Dáváme ženám příležitosti a práci
„U Kájíků“ bude vašim dětem při nadcházejícím podzimu a zimě určitě vždy teplo!
vložila 2.10.2015

„U Kájíků“ bude vašim dětem při nadcházejícím podzimu a zimě určitě vždy teplo!

Při jednom ze svých večerních a nočních brouzdání po internetu s vidinou, že najdu odpověď na otázku: "Kde sakra koupím rychle té Anče kvalitní kalhoty na nadcházející podzim, aniž bych musela navštívit některý z pražských obchodních center", jsem narazila na e-shop s názvem "U Kájíků". Název mi trošku zaváněl pohostinctvím, ale šla jsem dál . Stránky, které jsem objevila byly pro mne velkým překvapením - na jednom místě česká kvalita za rozumné ceny, jak by řekl reklamní "básník" . Neváhala jsem a oslovila paní majitelku Zuzanu Kurachovou s nabídkou spolupráce pro náš portál. A ejhle...po pár e-mailech jsme se dohodly na rozhovoru. Mám tedy velkou radost, že vám můžeme představit e-shop U Kájíků!

Jdem ven: Kdy a jak vás napadlo provozovat e-shop v celkem konkurenčním prostředí? Nebo alespoň v Praze se to e-shopy s dětským oblečením jen hemží.

E-shop jako takový jsem přímo sama nevybudovala. To bych se chlubila “cizím peřím”. E-shop nejprve tři roky budovala a poté sedm let vedla moje velmi blízká kamarádka. A tak se dá říci, ze jsem vlastně zbrusu nový majitel . S kamarádkou se známe již dlouhá léta a troufnu si  tak říci, že o “Kájíkách” vím téměř vše. Ještě před tím, než přišla nabídka vést tento e-shop, nahlédla jsem “pod pokličku” obchodu a jeho duše je mi velmi blízká. Ve chvíli, kdy přišla nabídka, neváhala jsem a přijala ji.

A co se konkurence týče, nebrala bych ji jako velkou. Když se podíváte na trh s dětským oblečením, pak je přímo zavalen zbožím z východních zemí – od Číny po Bangladéš. Ryze české produkty ale rodič těžko shání. O to zvlášť jedná-li se o sortiment dětského zboží. Na jednu stranu mi to přijde jako smutné, na druhou stranu mne ale těší, že zájem o “zlaté české ručičky” tu stále je a evidentně roste. Pokud u nás rodiče zakoupí zboží pro své děti, ve většině případů se vrátí a nakoupí zase.

Jdem ven: S českým sortimentem máte pravdu – já sama toto zboží preferuji a zatím jsem selektovala z dílčích webů. To, že je Váš e-shop specializovaný právě na české zboží je to, co mne na něm v první chvíli zaujalo. Vy už jste to trošku výše nakousla, ale co vás k této preferenci českých výrobců vlastně vedlo? A je vůbec mezi rodiči o toto zboží zájem?

Na otázku samotnou jsem vlastně už odpověděla v první otázce. Podnětem ke specializaci na české výrobky byla a je jednoznačně kvalita zboží. Každý rodič chce přeci pro své dítko to nejlepší. U nás je zárukou kvality i to, že naše děti zboží prakticky testují . Než nějakou novou věc uvedeme do prodeje, nejdříve ji otestujeme na našich dětech.

To, že je zboží kvalitní a rodiče ho mají v oblibě potvrzuje i fakt, že se k nám vracejí. Každým rokem zájem roste a to nás nesmírně těší. Mezi našimi zákazníky jsou ale mimo rodičů také mateřské školky, školy a sdružení pro děti. Jsme moc rádi, že se tak můžeme alespoň malou měrou podílet i zde na dětské radosti.

Co máme také rádi a v oblibě je spolupráce s menšími uměleckými dílničkami. Osobně se domnívám, že je velká škoda, že se nemohou více dostat do povědomí zákazníků. Přeci jen drahou reklamu těžko přetluče malovýrobce, který si ji nemůže dovolit. Proto se jim snažíme velmi rádi dávat šanci. Divili byste se, kolik je u nás šikovných švadlen, které vyrábějí naprosto nadčasové a veselé kousky. Seženete i výborné šperkaře, kteří za pár korun dokáží ozdobit vás i vaše dítě. Dokáží vše vyrobit na míru a dle vašeho vkusu a všechno je to opatřeno kusem srdíčka malovýrobce, který je přesvědčen o tom, že tento kus srdce a lásky dál putuje do rodin s dětmi spolu se zakoupeným  zbožím.

