
Když jsem před dvěma lety cestovala se svojí sedmiletou dcerou do Francie, nečekala jsem, že místo stavění hradů z písku a skotačení ve vlnách moře, budeme shánět léky, lékaře a lékařské ošetření, protože má dcera dostala těžkou angínu z přehřátí a následného rychlého ochlazování se ve studených vodách bazénů. Když je vašemu dítěti zle, udělali byste všechno proto, jen abyste to zvrátili. Poté co použijete vlastní léky, které jste si přivezli, začnete shánět první lékarny v místě a radit se s lékarníky, ale když nic nepomůže, jste odkázáni na lékařskou péči v zemi, kde se nacházíte. Že se péče platí a to v nemalých částkách v EURech, nemusím ani připomínat. Proto nemohu nezasdílet svou radu všem, kdo se vydávají do zahraničí, aby si kryli rizika spojená s cestováním (hlavně léčebné výlohy a odpovědnost za škodu), které ať již prožijete dovolenou ve strachu o zdraví sebe nebo svých blízkých, nezažíváte obavy, že vás nikdo neošetří, nebo že vás nešťastná událost, kdy někomu způsobíte náhodou újmu na majetku či zdraví, finančně nezrujnuje na několik let.
Aby mělo sjednané cestovní pojištění pro klienta očekávaný efekt, měl by vědět, jak v případě pojistné události postupovat. Správný postup mu totiž usnadní řešení problému hned na místě a zároveň urychlí průběh likvidace pojistné události po návratu z dovolené.
Důležitou součástí cestovního pojištění je podpora asistenčních služeb (AS), které jsou připraveny klientovi poskytnout pomoc 24 hodin denně a hovoří s ním v českém jazyce. S operátory asistenční služby může klient konzultovat postup při řešení problému, v případě potřeby je mu zajištěna koordinace řešení. Rozsah asistenčních služeb je závislý na sjednaném typu pojištění, dílčích limitech pojistného plnění i dané pojišťovně a je vždy uveden v pojistných podmínkách. „Abyste se mohli na asistenční službu obrátit, mějte při sobě vždy telefonní kontakt, výhodou je i znalost čísla pojistné smlouvy", radí vedoucí oddělení komunikace ČAP a dodává: „Škodu nahlaste hned, jak je to možné. Asistenční služba pomůže nejen řešit aktuální problém, ale také vyhodnotí, na co má konkrétní klient nárok, a dle možností koordinuje situaci tak, aby byla vyřešena efektivně a v souladu s pojistnými podmínkami.“
Pokud potřebujete lékařské ošetření, kontaktujte AS, která vám zprostředkuje návštěvu v nejbližším smluvním zdravotnickém zařízení a doporučí další postup. Zde se prokažte dokladem o platném pojištění. V případě, že ošetření zaplatíte v hotovosti, uschovejte si pečlivě všechny lékařské zprávy a účtenky. Pokud nemáte dostatek volných finančních prostředků k zaplacení ošetření, požádejte asistenční službu o poskytnutí garance zaplacení platby. Pokud došlo k úrazu cizím zaviněním, zjistěte si veškeré informace o tom, kdo vám zranění způsobil (jméno, příjmení, datum narození, bydliště, telefon, pojišťovnu a číslo pojistné smlouvy). „Zajistěte si svědecké výpovědi s podpisy svědků a nehodu ohlaste policii,“ upozorňuje ČAP (Česká asociace pojišťoven).
Máte-li sjednané pojištění odpovědnosti za škodu, hradí náklady poškozené straně vaše pojišťovna. Konzultujte vzniklou situaci s asisteční službou ještě předtím, než se rozhodnete vaši odpovědnost za škodu uznat. V případě rozporů (necítíte se vinen, odmítáte spoluvinu) vždy trvejte na nahlášení nehody policii. Vždy zkontrolujte, zda jsou zdokumentovány správně všechny skutečnosti nehody (svědci, foto, video, plánek). „Nepodepisujte záznamy a protokoly, kterým nerozumíte. Vždy doplňte svou verzi výpovědi v českém jazyce. Pořiďte si vlastní fotodokumentaci škody,“ doporučuje ČAP.
I u těchto pojistných událostí je vždy nejlepší kontaktovat asistenční službu, která posoudí, máte-li nárok na krytí z vaší pojistky, nebo jestli je třeba uplatnit škodu na dopravci, a nasměruje vás k dalším krokům. Pokud byla zavazadla odcizena z ubytovacího zařízení nebo z úschovny pro odložení určené, je třeba prokázat, že došlo k překonání překážek (rozbité zámky, poničené dveře apod.). Vždy je nutné nechat si vystavit policejní protokol. „K zavazadlům patří i vaše sportovní vybavení, například kolo nebo golfová výbava. Jestliže byly tyto předměty odcizeny z uzamčeného pokoje, kryje škodu připojištění zavazadel. V případě, že byly odcizeny z místa k tomu určeného (např.: stojan na kola před restaurací) je škoda likvidní z pojištění odpovědnosti provozovatele tohoto místa".
zdroj: www.financeproradost.cz
Místo, kde můžeš psát a diskutovat
Já jezdím s rodinou k moři vždycky alespoň na měsíc, a tak všichni povinně jdeme na lékařskou prohlídku, abychom náhodou pak někde v cizý zemi neměli zbytečné komplikace. Samozřejmě si zařizujeme cestovní pojištění přes http://www.insiacare.cz/cestovni-pojisteni-kratkodobe/ , ale lepší je nic nepodceňovat.
S tím cestovním pojištěním určitě souhlasím. Myslím si, že to je obzvlášť v dnešní době naprostá nezbytnost. My si například už několik let před dovolenou cestovní pojištění vždy sjednáváme u https://www.ervpojistovna.cz/cs/pojisteni-do-zahranici-sbaleno Zatím jestě ani jednou nás nezklamalo.
Cestovní pojištění je základ a měla by to být pro každého nutnost. Bez pojištění jsou pak zbytečné starosti. Přitom pojištění stojí pár korun a sjednání zabere pár minut. My sjednáváme pojištění přes internet. Naposled jsem ho uzavírala zde: https://www.top-pojisteni.cz/cestovni-pojisteni/cestovni-pojisteni-na-hory , když jsme jeli na hory.
Jezdíme hodně do zahraničí a vždy se necháváme pojistit. Nikdy se nic nestalo. Až loni jsem využila pojištění v Thajsku, kdy se mi stal úraz. Byla jsem příjemně překvapená, jakou úroveň má tamní zdravotnictví, jak se mi všichni věnovali a šlo vše velmi rychle. To, co jsem tam musela zaplatit, jsem doma do 14 dní dostala na účet zpět.