Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

silta - blogerka
silta - blogerka
Vloženo 12. 12. 2018
Líbí se mi

5 tipů, jak se zbavit negativních myšlenek a užít si zimu naplno

silta - blogerka
silta - blogerka
Vloženo 12. 12. 2018
Líbí se mi
5 tipů, jak se zbavit negativních myšlenek a užít si zimu naplno

5 tipů, jak se zbavit negativních myšlenek a užít si zimu naplno

O svých problémech mluvte

O problémech mluvte a najděte řešení. Často najdeme řešení, když si problém řekneme nahlas. Nebo řešení napadne kamarádku. Většinou si problémy nepřiznáme a snažíme se je zlehčit. Čím víc to děláme, tím náléhavěji se nám v hlavě otáčí. Nebojte se je vytáhnout na světlo a vyřešit. Dobrá metoda je popovídat si s plyšákem. Představte si, že problém má plyšáček a zkuste mu poradit. Plyšák toho snese hodně a vám se uleví. Lehce tak stres a strach ze sebe dostanete ven a ještě vás možná napadne zajímavé řešení problému. Myšlenky tedy nezahánějte, ale vypovídejte je ven.

Pište si deník a hledejte pozitivní věci

Založte si deník. Tak jako plyšák, i papír toho snese hodně. Nebojte se psát cokoliv. I zdánlivě nesmyslné věty vám pomůžou odbourat stres a napětí. K napsanému se můžete kdykoliv vrátit a s odstupem se na problém podívat znovu. Připisujte si možná řešení a zápisy dolňujte o pozitivní věci. Pokud vás negativní myšlenky trápí dlouhodobě, začnete si psát seznam pozitivních věcí. Každý den najděte aspoň jednu pozitivní věc ve vašem životě a poděkujte za ní. Může to být dobrý oběd v práci, rozkvetlá zahrada před domem, příjemný rozhovor s dcerou. Uvidíte, že časem najdete spousty krásných věcí ve vašem životě a negativní myšlenky ustoupí stranou automaticky.

Zaměřte pozornost jinam

Vaše myšlenky v hlavě zůstanou a budou tam lítat pořád. Mozek je naprogramovaný na neustálý proces, nevypíná se ani během spánku. Naopak, během spánku uklízí, třídí, zapisuje, ale i tak dokážete odpočívat. Zkuste tedy nechat myšlenky odplout. Nemusíte si je všímat a věnovat jim pozornost, tím je jenom přiživujete a dodáváte jim sílu. Nezlobte se na sebe, že je máte, je to naprosto normální a lidské. Prostě tam jsou a nechte je být. Místo plašení zaměřte cíleně a vědomě pozornost na něco jiné. Dívejte se před sebe a nechte negativní myšlenky odletět a vyblednout.

Dopřejte si pohyb

Někdy stačí jenom zatřást hlavou a otravné myšlenky tak setřást. Nebo se projděte a nechte myšlenky z hlavy odplout, prostě jim utečte. Nic však neodstraní negativní myšlenky z hlavy lépe, než pořádný tělocvik. Běžte si zaběhat, zaplavat, zajděte s kamarádkou na aerobik. Při pohybu navíc vyplavíte množství endorfinu, zlepšíte si náladu a vylepšíte kondičku. A hned se budete cítit lépe.

Praktikujte bdělé snění

Určitě to znáte, snění za bílého dne. Neustále o něčem sníme. Když vás přepadnou nehezké myšlenky, přinuťte se snít o něčem hezkém. Vysněte si cokoliv, nebo přepiště negativní scénář na pozitivní. Je to skvělá taktika, doporučována psychology pro odstranění negativních vzpomínek. Tak jako v počítači nejde bez stopy vymazat uložený soubor, tak nejde úplně vymazat zápisy v paměti. Lze je ale přepsat, tedy uložit na dané místo soubor nový. Zkuste ten samý scénař vymyslet tak, aby byl hezký a příjemný. Uvidíte, že až to zopakujete několikrát, negativní myšlenky i pocity poleví. A tak začnete postupne pociťovat úlevu.

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Jankkas
Jankkas 31. 5. 2020

Odpovědět
Maruš11
Maruš11 27. 3. 2020

fajn rady

Odpovědět
Agapé
Agapé 14. 12. 2018

Moc bych přála všem ženám mít pozitivní myšlení a užívat si pohodu v klidu a pokoji.

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 13. 12. 2018

pěkné rady, většinu dodržuji

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
92 414
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.