
Jak přetvářím své nápady v podnikatelský záměr já osobně? Přiznám se, že nejvíce nápadů mě napadá při sportu – když jedu na kole nebo se procházím v parku. Pokud mám hlavu zcela zaplavenou nápady a pracovními myšlenkami, je dobré, si je začít zapisovat. Je jedno, zda na papír, do bloku či telefonu. Pokud mě však nápady neustále pronásledují a nemůžu se jich zbavit, visí mi v hlavě, a nutí mě stále nad nimi přemýšlet a přemítat, pak radím, nechte myšlenky běžet, dokud se nedostaví závěrečné stádium nadšení a radosti, a s ním i věta: „To by bylo super udělat!“.
Od tohoto okamžiku si zapisuji vše, co mi k nápadu přichází, i kdyby to měla být naprostá hloupost. Tyto zápisky vždy nechám chvíli uležet a obden se na ně podívám.
Když už nepřichází žádné další myšlenky, nápady ani vylepšení, vezmu si k poznámkám ZÁKLADNÍ OTÁZKY PODNIKATELSKÉHO ZÁMĚRU (plánu) a začnu si na ně odpovídat:
Každou otázku, jednu po druhé, si detailně odpovídám a zaznamenávám. Pokud najdu konkrétní a jasnou (nejlépe měřitelnou) odpověď na každou z nich, získávám tak jednoduchý podnikatelský záměr. Teď už záleží jen na mně, mé odvaze a odhodlání, zda se pokusím svůj záměr zrealizovat. Držím palce každému, kdo se vydá po vlastní cestě a dovolí si uskutečňovat své sny.
I když platí „dvakrát měř a jednou řež“, zkuste svůj záměr podpořit i praktickou realizací svého nápadu. Žádná skutečně úspěšná činnost ani firma nevznikla od stolu. Pamatujte, že i já mohu být vaším prvním klientem. Vyzkoušejte svůj nápad na mně! I když si od vás vaši službu nebo produkt nekoupím, i tak získáte cennou informaci, třeba jen o tom, že zrovna já nemusím být vaše cílová skupina. Dokud to ale nezkusíte, pak se jen domníváte, a POZOR na to – předjímání a předpojatost je v businessu ta nejhorší past.
Více informací o mě se dozvíte na http://www.marcelahrubosova.cz/
Místo, kde můžeš psát a diskutovat
moc krásně sepsané