Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

silta - blogerka
silta - blogerka
Vloženo 27. 12. 2016
Líbí se mi

Praktický rádce: Potřebujete vrátit nebo reklamovat dárek? Víme, jak na to

silta - blogerka
silta - blogerka
Vloženo 27. 12. 2016
Líbí se mi
Praktický rádce: Potřebujete vrátit nebo reklamovat dárek? Víme, jak na to

Praktický rádce: Potřebujete vrátit nebo reklamovat dárek? Víme, jak na to

Je po Vánocích a pokud jste se zrovna netrefila do vkusu nebo se někdo netrefil do vkusu vám, tak možná řešíte, co s takovým dárkem dělat dál. Nebojte se. Většina obchodů nabízí možnost vrácení nebo výměnu zboží. Ideální je se o možnostech informovat už při koupi dárku. Pokud nevíte, nevadí, vezměte účtenku a zkuste to. Zajděte do ochodu a požádejte o výměnu zboží. Vrácení či výměna zboží není reklamací.

Pokud jste dárek koupila v e-shopu, máte vyhráno, tady platí zákonem stanovená lhůta pro vrácení zboží do 14 dnů, nemusíte ani uvádět důvod. Pokud jenom nesedí velikost, tak je to samozřejmě také automaticky možné. Nevýhodou je, že vám nikdo neproplatí náklady spojené ze zasláním zboží, tak zvažujte, zda se to vyplatí. Záleží samozřejmě na typu dárku a jeho hodnotě. Pokud se jedná o výměnu, zaslání nového zboží už neplatíte.

           

Pokud jste dárek objednávala přes internet a stalo se, že dárek do Vánoc ani nedorazil a pro vás je už zbytečné takový dárek převzít, využijte možnost odstoupení od smlouvy, nebo vrácení zboží. Pokud je zboží už zaplacené, jednoduše dárek už nevyzvedávejte a napište do e-shopu, že žádáte o vrácení peněz jakoby jste zboží vracela. Pro e-shop se nic nemění, je to stejné jako u vrácení zboží do 14 dnů.

Další věc jsou klasické reklamace nekvalitního nebo poškozeného zobží. U dárku je to o to víc nemilé, že místo radosti je u stromečku zklamání. Místo vztekání se zboží určitě reklamujte. Raději pozdější radost než žádná .

Až na některé výjimky platí záruční doba 24 měsíců a pro prvních 6 měsíců od nákupu navíc platí extra pravidla. Pokud vada výrobku vznikla v prních šesti měsících, nemusíte nijak dokazovat, že jste ji způsobila a reklamaci vám musí uznat. Tady rozhodujete vy, zda se věc bude opravovat nebo si vezmete nové zboží. Po šesti měsících už rozhoduje prodejce, zda vám zboží vymění nebo se bude opravovat. Lhůta pro vyřízení reklamace je 30 dní, to je lhůta pro posouzení a rozhodnutí co dál. Se správným postupem vám rádi poradí na stránkách Ochránce spotřebitele.

U reklamace nepotřebujete ani krabici, ani visačku s cenovkou, ani záruční list. Pokud vám v prodejně budou tvrdit opak, nenechte se odradit.         

A ještě jeden tip navíc. Pokud už nemáte účtenku, ale platila jste kartou, použijte jako doklad o zaplacení výpis u účtu. 

Tak šťastné a veselé povánoční vyměňování

Silva 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Maruš11
Maruš11 1. 4. 2020

Odpovědět
Verka.Tm
Verka.Tm 1. 1. 2017

skvelé

Odpovědět
Hanka2
Hanka2 29. 12. 2016

Výborné rady. Díky.

Odpovědět
lemur
lemur 29. 12. 2016

Dobré rady. Zatím jsem to také nepotřebovala.

Odpovědět
Ovace
Ovace 28. 12. 2016

Skvěle

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
90 341
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.