Motivační, respektive průvodní dopis, má firmě představit Váš profil v tom nejlepším světle a musí v personalistovi vyvolat touhu se s Vámi sejít osobě. Dnes Vám dáme několik rad, jak docílit toho, že se o Vás personalisti, díky Vašemu motivačnímu dopisu, poperou.
1. Zlaté pravidlo zní: „Méně je více“
Že jsme Vám tohle říkaly už při radách, jak si napsat CV? Ano, ale opakování je matka moudrosti a proto Vám to připomínáme znovu. Opět se totiž musíte vcítit do pozice personalisty, který čte takových dopisů nespočet. Cílem motivačního dopisu je seznámit personalistu s Vašimi dovednostmi a zkušenostmi, které se Vám nevešly do CV. Délka motivačního dopisu by neměla přesáhnout 1 stranu ( doporučujeme klidně i kratší verzi). To nejpodstatnější v tomto bodu, ale je: Motivační dopis VŽDY piště dle požadavků pozice, na kterou se hlásíte! Jako čert kříži se vyhýbejte bezhlavému zasílání jednoho univerzálního dopisu.
2. Než začnete psát, sepište si své nejsilnější stránky na papír
Jak jsme již zmínily, hlavním úkolem motivačního dopisu je představit Vaše silné stránky a úspěchy. Položím Vám otázku: Dokážete vyjmenovat Vaše přednosti hned z fleku? Pokud ano, tak Vám tiše závidíme :-). Pro případ, že jste si na tuto otázku odpověděli ne, máme následující radu. Najděte si klidné místo, kde nebudete rušení a zamyslet se, co hodnotíte jako své největší plusy a úspěchy? Čím můžete být odlišní a lepší od jiných kandidátů? Sepište si tyto body bokem na papír. Uvidíte, že psaní samotného motivačního dopisu Vám s tímto pomocníkem půjde lépe.
 
Mobirise
 
3. Vybírejte ty kvality, které jsou pro pozici relevantní
Věřte, že investovat čas do napsání motivačního dopisu se Vám skutečně vyplatí. Proto si důkladně projděte inzerát a sepište ty nejpodstatnější a nejrelevantnější vlastnosti a zkušenosti. Např. hlásíte se na pozici, kde povedete tým 10ti lidí a Vy máte vedení už v malíku? V takovém případě je důležité tuto zkušenost popsat a věnovat se jí – uveďte třeba i filozofii, kterou jste v přístupu ke svému týmu vyznávali. Pokud jste teda nějakou měli :-).
4. Uveďte proč Vás pozice zaujala a co můžete firmě přinést
Otázka proč Vás pozice zaujala může znít poněkud záludně, ale je v podstatě jednoduchá. Něčím Vás totiž inzerát skutečně zaujmout musel. Proto mu nyní věnujete svůj čas. Buďte také konkrétní a uvádějte, o jakou pozici se jedná. Co můžete firmě přinést? Tento bod se Vám do značné míry bude prolínat s Vašimi silnými stránkami a úspěchy, které nejsou v CV.
5. Dopis slušně ukončete a dodržujte jeho formu
Pokud je v nabídce uvedena konkrétní osoba, které žádost odesíláte, tak ji přímo oslovujte. Vzbudíte tak dojem, že jste si nabídku skutečně prostudovali a dostanete se k personalistovi blíž. Být konkrétní je podstatným bodem, tak aby Váš motivační dopis neskončil ve složce rovnou zamítnutých kandidátů. Pokud už přistoupíte k tomu, že budete na pozice posílat stejný motivační dopis (ještě jednou to výrazně nedoporučujeme), tak vždy důkladně kontrolujte, zda jste skutečně změnili jméno a další formální náležitosti, jako datum apod…Několikrát si po sobě také motivační dopis přečtěte, abyste si byli jistí, že jste neudělali žádnou chybu. Na závěr se s personalistou rozlučte a poděkujte mu za čas, který Vám zatím věnoval.
Už se stává tradicí, že naše články ukončujeme spojením „Jsme v tom společně“. Ani tento článek není výjimkou, takže se na nás neváhejte obrátit s jakoukoliv prosbou či komentářem.
 
0 Komentářů

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account