Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

silta - blogerka
silta - blogerka
Vloženo 12. 12. 2018
Líbí se mi

5 tipů, jak se zbavit negativních myšlenek a užít si zimu naplno

silta - blogerka
silta - blogerka
Vloženo 12. 12. 2018
Líbí se mi
5 tipů, jak se zbavit negativních myšlenek a užít si zimu naplno

5 tipů, jak se zbavit negativních myšlenek a užít si zimu naplno

O svých problémech mluvte

O problémech mluvte a najděte řešení. Často najdeme řešení, když si problém řekneme nahlas. Nebo řešení napadne kamarádku. Většinou si problémy nepřiznáme a snažíme se je zlehčit. Čím víc to děláme, tím náléhavěji se nám v hlavě otáčí. Nebojte se je vytáhnout na světlo a vyřešit. Dobrá metoda je popovídat si s plyšákem. Představte si, že problém má plyšáček a zkuste mu poradit. Plyšák toho snese hodně a vám se uleví. Lehce tak stres a strach ze sebe dostanete ven a ještě vás možná napadne zajímavé řešení problému. Myšlenky tedy nezahánějte, ale vypovídejte je ven.

Pište si deník a hledejte pozitivní věci

Založte si deník. Tak jako plyšák, i papír toho snese hodně. Nebojte se psát cokoliv. I zdánlivě nesmyslné věty vám pomůžou odbourat stres a napětí. K napsanému se můžete kdykoliv vrátit a s odstupem se na problém podívat znovu. Připisujte si možná řešení a zápisy dolňujte o pozitivní věci. Pokud vás negativní myšlenky trápí dlouhodobě, začnete si psát seznam pozitivních věcí. Každý den najděte aspoň jednu pozitivní věc ve vašem životě a poděkujte za ní. Může to být dobrý oběd v práci, rozkvetlá zahrada před domem, příjemný rozhovor s dcerou. Uvidíte, že časem najdete spousty krásných věcí ve vašem životě a negativní myšlenky ustoupí stranou automaticky.

Zaměřte pozornost jinam

Vaše myšlenky v hlavě zůstanou a budou tam lítat pořád. Mozek je naprogramovaný na neustálý proces, nevypíná se ani během spánku. Naopak, během spánku uklízí, třídí, zapisuje, ale i tak dokážete odpočívat. Zkuste tedy nechat myšlenky odplout. Nemusíte si je všímat a věnovat jim pozornost, tím je jenom přiživujete a dodáváte jim sílu. Nezlobte se na sebe, že je máte, je to naprosto normální a lidské. Prostě tam jsou a nechte je být. Místo plašení zaměřte cíleně a vědomě pozornost na něco jiné. Dívejte se před sebe a nechte negativní myšlenky odletět a vyblednout.

Dopřejte si pohyb

Někdy stačí jenom zatřást hlavou a otravné myšlenky tak setřást. Nebo se projděte a nechte myšlenky z hlavy odplout, prostě jim utečte. Nic však neodstraní negativní myšlenky z hlavy lépe, než pořádný tělocvik. Běžte si zaběhat, zaplavat, zajděte s kamarádkou na aerobik. Při pohybu navíc vyplavíte množství endorfinu, zlepšíte si náladu a vylepšíte kondičku. A hned se budete cítit lépe.

Praktikujte bdělé snění

Určitě to znáte, snění za bílého dne. Neustále o něčem sníme. Když vás přepadnou nehezké myšlenky, přinuťte se snít o něčem hezkém. Vysněte si cokoliv, nebo přepiště negativní scénář na pozitivní. Je to skvělá taktika, doporučována psychology pro odstranění negativních vzpomínek. Tak jako v počítači nejde bez stopy vymazat uložený soubor, tak nejde úplně vymazat zápisy v paměti. Lze je ale přepsat, tedy uložit na dané místo soubor nový. Zkuste ten samý scénař vymyslet tak, aby byl hezký a příjemný. Uvidíte, že až to zopakujete několikrát, negativní myšlenky i pocity poleví. A tak začnete postupne pociťovat úlevu.

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Agapé
Agapé 14. 12. 2018

Moc bych přála všem ženám mít pozitivní myšlení a užívat si pohodu v klidu a pokoji.

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 13. 12. 2018

pěkné rady, většinu dodržuji

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

1
žena na začátku (naše Eva)
3.
rok startujeme v novém
10
regionálních Pracoven ŽENY s.r.o.
3 000
žen v průměru na jedné akci v OC
85 170
registrovaných inspirativních žen
2 922
testovaných produktů
43 290
odeslaných produktů
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.