Peugeot 208 1,2 l PureTech110 k (81 kW) s 6-stupňovou automatickou převodovkou mě i přes počáteční obavy z automatu, na který jsem nebyla zvyklá, nadchnul. Svěží, mrštný, silný motor, líbivý a nepřehlédnutelný design, prostorný interiér, mnoho pomocných vychytávek, které jízdu i vaše pohodlí usnadní. Zkrátka jsem si ho za víkend zamilovala a nechtělo se mi s ním vůbec loučit. Pokud bych přemýšlela o novém druhém autě v rodině, je to můj favorit.
Projet se tímhle svižným lvíčkem byl opravdu zážitek. Řídím ráda a tento model mé potřeby ohledně silného motoru a vybavení dostatečně uspokojil. Skvěle se držel na dálnici i za silnými auty, výborně táhl i do kopce. Automat si jen ševelil a řadil i podřazoval dle potřeby přesně tak, jak bych to cítila já. Některé rozdíly od tradičního řazení samozřejmě zaznamenáte, ale auto se chová velmi „rozumně“, skvěle drží stopu a cítíte se v něm naprosto bezpečně. 
Levou nohu nepoužívat, řadit netřeba. Řízení je pohoda
Bylo to mé první setkání s automatickou převodovkou a trochu jsem se obávala, zda mé letité zautomatizované pohyby při tradičním řízení nebudou na obtíž. Vyslechla jsem na toto téma mnoho úsměvných historek. „Musíš si levou nohu odložit stranou a vůbec ji nepoužívat,“ slyším rady zkušených, kteří vědí, jak může neplánované sešlápnutí brzdy místo spojky, která v autě chybí, pořádně zacloumat řízením.
Nic takového se nestalo. Na automat jsem si velmi rychle zvykla, levou nohu dala hned na začátku rituálně stranou a nechala ji vědomě odpočívat. Počáteční tendence pravé ruky řadit přešla velmi rychle. Až překvapivě si na nový způsob řízení lze zvyknout okamžitě během první jízdy. Velmi rychle získáte jistotu, a dokonce se vám to nejspíš i zalíbí.

Rozjezd se řeší pozvolným povolením brzdy, kdy se auto samo dává do pomalého pohybu, teprve pak se přidává plyn dle potřeby. Stačí jen krátká ukázka na parkovišti, aby si nový řidič uvědomil, jak s řízením zacházet, a může rovnou vyjet. Řadicí páka se zde jmenuje volič, slouží pouze ke zvolení směru jízdy dopředu, dozadu a parkování. Při jízdě se už o páku starat nemusíte, auto si řadí samo dle potřeby a umí to vážně dobře.
Skvělý tah motoru, výborně sedí v zatáčkách
Auto jede svižně, má výbornou akceleraci, do kopce si podřazuje dle potřeby. Vynikající je tzv. „kickdown“ – při úplném sešlápnutí plynu při předjíždění si auto samo podřadí a letí, na levé straně vozovky jste tedy jen krátce a hned se bezpečně vracíte do svého pruhu. Dobře sedí i v zatáčkách, pouze můj zvyk podřadit před otáčkou a přidat, aby auto dobře drželo stopu a bylo v tahu, jsem nemohla využít. Bylo třeba si před otáčkou přibrzdit a pak přidávat, aby zatáčku plynule projelo. Ale zvyknete si hned.

Zvyknout si je třeba i na jiný způsob rozjezdu a manévrování na parkovišti, vyjíždění z řady do hustého provozu chce natrénovat, v prvních chvílích se vám oproti zvyku s tradičním řazením může zdát prodleva při couvání z parkoviště a rychlému startu kupředu v hustém provozu delší a ne tak svižná, ale nejspíš je to zas otázka zvyku. Důležité je zůstat v klidu, auto vás ve štychu nenechá.
Start-stop systém šetří palivo, signalizace upozorní na blížící se překážku
Při zastavení na křižovatce a čekání na semaforech šetří start-stop systém palivo a vypíná motor, naskočí okamžitě sám při rozjezdu, není třeba se tím vůbec zabývat. Otázkou je, zda bude takto rychle startovat i po několika tisících km? Ale věřím, že ano. Získal si mou důvěru a ušetřené palivo, zvlášť v hustém provozu velkoměsta, může být významnou položkou.

Výhodou je signalizace při couvání, ale i při jízdě dopředu. Pokud parkujete nebo jedete třeba po polňačce, signalizuje auto každou možnou překážku. I na nezpevněné cestě drží dobře, zvládá bez problémů terén, pouze má trochu tvrdší dosed, odpružení by mohlo být ještě jemnější. Není to ale teréňák a na hladkém povrchu a pevných silnicích naopak sedíte jako v peřince.
Prostorný a dobře vybavený interiér 
Auto je pro řidiče skvěle vybaveno. Interiér působí velmi příjemně a prostorně. „Je to tu jako v letadle,“ prohlásila moje maminka, zkušená řidička, při prvním svezení. Sedačky jsou velmi pohodlné, dobře nastavitelné dle vašich potřeb. Nechybí ani dostatek úložných prostor, výborné je i místo na pití, které je bezpečně hned po ruce. Mezi sedadly bych možná přivítala ještě více odkládacích ploch. Schránka před spolujezdcem je velmi hluboká, není však osvětlená.

