Testujeme, blogujeme a sdílíme recenze.
vložila 2.1.2017

Cítíte se večer vyčerpaná? Rozložte si správně energii. Nezapomeňte snídat a svačit

Energii je třeba během dne správně rozložit, jen tak nám síly vydrží až do večera. Rozhodně nestačí jíst dvakrát denně a „sotva stíhat jen oběd a večeři“. Snídaně a svačiny jsou pro vyrovnané a rovnoměrné doplnění energie nepostradatelné.

Pokud pravidelně snídáte a nezapomínáte ani na malé svačiny a pokud si k tomu ještě dokážete vybrat ty správné živé potraviny, vaše tělo se vám odvděčí spoustou energie. Nebudete se už domů večer vracet vyčerpaní, jak tomu často bývá, ale budete vitální a vyrovnaní. Budete zdravější a bude se vám i lépe spát. Vše souvisí se vším.

Přes den hladovím, večer se natláskám a nemůžu usnout…

Pokud totiž v opačném případě po celý den víceméně hladovíte, protože „nestíháte“, nebo se případně naládujete občas nějakým rychlým občerstvením za pochodu a večer pak „vyluxujete ledničku“ bez ladu a skladu, budete se na sklonku dne cítit „natláskaní“, energii vám to spíše sebere, než dodá, protože tělo, které bude po hladovém dni večer zpracovávat tu náhlou dodávku stravy, si nebude mít šanci odpočinout a vy můžete mít i potíže s usínáním.

Něco vám to připomíná? Můžete to změnit. Udělejte si čas na kvalitní snídani, mnohdy stačí vstát o 10-15 minut dříve. A zabalte si vždy i něco dobrého na svačinu, abyste pak nesáhli po čemkoli na ukojení náhlého hladu. Vhodný výběr potravin a jejich pravidelný přísun vám může změnit život k lepšímu.

Jak se dobře nasnídat a nasvačit?

A jak na to? Není to tak těžké, stačí „vědět co“ a naučit se dodržovat rituál. Pokud si potraviny rozumně rozložíme, budeme je kombinovat tak, aby si z nich tělo vzalo co nejvíce živin, energie nám vydrží až do večera. Nebudeme se hladově vrhat na první sousto, na které doma narazíme, večeře už nám bude stačit jen lehká, taková, kterou dobře a snadno strávíme a náš spánek bude klidný.

Jaká snídaně, takový den! Nevynechávejte ji. Nastartujete svůj metabolismus na správné obrátky, dodejte tělu ty správné sacharidy. Místo černé kávy s koláčem ale zvolte raději müsli či obilnou kaši s ovocem a bylinkový čaj.

Kdo po ránu „nepozře ani sousto“, ať zkusí vypít alespoň šťávu z čerstvé zeleniny nebo ovoce. V zimě vyzkoušejte třeba mrkvovou šťávu se zázvorem, který zahřeje. Můžete sníst kousek jablka, hrušky, či jiné ovoce a sytější snídani si vzít s sebou, pokud vstáváte příliš brzy.

Obilná kaše, sladká zelenina dodá ráno vhodné sacharidy

Obilné kaše dokážou zázraky, doplňte je sušenými švestkami a rozinkami, čerstvým nebo blanšírovaným ovocem. Kdo má raději slanou variantu, může zvolit jáhly s mrkví, celerem a majoránkou, případně žitný chléb s kvalitním sýrem a se zeleninou. Výborné je i avokádo, z něhož připravíte i úžasné pomazánky. V létě můžeme kombinovat vločky a ovoce s kvalitním živým jogurtem, v zimě dáváme přednost teplým kaším. Teplo tělo v zimě potřebuje doplnit, ne ubírat.

Vhodná kombinace sacharidů a bílkovin po ránu nastartuje metabolismus, vyrovná hladinu cukru, energie se uvolňuje pozvolna a vydrží nám tak déle. Pro správné fungování organismu je třeba také vláknina a enzymy, které najdeme v zelenině a ovoci. Pokud jste stále ve spěchu, určitě si stihnete snadno přibalit na svačinu alespoň kousek ovoce, který je vynikajícím zdrojem energie také před sportem či jinou fyzickou zátěží.

Zelenina, čerstvý sýr, kváskový chléb či ryba na odpoledne

Na odpolední svačinu už se více hodí zelenina, zvláště pokud si hlídáte svou váhu. Sacharidy z ovoce směřujte spíše na ráno a dopoledne. Dopřejte si třeba kvalitní čerstvý sýr, kváskový chleba se zeleninovým salátem, či zeleninové smoothie, ve kterém doplníte velké množství vitamínu a živin a posílíte svou imunitu. Přidat můžete i namočená chia semínka.

Pokud jíme celý den pravidelně a v menších dávkách, nepřejídáme se velkým množstvím jídla na jedno posezení, volíme kvalitní potraviny, které naše tělo snadno tráví, budeme se večer cítit svěží a pocítíme jen mírný hlad. K večeři nám stačí třeba jen lehká zeleninová či luštěninová polévka, kousek žitného chleba se sýrem či tvarohem, zeleninový salát či rizoto. Kdo má rád maso, nic nezkazí rybou s dušenou zeleninou.

Jezte včas, ne pozdě večer, aby tělo stačilo vytrávit. Váš spánek pak bude klidný a tělo bude mít šanci regenerovat. Ráno se pak probudíte svěží a plní energie do nového dne. A jak ho začít, aby vám síly vydržely až do večera, už víte. 

 

Jak pravidelně během dne jíte vy?

Volíte ty správné sacharidy, které tělu dodají potřebnou energii?

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také
Místo, kde můžeš psát a diskutovat (15)
Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
13.1.2017
Zaujimave citanie,zacnem sa podla vasich rád trocha riadit!
13.1.2017
Jím nepravidelně. Unavená někdy bývám. U mne rozhoduje počasí a s tím spojena migréna
13.1.2017
Snažím se jíst pravidelně a unavená jsem stejně
12.1.2017
Místo, kde můžeš psát a diskutovat (15)
Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
13.1.2017
Zaujimave citanie,zacnem sa podla vasich rád trocha riadit!
13.1.2017
Jím nepravidelně. Unavená někdy bývám. U mne rozhoduje počasí a s tím spojena migréna
13.1.2017
Snažím se jíst pravidelně a unavená jsem stejně
12.1.2017