Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Michaella
Michaella
Vloženo 2. 7. 2019
Líbí se mi

Japonsko je země kvetoucích zahrad, tradic, čistoty a nádherných vůní

Michaella
Michaella
Vloženo 2. 7. 2019
Líbí se mi
Japonsko je země kvetoucích zahrad, tradic, čistoty a nádherných vůní

Japonsko je země kvetoucích zahrad, tradic, čistoty a nádherných vůní

Japonsko je nádherná země, opřená o starobylou kulturu. Nese v sobě prvky jedinečnosti a patří k navštěvovaným místům, kde se člověk rád vrací.

Za povšimnutí stojí japonské zahrady a malebná místa, které lákají k procházkám a odpočinku. Japonsko má svůj styl a funguje ve svých zaběhnutých kolejích, péče o tělo a relaxování je pro ně stejně důležitou činností, jako práce. Dodržují tradice a dbají na slušné chování. Při setkání se ukloní, nepřijímají spropitné, jelikož mají svoji hrdost a jak jsem se dočetla, tak například tělovou kosmetiku (mýdlo a sprchové gely nebo šampóny) ve vaně vůbec nepoužívají, myjí se pouze ve sprše. Jako vrchol neslušnosti je pro ně smrkání na veřejnosti nebo u jídla, patří to mezi zakázané činnosti, takže svůj domácí kapesník raději před nimi nevytahujte. Co mě hodně zaujalo, je zouvání bot všude kde vstupují, doma, v restauraci nebo na vzácných místech, všude nechají boty před vstupem. 

 

 Z Japonska na mě dýchá krása přírody, upravené zahrady, květiny, barevnost, tradice, úcta, respekt a slušnost, také čistota a jemnost

Japonci, se snaží plnit své sliby a mezi jejich přednosti patří poctivost a upřímnost. Moc rádi si navzájem dávají malé i velké dárky a váží si všech lidí kolem sebe, nedělají rozdíly.
 

Mají úzký vztah k vůním

Již před více než tisíciletím, se ruku v ruce s vývojem kultury v Japonsku, začalo rozvíjet také umění výroby vůní. Bylo velmi propracované a jako ostatně vše, mělo také svá pravidla.

  • Umění estetiky vůní se japonsky nazývá „Kodo“

Jeho podstatou je spojit, v naprosté harmonii dohromady, tři lidské smysly - čich, chuť a pocit. Umění, které má původně své kořeny v Číně, bylo v Japonsku velmi oblíbené v období kolem roku 794 - 1185 n. l. a bylo doménou převážně vyšší kasty, kdy tito lidé trávili doslova měsíce studiem, aby zvládli metodu kombinací vonných esencí. Zde se uplatňovaly vonné složky například tropických odrůd dřev, které se však nikdy nezapalovaly, ale pouze zahřívaly a produkovaly tak příjemnou vůni a chuť. Kodo, zakazuje pach kouře!

  • Dalším stupněm v této oblasti byl styl „Neriko“,

jehož hlavní vonnou složkou bylo kadidlo. To bylo vypracováváno z původní formy prášku, do tvaru kužele nebo vonných tyčinek, které se zapalovaly.

  • "Kumiko“ styl,

je založený především na hře s kořením, zahrnuje témata jako: roční období, cestování a náladu.

 

Zásady japonského umění se přenesly i do dnešního světa výroby vůní

Japonský parfém musí být v naprostém souladu s přírodou, nesmí být silný, těžký ani otupující. Naopak složení musí vytvářet nejlépe zdvořilou, dokonalou kombinaci zelených tónů, květinových vůní a mořského závanu. Parfémy mají spíše slabší koncentraci, aby neobtěžovaly ostatní a respektovaly tak jejich pocity a osobní svobodu. 

 

Na závěr bych podotkla, že k Japonsku patří také gejša, kimono, origami, obrázky manga, lampióny štěstí a zápasníci sumo. Japonská kultura si hodně potrpí na styl, umění a krásu svých děl, ať ručních nebo divadelních. Japonci jsou národem tvořivým a hlavně, milují hudbu, vůně, přírodu a krásu lidského bytí.

Už jste někdy byli v Japonsku? Já ještě ne, ale láká mě to. 

 

Blogerka Michaella

(zdroj obrázků - pixabay)

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Maruš11
Maruš11 26. 3. 2020

krásné

Odpovědět
Kahomar
Kahomar 9. 1. 2020

krásné povídání

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 3. 7. 2019

krásné povídání a ještě krásnější fotky, díky

Odpovědět
Michaella
Michaella 3. 7. 2019

Děkuji

beata0063
beata0063 3. 7. 2019

Snáď sa aj mne ešte splní sen navštíviť túto krásnu a očarujúcu krajinu !

Odpovědět
Babina
Babina 3. 7. 2019

Super článek

Odpovědět
Michaella
Michaella 3. 7. 2019

Děkuji

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
88 903
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.