Jdem ven: Jak dlouho e-shop provozujete a jak se za tu dobu změnily požadavky zákazníků-rodičů?  

E-shop funguje již osmým rokem a naši zákazníci se v čase příliš nemění. Nakupují u nás také maminky dětí s kožními problémy, atopiky a alergiky. Ty kladou důraz jednoznačně na kvalitu materiálu, 100% složení z bavlny, atesty atd. Těmto rodičům je upřímně jedno, jestli je na tričku právě žádaná kočička, princezna nebo dinosaurus. Chtějí prostě hlavně mít jistotu, že oblékají dítko do nezávadného oblečení. Mohlo by se zdát, že české výrobky jsou dražší, ale v reálu tomu tak není. Levnější výrobky z Číny sice mají nižší prvotní náklady, ale také s tím související krátkodobou životnost. A velmi často se stává, že oblečení se štítkem 100% bavlna dovezená právě z východních zemí není ve skutečnosti přírodní čistá bavlna a nebo je ošetřována pesticidy a chemikáliemi. Což je vcelku hazard s pokožkou – o to víc, je-li to pokožka dítěte.

Krom toho čeští výrobci jsou velmi hraví a kladou důraz na pohodlí. Děti samy pak jistě ocení příjemný a vzdušný materiál a bude jim jedno, jestli je na nich Mickey Mouse a nebo víla Amálka.

Jdem ven: Velkou část sortimentu věnujete těhotenské módě. Když jsem já sama byla těhotná, marně jsem sháněla kvalitní a cenově dostupné kalhoty. Škoda, že jsem na Váš e-shop nenarazila tehdy (čtyři roky zpátky), protože šíře sortimentu, kterou v rámci těhotenské módy nabízíte, je opravdu velká. O co nejvíce mají budoucí maminky zájem?

Ano, těhotenská móda je důležitou kategorií našeho sortimentu a s dodavateli těhotenské módy, kterou nabízíme, spolupracujeme, dá se říci, od jejich vzniku. Pokud byste si u nás před těmi čtyřmi roky objednávala těhotenské kalhoty, určitě bych se vás zeptala, zda jste se dobře změřila. Většina maminek si totiž objednává větší velikosti, neboť logicky očekávají, že budou růst. Těhotenská móda je ale skvělá v tom, že je vymyšlena jako rostoucí. Tj.roste s vaším bříškem. Takže až budete čekat druhé mimčo, jsme tu pro vás.

Jdem ven: Název e-shopu "U Kájíků" je na klasický e-shop nezvyklý. Čekala bych v názvu něco ve stylu "baby"... Jak název "U Kájíků" vlastně vznikal?

Na "baby" si nepotrpíme, chceme pojmenovat věci českými názvy. U Kájíků je vlastně něco jako u nás doma. Již zmíněná zakladatelka e-shopu a moje velká kamarádka je Karla, její manžel Karel a dcerka Karlička... Jsou to prostě všichni "Kájíci". I u nás to zdomácnělo a na návštěvu jedeme jednoduše ke Kájíkům a Kájíci zase k nám. A musím říci, že název zdomácněl postupně také u zákazníků a my nemáme důvod ho měnit. Někdy se sice setkávám s tím, že zákazníci či některý z obchodních partnerů nás pojmenuje “U Kájínků”, ale s Kájínkem my nemáme co do činění. My zákazníky zveme "k nám domů" a vřele je vítáme.

Jdem ven: Připravujete pro zákazníky nějakou speciální novinku na nadcházející zimu?

Novinky vkládáme, dá se říci, denně. A již nyní se pomalu, ale jistě připravujeme na nadcházející Vánoce a příliv objednávek “pod stromeček”.

Na zimu děti oblékneme prakticky od hlavy až k patě. Přes čepice, nákrčníky, termoprádlo, trička, mikiny, rukavice, zateplené kalhoty, punčocháče až po sněhule. A hlavně - u nás jen HEZKY ČESKY A KVALITNĚ!

Moc děkujeme za milé povídání. A pokud se i vy chcete přesvědčit o tom, že U Kájíků je dobře, navštivte jejich e-shop. Za redakci Jdem ven můžeme jen doporučit!

Martina Bartl

 

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také
Místo, kde můžeš psát a diskutovat (1)
Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
13.11.2015
Místo, kde můžeš psát a diskutovat (1)
Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
13.11.2015