Testujeme, blogujeme a sdílíme recenze.
vložila 14.3.2017

Malá ranní rozcvička. Které protahovací cviky vás dokonale nastartují?

Také marně hledáte nějaký životabudič, který by vás doslova „nakopnul“ do nového dne? Vyjma osvědčené kávy či studené sprchy bych vám ráda poradila pár protahovacích cviků, které můžeme označit jako takovou malou ranní rozcvičku.

Tyto cviky se netýkají pouze rána. Můžete je praktikovat kdykoliv během dne. Ocení je především ti, kteří tráví většinu času u počítače. Píšu z vlastní zkušenosti. Trpím na bolesti krční páteře a zad obecně. Zkoušela jsem všechno možné a nejvíce se mi osvědčily cviky z Pilates.

Aby se krční páteř nezablokovala

Bolesti krční páteře bych označila za jedny z nejhorších, protože dokážou způsobit řadu dalších obtíží. Nejlépe jim předejdeme tím, že budeme krční páteř pravidelně protahovat a posilovat. Začneme hned ráno v posteli. Posadíme se na posteli, ramena se snažíme mít co nejvíce od uší dolů. Poté pomalu kroutíme hlavou jako NE. Opravdu stačí pomalé kroužky na jednu a na druhou stranu. Dále ještě zkuste několikrát udělat ANO, tedy bradu stočit dolů a zase vrátit zpět. Možná ucítíte drobné křupání, což je v pořádku. Stačí jen několikrát zopakovat a pak kdykoliv během dne.

Ruce a záda si také zaslouží protažení

Poté si stoupněte a pomalu rolujte krční páteř a obratel obratli dolů až vyvěsíte hlavu a rukama se dotknete země.  Takto chvíli vydržte a zhluboka dýchejte. Můžete vyklepat ruce a hlavou trochu zatřepat. Poté pomalu rolujte zase obratel po obratli nahoru. Ruce spojte nad hlavou a udělejte úklon na jednu stranu, co nejvíce se protáhněte a poté na druhou stranu. Nezapomeňte uvolnit také zápěstí. Ruce rozpažíme a v zápěstí s nimi kroužíme. Opět možná uslyšíte křupání.

Nohy nás celý den nosí

Také nohy potřebují protáhnout a uvolnit. Mam pro vás skvělý tip. Máte doma obyčejný tenisák? Pokud ano, pak si na něho bosou nohou stoupněte a jednoduše masírujte chodidlo. Je to velice příjemné a navíc tím promasírujete spoušťové body. Poté ještě zakružte nohou v kotníku i v koleni na obě strany.

Jak protáhnout bedra i celá záda

Skvěle se pracuje s overballem, který má většina z nás doma. Pokud ne, můžete jej zakoupit ve sportu i v hračkářství. Nejenže nám zajistí rovné sezení u počítače, když jej témě vyfouknutí vložíte mezi bedra židli, ale také s ním můžete cvičit a protahovat se. Pokud se chcete opravdu důkladně protáhnout, jednoduše si na polovyfouklý míček lehněte. Vložte je do oblasti beder. Natáhněte nohy a ruce dejte za hlavu. Jakoby vás někdo natahoval na skřipci, se pořádně protáhněte.

A ještě jedna důležitá věc. Nezapomínejte dýchat. Hluboké nádechy a výdechy jsou nesmírně důležité. Zkuste si několikrát za den udělat čas na to, abyste se chvíli soustředili na dech. Stačí jen deset hlubokých nádechů a výdechů a budete se cítit svěžeji a lépe naladění. Většina z nás totiž dýchá velmi povrchově a mělce. Zkuste to.

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také
Místo, kde můžeš psát a diskutovat (18)
Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
29.5.2017
vyzkouším
23.3.2017
nastává ten pravý čas
21.3.2017
Super, oceňuji i poslední tip k dýchání... Ted sem si některé z cviku zkusila a v rámci soustředění a čtení, zda to dělám správně, sem zapomněla pravidelně dýchat
21.3.2017
Áno
Místo, kde můžeš psát a diskutovat (18)
Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
29.5.2017
vyzkouším
23.3.2017
nastává ten pravý čas
21.3.2017
Super, oceňuji i poslední tip k dýchání... Ted sem si některé z cviku zkusila a v rámci soustředění a čtení, zda to dělám správně, sem zapomněla pravidelně dýchat
21.3.2017
Áno