jakou barvu ponese Vaše značka je psychologie barev. Psycholog Max Lüscher, rozdělil čtyři základní barvy představující čtyři základní lidské potřeby: modrá – klid a spokojenost, zelená – sebeuplatnění, červená – činnost, žlutá – naději.

Z testů oblíbenosti barev jasně vyplývá, že muži tíhnou k činnosti a ženy chtějí mít klid… podívejte se sami, zde je přehled nejoblíbenějších barev:

 

Podrobněji se podíváme na jednotlivé barvy a to jak z hlediska psychologického, tak i energetického. Jak která barva působí na lidi a jaké emoce a reakce v nich vyvolává. Opravdu reakce, není to nadnesený pojem, je dokázáno, že barvy nám dokáží zvedat tlak, zrychlovat tep, tedy, že na ně lidské tělo nevědomě reaguje.

 

Další a podrobnější rozdělení barev z psychologického a energetického hlediska najdete na stránkách Firemní čarodějka 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
duvlaska
duvlaska 13. 2. 2016

pěkně zpracované - barvy jsou v reálu hodně důležité

Odpovědět
Jana Popelková
Jana Popelková 16. 2. 2016

Děkuji, ano máte pravdu, lidé většinou podceňují důležitost barev. I když už se situace mění a právě toto je jedna z hodně využívaných služeb, kterou si u mě klienti objednávají.

Jíťa
Jíťa 13. 11. 2015

Tak jsem zkoušela ten odkaz dole, ale Jani napsalo mi to, že není dostupný. Ozvu se, jakmile to bude aktuální a něco dohodneme. Díky zatím.

Odpovědět
Jana Popelková
Jana Popelková 17. 11. 2015

Dobrá

Jíťa
Jíťa 12. 11. 2015

Hooodně zajímavé. To by bylo na nějaký workshop. Dohodneme něco?

Odpovědět
Jana Popelková
Jana Popelková 13. 11. 2015

děkuji, teď na toto téma budu přednášet 18.11.2015 info v odkazu https://www.facebook.com/events/981602908550348/ ...pokud Vás zájemkyň bude více, myslím, že spáchat osvětu v pracovně je otázka okamžiku

ŽENY s.r.o. v číslech

1
žena na začátku (naše Eva)
3.
rok startujeme v novém
10
regionálních Pracoven ŽENY s.r.o.
3 000
žen v průměru na jedné akci v OC
84 990
registrovaných inspirativních žen
2 922
testovaných produktů
43 290
odeslaných produktů
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.