Volant je menší, multifunkční, krásně sedí v ruce a příjemně se ovládá, nevýhodou může být posazení budíků a ovládacích páček kolem, které jsou sice skvěle na dosah, ale volant je v některých místech zakrývá. Což může při seznamování s řízením trochu vadit, ale jakmile už víte, kde co hledat, a saháte ze zvyku, není to problém. Sedadlo a volant je možné si také upravit dle vaší potřeby a vzrůstu tak, aby vám to bylo co nejpohodlnější a na veškeré ovládání bylo lépe vidět.
Navigace, tempomat, připojení telefonu a spousta dalších vychytávek 
Velký dotykový displej SMEG uprostřed palubky nabízí mnoho funkcí včetně dnes už nepostradatelné navigace. Výběr z celé nabídky dalších možností zvolíte snadno a intuitivně přes základní menu. Především mužská část osazenstva přivítala veškeré elektronické vychytávky – možnost připojit přes bluetooth iPhone a zařízení s operačními systémy Android i Windows Phone. Spárovat váš telefon s autem je otázka chvilky, takže ruce se pak při jízdě mohou věnovat pouze řízení.

Využít můžete i tempomat, antikolizní systém, který by vás měl ochránit před možným střetem s překážkou, ale příjemná je i taková maličkost, jako možnost nastavit si „auto – osvícení“, což je dobré pro ty, kteří zapomínají rozsvítit světla… Automatické můžete zvolit i stírání při dešti.
Auto je zkrátka váš naprostý kamarád, který vychytá vše, na co můžete někdy v rychlosti zapomenout. Otázka je, zda by člověk při veškerém využívání automatického fungování nezakrněl. Proto je dobré si některé věci řešit sám a bavit se jízdou tak, jak nám bude právě vyhovovat. Za těch pár dní, kdy jsem mohla peugeot vyzkoušet, mě tedy rozhodně nenudil, ani jsem nestihla vyzkoušet veškeré vychytávky, které nabízí. To, co jsem zkusila, bylo ale super.
Auto uspokojí zkušené řidiče i začátečníky, vhodné do města i na výlety
Rozhodně není třeba se automatu bát, ani pokud s tím nemáte žádnou zkušenost. Naopak, řízení je velmi jednoduché, zvyknout si lze téměř okamžitě, mohlo by ho snadno řídit i dítě. 🙂 Zřejmě by bylo dobré i pro začátečníky, než řidič získá jistotu v provozu. Pro ženy, které mají s řazením či parkováním potíže, je naprosto ideální, pro ženy, které řadí a podřazují naopak rády, je to auto vhodné jako pohodlná a příjemná varianta do města, na výlety, na nákupy… Snadno se parkuje, má i automatické parkování do řady. Parkovací automat a pomocníka pro vjezd a výjezd z řady jsem však vyzkoušet nestihla, navíc mě i parkování baví. 😉
 
Zadní úložný prostor nepatří mezi ty úplně největší, ale je dostatečně velký pro nenáročnou čtyřčlennou rodinu, na velký nákup i menší dovolenou, kam nepovezete zrovna veškeré vybavení. Pro dva je akorát, pro čtyři lidi na dovolenou už s omezením. I na dalekou cestu bych se ale s tímto vozem směle vydala. Výhodou je, že můžete snadno vyndat dno v kufru a vyčistit a vyluxovat ho i mimo auto.
Pro spolujezdce vzadu je také dost místa, vepředu pro velké chlapy na místě řidiče pak méně místa pro nohy, zvláště na pravé straně. Ženám ale bude prostor i za volantem většinou skvěle vyhovovat. 
Jen pár drobných výhrad, celkové hodnocení: Beru!
Oproti vynikajícímu vybavení na předních místech, je zadnímu prostoru překvapivě věnováno méně péče. Chybí osvětlení pro zadní pasažéry, na rozdíl od předních míst se okýnka stahují ručně, nesignalizuje se nezapnutý pás. Naopak vpředu signalizaci nezapnutého pásu nepřeslechnete. Marně jsme ze zvyku chňapali také po vrchních madlech nad okýnkem.
Při couvání a vyjíždění z řady není tak úplně dobrý rozhled z okýnka, světelná signalizace sice zaznamená každou překážku vzadu i vpředu, ale blížící se auto v dálce musí řidič včas spatřit sám. Na hrbolaté cestě je malinko tužší podvozek a trochu to s vámi skáče, na rovné silnici ale sedí jako přibité.

I přes těchto pár drobností a námětů na zlepšení je to ale kvalitní stroj, kterým bych rozhodně nepohrdla. Udělal na mě velmi dobrý dojem, svezení je pohodlné, bezpečné i zábavné, využití ve všech směrech praktické a rozhodně s ním uděláte i parádu. Naše testovaná verze v červené barvě, s ergonomickým tvarem a sportovně laděným šmrncem, ozdobená stříbrnými lištami podél oken bude slušet každé moderní ženě, ale nepohrdne jím ani muž. 😀
 
Jaké jsou vaše zkušenosti s řízením? Řadíte ráda, nebo byste dala přednost automatu?
Jezdíte tímto peugeotem? Jak vám vyhovuje?

0 Komentářů

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account