Líbí se mi

Jak přetvořit svůj nápad do podnikatelského záměru?

Líbí se mi
Jak přetvořit svůj nápad do podnikatelského záměru?

Jak přetvořit svůj nápad do podnikatelského záměru?

Jak přetvářím své nápady v podnikatelský záměr já osobně? Přiznám se, že nejvíce nápadů mě napadá při sportu – když jedu na kole nebo se procházím v parku. Pokud mám hlavu zcela zaplavenou nápady a pracovními myšlenkami, je dobré, si je začít zapisovat. Je jedno, zda na papír, do bloku či telefonu. Pokud mě však nápady neustále pronásledují a nemůžu se jich zbavit, visí mi v hlavě, a nutí mě stále nad nimi přemýšlet a přemítat, pak radím, nechte myšlenky běžet, dokud se nedostaví závěrečné stádium nadšení a radosti, a s ním i věta: „To by bylo super udělat!“.

Od tohoto okamžiku si zapisuji vše, co mi k nápadu přichází, i kdyby to měla být naprostá hloupost. Tyto zápisky vždy nechám chvíli uležet a obden se na ně podívám.

Když už nepřichází žádné další myšlenky, nápady ani vylepšení, vezmu si k poznámkám ZÁKLADNÍ OTÁZKY PODNIKATELSKÉHO ZÁMĚRU (plánu) a začnu si na ně odpovídat:

  • CO? /co konkrétně jdu dělat/
  • PROČ? /proč to jdu dělat – jaký je můj cíl, má vize/
  • PRO KOHO? /pro koho to jdu dělat tj. kdo je moje cílová skupina/
  • KDE? /kde to budu dělat tj. co je můj region-oblast-trh/
  • KDY? /kdy to skutečně začnu dělat – stanovím si, kdy se do toho chci skutečně pustit, abych se od slov a plánů, dostala i k samotným činům /
  • JAK? /jak to budu dělat – pokusím se rozepsat aspoň v bodech celý proces od prvního oslovení klienta, záznamu objednávky, skutečné tvorby produktu či realizace služby, fakturace, úhrady až po zpětnou vazbu od klienta..., abych si dokázala vytvořit alespoň zjednodušený obrázek o tom, co mě to bude časově i finančně stát/, a na závěr,
  • ZA KOLIK? /kolik bude moje cena za výrobek či službu, kterou budu nabízet/

Každou otázku, jednu po druhé, si detailně odpovídám a zaznamenávám. Pokud najdu konkrétní a jasnou (nejlépe měřitelnou) odpověď na každou z nich, získávám tak jednoduchý podnikatelský záměr. Teď už záleží jen na mně, mé odvaze a odhodlání, zda se pokusím svůj záměr zrealizovat. Držím palce každému, kdo se vydá po vlastní cestě a dovolí si uskutečňovat své sny.

 

I když platí „dvakrát měř a jednou řež“, zkuste svůj záměr podpořit i praktickou realizací svého nápaduŽádná skutečně úspěšná činnost ani firma nevznikla od stolu. Pamatujte, že i já mohu být vaším prvním klientem. Vyzkoušejte svůj nápad na mně! I když si od vás vaši službu nebo produkt nekoupím, i tak získáte cennou informaci, třeba jen o tom, že zrovna já nemusím být vaše cílová skupina. Dokud to ale nezkusíte, pak se jen domníváte, a POZOR na to – předjímání a předpojatost je v businessu ta nejhorší past.

Více informací o mě se dozvíte na http://www.marcelahrubosova.cz/

 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
avatar
Tereza N. 17. 4. 2017

moc krásně sepsané

odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

1
žena na začátku (naše Eva)
3.
rok startujeme v novém
9
regionálních Pracoven ŽENY s.r.o.
67 833
registrovaných inspirativních žen
2 887
testovaných produktů
108 807
vložených hodnocení