Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Vloženo 7. 7. 2016
Líbí se mi

Kréta - můj krátký příběh

Vloženo 7. 7. 2016
Líbí se mi
Kréta - můj krátký příběh

Letíme nad mořem. Kréta není přes vysokou oblačnost vůbec vidět. Nerada létám - bojím se, ale pohled na svět z výšky miluji. Přistáváme ... , letadlo lehce dosedá na zem bez jakéhokoliv zaškobrtnutí.

Jsme lehce rozčarovaní ... Kréta nás vítá mraky, deštěm a silným větrem. Je 8. června. Na Krétě je větší zima než v České republice. No nic, uvidíme co bude dál.

Nasedáme do autobusu a jedeme z letiště na východ, směrem na Ágios Nikoláos a konkrétně do Eloundy. Cesta je dlouhá ...., ubíhá rychle. Sledujeme okolí, přírodu, květiny podél cest a stále se tvořící mraky. Jsme na místě... . Hotel vypadá solidně, čistě, bydlíme v bungalovu s krásným výhledem na moře, pod teráskou máme upravenou zahradu. Chceme jít k moři, ale zmáhá nás spánek. Po probuzení nás čeká klasický program, večeře a průzkum okolí. Stále fouká silný nepříjemný vítr. Tiše doufám, že ráno bude líp. Není ..., ale jdeme na pláž. Najdeme si místečko v závětří, kde sice také pofukuje, ale oproti okolí minimálně. Odpočíváme, povídáme si a plánujeme výlety. Později zjistíme, že díky větru byl na pláži vlastně úžasný klid .

Večer se jdeme projít. Sice nás stále zlobí ten nešťastný vítr, ale přece nebudeme na pokoji. Chceme něco vidět, poznat a zažít. Jdeme do centra městečka Elounda. Náš hotel je od Eloundy vzdálen 2 kilomety. Asi 500 metrů od hotelu začíná chodník do města. Jsme překvapeni. Celá trasa je osvětlena, na chodníku každých ani ne 10 metrů lampy a odpadkové koše. Všude je čisto. Elounda je krásná, jsme nadšeni. Podél pobřežní promenády i jinde jsou velmi krásné taverny, malý přístav s barevnými loďkami, náměstíčko a usměvavý majitelé restaurací nás lákají k sobě. Když odmítáme, s tím, že už jsme najezeni tak se usmějí a řeknou, že jsme kdykoliv vítáni. Ikdyž jsou taverny plné, všude vládne velmi příjemný klid. Nic nás zde neruší, je tu absolutní pohoda, žádný mumraj jako v letoviscích na severu. Elounda je kultivovaná. Moc se nám líbí. Zpátky jdeme kolem pobřeží, kolem hráze spojující Eloundu s ostrovem Spinalonga. V dálce před námi vidíme nádherné hory, osvětlené západem slunce. Shodujem se, že to vypadá jako z nějakého filmu o Africe...jsme, ale stále na Krétě . Vítr sice zatím neustal, ale alespoň usínáme s pocitem, že jsme na krásném místě.

Ráno si půjčujeme auto. Paní v půjčovně je sympatická, přátelská, dává nám tipy na další výlety a má milého pejska, kterému říká Kůkí. No problem ... Vyrážíme. Vítr už nefouká, vzduch se začíná rychle prohřívat, otepluje se a máme radost.

Krétu jsme si zamilovali. Všude byli milí, přátelští lidé, krásná příroda. Ikdyž nás Kréta z počátku potrápila svým rozmanitým počasím tak jsme okouzleni. Ostrov si nás získal.

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
hudlenka
hudlenka 9. 7. 2016

nebyla jsem tam, ale věřím, že je krásná

Glady

registrovaných inspirativních žen
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.